שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתניהו רוצה לדון בממשלה בהארכת הסגר, גנץ מסרב
פוליטיקה ממגפה
לשכת רה"מ פנתה לשר הביטחון בבקשה לכנס את ישיבת הממשלה, אחרי שמשרד הבריאות המליץ על הארכת הסגר בשבוע. לשכתו של גנץ תקפה: "כשהליכוד יפסיקו עם התחמונים"
גנץ ונתניהו | צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנתה היום (שלישי) ללשכתו של שר הביטחון בני גנץ, בניסיון לתאם כינוס של ישיבת הממשלה בנושא הארכה אפשרית של הסגר – ונתקלה בהתנגדות. זאת, לאחר שאתמול המליץ משרד הבריאות על הארכה בשבוע של ההגבלות.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה לפניית נתניהו לכנס את הממשלה כי "אם אין הגברת אכיפה – לא תהיה ישיבת ממשלה. כשהליכוד יפסיקו עם התחמונים ויחליטו לעבור למעשים, אז נכנס את הממשלה. דין בני ברק ובית"ר עלית כדין הרצליה וראשון לציון".

אחת הסיבות לרצון של נתניהו לכנס את הממשלה עוד היום היא שתקנות הסגר אמורות לפקוע היום בחצות, מכיוון שגנץ מסרב להעלות אותן להצבעה בוועדות הכנסת עד שיוסדר חוק הקנסות. אם התקנות לא מאושרות עד חצות, הן עוברות למליאה ולא בטוח ששם יש להן רוב – בעוד אישור תקנות חדשות בממשלה מאריך את הסגר באופן אוטומטי.

שר הבריאות אדלשטיין שוחח אתמול עם שרת התיירות אורית פרקש הכהן, שממונה מצד כחול לבן על ריכוז נושא הקורונה, ועדכן אותה על הכוונה להביא לממשלה הצעה להאריך את הסגר. השרה הבהירה כי כחול לבן מתנגדת עקרונית לעניין.

"יש ירידה במאומתים ובנפטרים ויש יציבות בחולים קשים, מקדם ההדבקה בירידה", אמרה. "פרמטר של 400 חולים קריטיים זו לא סיבה לסגור את כל המדינה. אי אפשר בכל פעם להיכנס להיסטריה ולהכניס את כל המדינה לסגר, בטח שאין אכיפה. אפשר לפתוח בצורה מדורגת וסגר לא יכול להיות ברירת המחדל של הממשלה".

גורמים בכחול לבן אומרים: "נתניהו מקפיד לטעון שצריך נתונים מעודכנים כדי לקבל החלטות – אנחנו חושבים שהוא צודק. נחכה להמשך השבוע ונחליט". בתוך כך, ועדת החוקה של הכנסת תתכנס בצהריים לדיון על חוק הקנסות, ותכין את ההצעה לקראת הקריאה השנייה והשלישית במליאה.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר הבוקר כי "המלחמה שלנו בתחלואה שמסרבת לרדת: אתמול חוסנו 226,000 אזרחים. מתחילת מבצע "חוזרים לחיים" ניתנו קרוב ל 4,000,000 זריקות חיסון (כ 2.7 מיליון מנה ראשונה, מתוכם 1.26 קיבלו גם מנה שניה). זאת הדרך שלנו להילחם בנגיף. אני מבקש מכם להיות יחד איתנו במלחמה ולהקפיד על הנחיות הסגר".

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר הבוקר בריאיון לגלי צה"ל כי 9.8% מהבדיקות אתמול היו חיוביות – נתון שטרם פורסם על ידי המשרד באופן רשמי. קיש אמר כי אתמול אובחנו 8,571 חולים, ויש כ-1,150 חולים שמצבם קשה.

"לולא היינו בסגר עכשיו היינו בהשתוללות ובמספרים הרבה יותר גבוהים. הצגנו אתמול לראש הממשלה בקשה להאריך את הסגר", הוסיף. לדבריו, "אנחנו לא רואים את הירידה שרצינו לראות והסיבה היא ללא ספק ההתפשטות של הווריאנט הבריטי",

בנוגע לדיון על הארכת הסגר שהתנהל אתמול אמר קיש: "הדיון דיבר על המשך הסגר במתכונת הנוכחית לאור התחלואה הקשה בבתי החולים. יש שיא, אתם שומעים את המנהלים, הנתונים לא מראים על הירידה שרצינו וציפינו לראות כמו בסגרים הקודמים. אנחנו במספר אבסלוטי גבוה, מעל 8,000 מאומתים, זה מספר מאוד גבוה והעומסים ממשיכים. הקרב הזה לא הסתיים, זה לא נכון, חייבים להמשיך להילחם ולהוריד את המספרים. הנגיף יותר מדבק, הוא מדביק משפחות שלמות, האירוע קשה יותר להילחם בו, צריך לתת לסגר להמשיך להשפיע".

קיש התייחס גם לדרישה שהציב יו"ר כחול לבן בני גנץ אתמול להעביר את חוק החמרת הקנסות בקריאה שניה ושלישית, כתנאי להמשך הסגר, ואמר: "אני מופתע מבני גנץ. אנחנו באירוע קשה, בואו נעשה ישיבת ממשלה ונחליט מה לעשות. את זה מונע גנץ כי הוא דורש שהליכוד יעביר את החוק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים