שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתניהו: "צריכים להחליט מיד על הארכה של הסגר"
בישיבת הממשלה
ראש הממשלה בפתח הדיון על הארכת הסגר: "קורא למשטרה לנקוט יד ברזל" • גנץ: אם תהיה אכיפה ומשמעת נוכל לסיים את הסגר בתוך שבוע עד 9 ימים"
בנימין נתניהו | צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה שנה בהארכת הסגר כי "אנחנו במירוץ צמוד בין מבצע החיסונים לבין התחלואה הגואה בעולם בגלל המוטציה. במקום להסיר את הסגר כמתוכנן, מדינות רבות באירופה נערכות עכשיו להאריך אותו עד מרץ ואפילו עד אפריל".

"אנחנו חייבים להמשיך ולקבל את ההחלטות הנכונות למען אזרחי ישראל. אנחנו צריכים להחליט מיד על הארכה נוספת של הסגר הקיים. זה אולי לא פופולארי, ולא נוח בתקופת בחירות, אבל זה מה שאנחנו צריכים להחליט היום ואני מצפה מכולם לתמוך בזה".

"במקביל אנחנו ממשיכים במאמץ להביא עוד מיליוני חיסונים לארץ, מה שייתן לנו את האפשרות להתגבר על הקורונה, לצאת ממנה, לפתוח את הכלכלה ולהחזיר את החיים להרגלם".

"נכון, הרבה יותר קל להתעלם מהזינוק האדיר בתחלואה ופשוט לפתוח את הכל, אבל זה יעלה בחיי אדם רבים. אני לא שם, אף פעם לא הייתי שם ואף פעם לא אהיה שם. מה שחייב להנחות את כולם זה הצלת חיים וקריסת מערכת הבריאות, שום שיקול אחר".

"אני יודע שזאת החלטה קשה לרבים מאזרחי ישראל אבל נדרש כאן מאמץ אחרון, מאמץ משותף של כולנו כדי לצאת מהקורונה ולהציל חיים. מצפה מכולכם לשים את החיים לפני הכל ולתמוך בהחלטה הנכונה. אני קורא לכל האזרחים, להפסיק להפר את החוק. זו שפיכות דמים. אני קורא למשטרה לנקוט יד ברזל נגד כל מפירי החוק באשר הם".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה: "צריך להרחיב את החיסונים גם לתלמידי התיכון בגילאי 16-18. אני מציע להיעזר בצה"ל בכדי לסייע למרותקי הבית שאפשר להביא למוקדי החיסון ומקווה שנמצא את הדרך גם להעביר חיסונים לאלו שלא יכולים לצאת בסיוע".

"אני דורש אכיפה במקומות שמפרים את הסגר. אין משמעת והתנהלות ראויה. אלו חיי אדם. צריכים להסתכל על נושא היציאה מהסגר וההיערכות לתו הירוק. אם תהיה אכיפה ומשמעת נוכל לסיים את הסגר בתוך שבוע עד 9 ימים", דברי גנץ.

משרד הבריאות צפוי להביא לאישור הממשלה מספר תקנות, בהם הטלת קנס בסך 2,500 שקלים על נוסע שלא יעבור בדיקת קורונה 72 שעות או פחות לפני צאתו מהארץ. בנוסף, 2,500 שקלים קנס על נוסע שלא ישמור את אישור תוצאות הבדיקה השלילית עד הגעתו לישראל, ולא יוכל להציג אותו בפני רשויות נמל התעופה. זאת ועוד, אנשי צוות אוויר יידרשו לבצע בדיקת קורונה רק אם ישהו מעל ל-72 שעות בארץ.

בנימוקים שהוצגו לשרים בנושא איכוני השב"כ, הוצגה תחזית קודרת לגבי השפעת החיסונים על התחלואה. "צפויים לעבור שבועות רבים עד שניתן יהיה לראות את ההשפעה הרצויה של מבצע החיסונים, ובתקופה זו יש להידרש לכל מאמץ לשם הורדת מקדם ההדבקה, מניעת העליית התחלואה שתחייב החמרת מגבלות התנועה ותדחה את מועד החזרה לשגרה", נכתב.

טרם כינוס הממשלה פרסמו במשרד הבריאות אזהרה מפני הגעת מוטציות קורונה חדשות לישראל, ואמרו שמצב שבו אחת מהן תהיה יעילה לנגיף הוא "התרחיש החמור ביותר. הערכת הגורמים המקצועיים היא כי לחוזרים לישראל מחו"ל קיים סיכון מוגבר להבאת ווריאנטים של הנגיף העשויים להיות מסוכנים, הן מבחינת ההדבקה והן מבחינת ההשפעה על יעילות החיסון", נכתב במסמך שפרסם המשרד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים