שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו מתכוון לכהן כיו"ר האופוזיציה
דיווח
נתניהו צפוי לעמוד בראשות האופוזיציה ולנהל משם קרב אפקטיבי נגד הממשלה החדשה, זאת במקביל לניהול משפטו • גורם בליכוד: "לא ניתן להם מנוח"
בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים ולפנות את מקומו בליכוד במקרה ואכן תקום ממשלה חדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד, אלא צפוי להישאר בכנסת ולכהן כיו"ר האופוזיציה – כך דווח ב'חדשות 12'.. גורמים שונים ששוחחו עם נתניהו ביממה האחרונה, הבינו ממנו כי יילך לראשות האופוזיציה "בכל הכוח" וימשיך לנהל את משפטו משם.

בכוונת נתניהו לאתגר באופן קבוע את בנט, לפיד, סער ואלקין על ידי העלאה של שלל הצעות חוק, יוזמות והצהרות תקשורתיות שיביכו אותם פעם אחר פעם. גורם בליכוד מסר: "לא ניתן להם מנוח, נראה להם שהם לא יכולים לממש איזושהי אידאולוגיית ימין בממשלה הזו".

בימים הקרובים, עד להודעה של לפיד לנשיא שעלה בידו להרכיב ממשלה, נתניהו מתכוון להמשיך וללחוץ על חברי ימינה – ובאופן ספציפי על בכירת המפלגה, איילת שקד. נתניהו כבר שוחח איתה כמה פעמים ואף שאף להזמינה לארוחת ערב במעון הרשמי בבלפור.

פעילי ימין מתכוונים להמשיך להגיע למחות מול בתיהם של בנט ושקד גם בימים הקרובים, במטרה להפעיל עליהם לחץ שלא להקים ממשלה עם מפלגות המרכז-שמאל – ולהמשיך במאמצים להקים ממשלת ימין. בכמה מהמודעות שהופצו בקריאה לפעילי ימינה, הופיעו תמונותיהם של בנט ושקד ברקע הדגל הפלסטיני.

מהליכוד נמסר זמן קצר לפני כניסת השבת כי "יש עוד מי שמאמין שבנט לא דוהר לשמאל? אנשי הימין, תתעוררו. בנט ברח מסיכום משותף שהושג עם הליכוד להקמת ממשלת ימין, והוא רץ לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ, העבודה והמשותפת. הם מתכוונים להודיע על כך ביממה הקרובה ולהשביע את ממשלת השמאל בשבוע הבא".

"ההונאה היא בלתי נתפסת: זו לא רק הפרה בוטה של כל ההבטחות של בנט מלפני כמה שבועות, אלא גם מלפני כמה ימים, כשבנט אמר במהלך הלחימה נגד החמאס שממשלת שמאל ירדה מהפרק. מה נשתנה? כלום. בנט ברח לשמאל ו״ימינה״ הפכה ״לשמאלה״", לשון הודעת הליכוד.

שרת התחבורה מירי רגב: "בדיוק לפני שנתיים הובילו נפתלי בנט ואיילת שקד את מדינת ישראל לכאוס פוליטי עם מיזם ״הימין החדש״ שקרס ושרף את קולות הימין מתחת לאחוז החסימה. היום הם דוהרים לממשלת שמאל עם קולות מצביעי הימין שנגזלו בהונאה פוליטית מהחמורות שידענו. אז והיום האגו חסר המעצורים של בנט ושקד ממיט אסון על המחנה הלאומי. יש לכם עוד זמן להתעשת, אל תמכרו את ערכי הימין".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית): "פעמיים הוקמו ממשלות בתרגילים שונים ומשונים וללא לגיטימציה ציבורית. האחת חתמה על הסכם אוסלו והשנייה ביצעה את הגירוש מגוש קטיף. כולי תקווה שיהיו אנשים נוספים במפלגת ימינה שיתעשתו ויגידו לא לממשלה עם התנועה האיסלאמית ולא לממשלת שמאל. עוד לא מאוחר".

חה"כ שמחה רוטמן: "הניסיון להציג את מנסור עבאס, מי שקרא להתקוממות הערבית שאורגנה על ידי החמאס בלוד, ברמלה, בירושלים, בעכו ובכבישי הצפון והדרום, "מחאה לגיטימית" וביקש מהפרקליטות לנקוט כלפי העצורים ב"גישה מכילה", כמתון, נועדה להכשיר את הקמת הממשלה הנשענת על "תומכי טרור". אני כבר לא יודע אם מדובר בתמימות או בהיתממות מסוכנת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים