שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו תוקף: "בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות"
בישיבת סיעה
נתניהו תקף: "מול ההסכם המסוכן הזה שמתגבש ממש בימים אלה בוינה, בנט, לפיד וגנץ לא עושים כלום. בזה, וקודם כל בזה, צריכה הממשלה לעסוק עכשיו"
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בישיבת סיעה מיוחדת שערכו בסיעת הליכוד לזכרו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין במלאות 30 שנה לפטירתו, נשא ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו דברים לזכרו של בגין ועל התנהלות הממשלה.

"אנחנו מתכנסים היום לישיבת סיעה לזכרו של ראש הממשלה השישי, מנחם בגין ז״ל, שהלך לעולמו לפני 30 שנה. בגין היה אחד מגדולי המנהיגים שקמו למדינת ישראל. הוא היה מחויב בכל נימי נפשו לצדקת דרכנו. אני זוכר שיחת טלפון עימו ב-1982, אחרי הטבח בסברה ושתילה. שימשתי אז כציר ישראל בוושינגטון. בגין ביקש ממני לארגן מסע הסברה להדוף את ההשמצות שכוונו אז נגד ישראל, בעקבות הטבח בסברה ושתילה".

"בגין פתח את השיחה כך: "מר נתניהו, המונח 'עלילת דם' בוודאי מוכר לך". הוא השתמש במונח האנגלי "blood libel". הבנתי מייד את כוונתו. בגין ידע שסבי ואבי זכרונם לברכה יצאו חוצץ נגד העלילה שכוונה לגורמי הימין בארץ אחרי רצח ארלוזורוב".

"יריבים פוליטיים ניסו להדביק באופן כוזב את האשמה ברצח לנציגי המחנה הרוויזיוניסטי, מקורבי ז'בוטינסקי, שאחר כך זוכו מכל אשמה. כמו ברצח ארלוזורוב, כך גם בסברה ושתילה וכך גם באינספור אירועים נוספים, נדרשנו למאבק מתמיד על האמת. בגין לא נרתע ממאבק זה. במשך שנים הטיחו בו כינויי גנאי, הכפישו אותו, אפילו קורא לו ״רוצח״. היום רבים מאותם אנשים שתקפו אותו ללא רסן, מתרפקים על דמותו. הבעיה היא כמובן לא בבגין, אלא בהם".

"יריבינו הפוליטיים מדברים גבוהה-גבוהה על "דמוקרטיה" בשעה שהם רומסים את נשמת אפה של הדמוקרטיה – את חופש הביטוי, את זכויות הפרט, ואת הזכות של רוב העם לבחור את מנהיגיו. יריבינו מדברים גבוהה-גבוהה על "ממלכתיות", בשעה שהם דורסים כל נורמה של "ממלכתיות" כאן בכנסת ובמוסדות ממלכתיים אחרים של המדינה".

"בניגוד לממשלה הנוכחית שלא מפסיקה להרצות לנו על "דמוקרטיה" ו"ממלכתיות" בשעה שהיא מנתצת אותן ביהירות ובגסות, אנחנו יודעים מהי דמוקרטיה אמיתית – ובגין היה דמוקרט אמיתי".

"אנחנו יודעים להעריך את בגין – גם על מאבקו לעצמאות ישראל כמפקד האצ״ל, על האיפוק שגילה בפרשת ״אלטלנה״ כדי למנוע מלחמת אחים, על פעולתו לזקוף את קומתה של ״ישראל השנייה״, מושג שפעלנו כדי להעבירו מן העולם ושהממשלה הנוכחית מנסה להחזירו – בהתנשאות מקוממת, תוך כדי זלזול בציבור ענק של מיליוני אזרחים במדינת ישראל והדרתם ממרכזי ההשפעה של המדינה".

"בחוצפתם, ראשיה ושריה של הממשלה האנטי-דמוקרטית הזאת, שהונתה את אזרחי ישראל וכרתה ברית עם האחים המוסלמים, עוד קוראים לעצמם ״ממשיכי דרכם״ של בגין וז׳בוטינסקי. איזה אבסורד. איזו צביעות. אנו מעריכים את בגין על החיבור הטבעי שלו למורשת ישראל, על שיקום השכונות, ועל הסכם השלום עם מצרים. זה היה השלום הראשון שפרץ דרך להסכמים נוספים, ובכלל זה ארבעת הסכמי השלום ההיסטוריים שאנחנו הבאנו עם מדינות ערב".

"מעל הכל, בימים אלה אנו זוכרים את בגין על החלטתו הנועזת לחסל את יכולת הגרעין של עיראק, על אף התנגדותה של ארה״ב לצעד זה. זה היה פועל יוצא של תורת ״קיר הברזל״ של ז׳בוטינסקי שאנו יישמנו אותה באינספור פעולות נגד איראן ותוכנית הגרעין שלה, שמנעו ממנה עד היום מלהשיג נשק גרעיני שאותו היא חשבה שהיא תשיג כבר לפני שנים רבות".

"אבל היום, בממשלת בנט-לפיד-גנץ, יש רק חולשה, חולשה, ועוד חולשה. הם הרכינו ראש בפני הממשל האמריקני כשהסכימו למדיניות של ״אפס הפתעות״. כלומר, שישראל לא תפעל נגד תוכנית הגרעין של איראן בלי תיאום מוקדם עם האמריקנים, שכמובן יתנגדו לפעולות כאלה, וגם עלולים לסכן אותן בהדלפות מוקדמות".

"בנט-לפיד וגנץ שוב הרכינו ראש בפני ארה"ב, כשהבטיחו לא לתקוף פומבית את מדיניות החולשה של הממשל האמריקני בנושא הגרעין. בכך הם השתיקו את זעקתה של ישראל נגד הסכם שסולל את דרכה של איראן להשיג נשק גרעיני שמכוון להשמיד אותנו".

"בנט, לפיד וגנץ אינם מוכנים להתעמת – אפילו לא עם ידידינו – כפי שעשה בגין, וכפי שעשינו אנו בנאום בקונגרס האמריקני ב-2015, ובאינספור במות ציבוריות אחרות בארץ ובעולם. מול ההסכם המסוכן הזה שמתגבש ממש בימים אלה בוינה, בנט, לפיד וגנץ לא עושים כלום. בזה, וקודם כל בזה, צריכה הממשלה לעסוק עכשיו – להתנגד בכל תוקף להסכם המסוכן הזה".

"השתיקה של ישראל בימים אלה, חוץ מכמה אמירות חסרות משמעות כדי לצאת ידי חובה, מוציאה את הרוח מהמפרשים של אלה מידידינו בארה״ב שמתנגדים להסכם. אם הם לא רואים ולא שומעים את ישראל מתנגדת, מדוע שהם יתמידו בהתנגדותם? מדוע שהם יבטלו את ההסכם בהמשך?".

"ההתנגדות העיקשת שלנו סייעה לארה"ב לצאת מההסכם הקודם גם אחרי שהיא חתמה עליו. השתיקה של הממשלה הנוכחית גם פוגעת בלגיטימציה של פעולה עתידית שלנו נגד מתקני הגרעין באיראן, כי הרי יאמרו לנו: 'אם ישראל שתקה אז, מה פתאום אתם נזכרים עכשיו?'".

"בגין אמר בזמנו: "שעון גדול עומד מעלינו, והוא מתקתק. המשמעות של עיראק שמייצרת נשק גרעיני, היא סכנה לכל איש ואישה במדינת ישראל. סדאם חוסיין לא יהסס להשתמש בנשק השמדה המוני נגדנו". החליפו את המילים 'עיראק' ב'איראן', 'סדאם חוסיין' ב'חמינאי', ותבינו מול מה אנו עומדים כעת".

מיכאיל אוליאנוב, נציג רוסיה במשא ומתן להסכם הגרעין, אמר השבוע: "האיראנים קיבלו הרבה יותר ממה שביקשו. הם נלחמים כמו אריות, על כל מילה, על כל פסיק". ומה קורה אצלנו? אף אחד לא נלחם. האיראנים נלחמים כאריות, בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות".

"המציאות היא עגומה וברורה: הממשלה הנוכחית משלימה עם איראן גרעינית ובכך מסכנת את עתיד ישראל. ביום הזה בו אנו זוכרים את מנחם בגין ומאבקו למען קיומנו, אנו אומרים: די לממשלת הכניעה המסוכנת הזאת. אנחנו נפעל בכל דרך כדי להחליפה בממשלה שנלחמת בזקיפות קומה ובעוצמה למען עתידה של מדינת ישראל ועתידו של עם ישראל. יהי זכרו של מנחם בגין ברוך ונצור לעד בלב העם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים