שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "נתניהו פגע קשות ביחסים עם ירדן"
גנץ תוקף
בכיר בעמאן מסר כי "גורמים ישראלים בכירים במערכת הפוליטית, וגורמים ביטחוניים לשעבר, פעלו בנושא בעקבות ביטול ביקור הנסיך חוסיין אתמול בהר הבית"
בנימין נתניהו ומלך ירדן | צילום: קובי גדעון - לע"מ

שר הביטחון בני גנץ התייחס בחשבון הטוויטר שלו על התקרית מול ירדן: "ירדן היא שותפה אסטרטגית של ישראל , יחסינו הביטחוניים והמדיניים הם אבן יסוד בתפיסת הביטחון הלאומי שלנו. אני מבקש להדגיש, שישראל מחויבת להסכמים ביננו לבין הירדנים, ורוחשת כבוד רב לממשל הירדני ולמלך עבדאללה".

"לצערי, בהתנהלותו בשנים האחרונות נתניהו פגע קשות ביחסים עם ירדן, מה שהביא לאובדן נכסים משמעותיים עבור מדינת ישראל- ביטחונית, מדינית, וכלכלית. אני באופן אישי ומערכת הביטחון כולה, נמשיך לפעול לחיזוק היחסים עם ירדן בכל הרמות, וביסוס הקשרים עם כל מדינות האזור, בדגש עליה ועל מצרים, שעימן יש לנו הסכמי שלום יציבים במשך שנים ארוכות".

תגובת יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי לביטול טיסת נתניהו מעל ירדן: "‏לא מר ולא בטחון. נתניהו הוא נזק אסטרטגי למדינת ישראל. מי שבמו ידיו חירב את היחסים והרחיק את השכנה שלנו ירדן, הוא אותו אחד שקירב את איראן לגרעין ולגבול שלנו יותר מאי פעם. הפעולות חסרות האחריות של נתניהו מסוכנות לבטחון מדינת ישראל. את ההפקרה המדינית אנחנו נחליף בהנהגה של אמת".

ב'ישראל היום' דווח כי על פי גורמים בירדן, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ניסו לפעול על מנת "לחמם" את המלך עבדאללה ובכך לטרפד את נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיחוד האמירויות, נסיעה שלבסוף בוטלה.

עוד אתמול דווח שחוסיין בן עבדאללה היה אמור להיפגש עם לפיד במהלך ביקורו בהר הבית. יש מי שטוענים בפמליית הנסיך כי לאחר שהתברר לאנשי ראש הממשלה שהוא עשוי להיפגש עם לפיד, הם נתלו בתירוץ המאבטחים כדי לטרפד את הביקור של הנסיך.

מקור בכיר בכיר ברבת עמון אמר כי "גורמים ישראלים בכירים במערכת הפוליטית וגורמים ביטחוניים לשעבר בישראל פעלו מול רבת עמון לטרפד את ביקורו של נתניהו באיחוד האמירויות בעקבות ביטול ביקורו של הנסיך חוסיין בן עבדאללה בהר הבית".

מלשכתו של לפיד נמסר: "אין לנו מושג במה מדובר, מעולם לא נקבעה שום פגישה כזו".

שר החוץ וסגן ראש הממשלה הירדני איימן ספדי התייחס לסערה המדינית ואמר כי "יהיה קשה להשיג שלום כל עוד יש מהלכים לא-חוקיים מצד ישראל. צריך לפעול על מנת לצמצם את הפעולות הפוגעות בשלום, כמו בניית התנחלויות חדשות ופגיעה באתרים קדושים בירושלים. כל אלה צעדים שמרחיקים את השלום". במסר לממשל ביידן, אמר כי ירדן תפעל בשיתוף פעולה חיובי עם הצוותים האמריקניים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים