שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתניהו: "נחליט בשלישי-רביעי על הסגר"
שבוע קריטי
פרופ' נחמן אש: "לא תהיה ברירה אלא להאריך את הסגר בשבוע נוסף". ד"ר אלרעי-פרייס: "מדובר בשבוע קריטי". רה"מ: "מקווה שהיום אנחנו נחסן כ-200 אלף איש"
בנימין נתניהו | צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה למאבק בקורונה ואמר כי "אנחנו נמצאים במירוץ צמוד כרגע בין התפשטות המחלה עם המוטציות והחיסונים. אני מאמין שבשיתוף פעולה של כל אזרחי ישראל אנחנו ננצח במירוץ הזה".

"אנחנו מביאים עוד חיסונים. אני מקווה שהיום אנחנו נחסן כ-200 אלף איש וכך נמשיך במהלך השבוע, כדי לאפשר פתיחה הדרגתית, עם הדרכון הירוק, של חלקים מהכלכלה והחיים, עד שנפתח אותם לגמרי. לצורך זה אנחנו נצטרך לקבל הערכה מה מצב התחלואה והאם דרושה תקופת זמן מוגבלת נוספת. את ההחלטה הזאת נקבל בישיבת ממשלה ביום שלישי, לכל המאוחר ביום רביעי ונודיע על כך בהתאם״.

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש אמר הבוקר בראיון ל'כאן רשת ב': "מהסתכלות היום על הנתונים לא תהיה ברירה מלהאריך את הסגר בשבוע נוסף". לדבריו, "נצטרך לראות את הנתונים בימים הקרובים, השבוע – שבוע מפתח. בשבוע האחרון יש התייצבות מסוימת על נתוני התחלואה – מחכים שנראה ירידה כתוצאה מהשפעת החיסונים והסגר".

על מבצע החיסונים אמר הפרויקטור: "ניהנה מתוצאותיו בעוד פחות חודש, כשנשלים את החיסון השני של שני מילוין אנשים שנמצאים בקבוצות סיכון. זה ישפיע על מספר החולים הקשים בבתי החולים. יש לנו עוד תקופה עד שנשלים את המסה של החיסונים – להערכתי רק בסוף מארס. גם אז נצטרך להישאר עם המסכות, מידה מסוימת של ריחוק, נצטרך לראות שהחיסונים אכן עובדים כמו שאנו צופים".

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה הבוקר בראיון לגל"צ: "השבוע הזה יהיה קריטי. יתחיל להיות אפקט כתוצאה מאנשים שקיבלו את המנה השנייה של החיסון, ויכול להיות שנראה שבירה בכמות החולים הקשים". בהתייחס למוטציות הדרום-אפריקנית והבריטית אמרה: "יכול להיות שיש מקרים שבהם פעילות החיסון פחות יעילה מול זנים מסוימים. כל מקרה שבו אנשים יידבקו שבוע לאחר קבלת מנת החיסון השנייה יילקח לבדיקת מעבדה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים