שיתוף
תגובות
דעות » נתניהו נכנע לטרור, צה"ל במחדל מודיעיני
היום שאחרי
אם זה הולך כמו כישלון, נשמע כמו כישלון, ונראה כמו כישלון – זה כישלון. איך הצליח חמאס להצטייד בחצר האחורית שלנו עם יכולות של צבא? • עורך 'בחזית' מסכם
נתניהו, גנץ וכוכבי בבור בקריה | צילום: קובי גדעון, לע"מ

אם זה הולך כמו כישלון, נשמע כמו כישלון, ונראה כמו כישלון – זה כישלון. אני לא גנרל במיל' עם פנסיה תקציבית, ולא ד' למזרח התיכון, לכן אני מזהיר מראש שהטור הזה הוא תחושה אישית של יהודי פשוט. מוזמנים להסביר לי כמה שאני טועה, הלוואי.

במהלך מבצע "שומר החומות" ניסה צה"ל לחסל את בכירי ארגון הטרור חמאס, כך לפחות לפי התדרוכים שפרסמו את הכתבים הצבאיים. שעה אחרי כניסת הפסקת האש לתוקף נצפה סגן מנהיג חמאס בעזה חליל אלחיה "חוגג ניצחון" בנאום תחת כיפת השמיים בלב רצועת עזה. ככה לא נראה הרתעה, ככה ניראת תמונת ניצחון, ולא שלנו…

ראש הממשלה בנימין נתניהו התגלה שוב כאיש שמאל מחופש לימין, יחד עם שותפו החדש ישן שר הביטחון בני גנץ, ועדר הבובות שלהם בקבינט המדיני-ביטחוני שמהנהנים לכל מה שהבוסים אומרים להם. ולא מר נתניהו, להזכיר בהודעה לעיתונות את כל אנשי מערכת הביטחון, לא פוטרת אותך מהאחריות הבלעדית למצב כראש המערכת מזה כמעט עשור וחצי.

נתנז כן, חאן יונס לא

לצד ההאשמות החמורות כלפי הדרג המדיני, צריך לדבר על הכישלון המחפיר של מערכת הביטחון. מתחת לאף של צה"ל והשב"כ הצטייד ארגון הטרור הקטנטן יחסית בעזה הנצורה בלא פחות מ-14 אלף רקטות, מתוכן כנראה מאות ואלפים עם טווח של גוש דן וצפונה, ביכולת לשגר עשרות מהן בו זמנית.

לצד זאת, חמאס גם השיג, לפני התדרוכים שיצאו מצה"ל, צוללות אוטונומיות שהיו אמורות להתפוצץ על אסדות הגז בלב ים, בעזה גם הציגו יכולות מל"טים, נ"ט, ועוד ועוד. רבים מהמתקפות סוכלו בחסדי שמים, לפעמים כבר בדרך לישראל, אך זה לא מסתיר את העובדה שחמאס השיג את היכולות האלה.

ישראל מקפידה להדגיש בפני העולם שישראל תסכל כל התחמשות נגדה, לכן על פי פרסומים זרים תוקפים מטוסי חיל האוויר כמעט כל משלוח נשק שנוחת בדמשק, המוסד (לפי פרסומים זרים כמובן) גורם לפיצוצים מסתוריים בפרפרי טהרן, מתנהל מאבק דיפלומטי מול מערך דיוק הטילים של חיזבאללה, וכן הלאה.

אז תסבירו לאנוכי הקטן, איך הצליח חמאס להצטייד בחצר האחורית שלנו עם יכולות של צבא? למה השב"כ וצה"ל לא "סיכלו" כל מפעל לייצור רקטות, כל מחבל שמבין בבניין צוללות, כל מוצר המשמש לבניית כתב"מים, לא ידעתם או שידעתם ולא פעלתם? לא יודע איזו תשובה גרועה יותר.

להיכנע ושוב להיכנע ושוב להיכנע

קו אחד מחבר עובר בין ירושלים, לוד ושדרות. כיהודי אמוני אני שמח על כל יום שיהודים לא עולים להר הבית ומפרים את פסיקות גדולי ישראל. אבל בהיבט המדיני, נתניהו מציג שוב ושוה כניעה מרהיבה לטרור כשהוא נותן לארגוני טרור לקבוע מתי יעלו יהודים להר ומתי לא. והכי מגוחך, שנתניהו וגנץ מספרים לעולם שבישראל יש חופש פולחן, שמישהו יעדכן אותם שזה רק לערבים.

ואחרי זה הוא רץ לחסום את מצעד הדגלים, ולהתחנן לבית המשפט לדחות את הדיון על הבתים בשכונת שמעון הצדיק, ומגנה את "שני הצדדים" בטרור הערבי בערי ישראל. "חרפה בחרתם מפחד מלחמה הרי לכם חרפה ומלחמה גם יחד", אמר צ'רצ'יל, המנהיג הנערץ על נתניהו, שרץ לממש את זה על עצמו.

נחמד להתגולל על המפכ"ל (ועשיתי את זה כמובן) על האמירות הבזויות שלו כביכול איתמר בן גביר אשם בטרור הערבי, או שיש טרור ב"שני הצדדים", אבל הבעיה מתחילה מלמעלה. מראש ממשלה שרוצה שקט בכל מחיר, בשר ביטחון שמאמין שהפלסטינים פרטנר, בשר לביטחון פנים שנעדר כאילו בלעה אותו האדמה, ומפכ"ל שעושה כל טעות אפשרית.

אולי בכל זאת ננצח?

לסיום, יש אולי מקום לתקווה קטנה. לפני כשנה וחצי התכנס הקבינט והחליט לחסל את בהאא אבו אל-עטא, מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי שהיה חתום על לא מעט לילות לבנים בעוטף עזה. ההחלטה לא תוחמה בזמן, השב"כ וצה"ל קיבלו הנחייה לחפש אותו, וברגע הנכון להוריד אותו תחת הנוהל הקבוע של אישור רה"מ ושר הביטחון, ללא צורך בכינוס חוזר של הקבינט. ואכן, לילה אחד, ב-4 לפנות בוקר, הוא "סוכל" כמו שאוהבים לקרוא לזה בעגה הצבאית.

לו יהיו, ואם הקבינט החליט אמש החלטה דומה כנגד מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס והמבוקש מספר 1 של ישראל, אני מבטיח להתנצל בפני נתניהו, גנץ ואת מי שכיניתי כבובות שלהם בקבינט. אנחנו לא נדע על ההחלטה הזאת בקרוב כל כך, אבל אם היא התקבלה נוכל להסתכל אחורה בסיפוק.

ולסיום של הסיום, אזכיר ואדגיש שבסוף מדובר בהצגה אחת גדולה, וכולנו חיילים במשחק של הקב"ה. שבת שלום.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כתבה עניינית ואמיתית – ולצערי נתניהו זה רק קצה הקרחון של ציבור רחב מדי של ציונים ללא דת וללא עתיד בארץ ישראל שיושבים על סיר הבשר ורוגנים בין ביס לביס…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים