שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתפסה תכנית בריחה בידי אסירים בכלא עופר
בר לב חשף בעדותו
משב"ס נמסר כי "אסירי התא הופרדו ובהנחיית מפקד המחוז הוגדרו סג"ב (סיכון גבוה לבריחה) והועברו באופן מיידי מבית הסוהר לאגף הפרדה בביטחון מירבי"
עמר בר לב | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

השר לביטחון הפנים עמר בר לב חשף הבוקר (ד) בועדת הבדיקה לאירוע בריחת האסירים כי "לפני כשבוע, בסריקה שנתית באחד מבתי הכלא בארץ, נמצאה באחד הארונות תוכנית בכתב יד של חפירת מנהרות בריחה. זה התגלה בבדיקה מתוכננת שנעשית פעם בשנה, להבנתי זה מאוד הפתיע את שב"ס".

בנוסף, השר העיד גם על ההתנהלות בבוקר שאחרי הבריחה ואמר כי היו ליקויים קשים בהתנהלות וכי "החאפריות הישראלית התגלתה במלוא עוצמתה בשעות הראשונות. מתחילת הסריקות הראשונות התקבלה תמונה שמלמדת על ליקויים קשים".

"לא היה צריך להיות מומחה כדי להבין שיש כאן אירועים קשים", סיפר השר. "התברר לי שהיה ניסיון בריחה, שכל הכלא נבנה על כלונסאות והתוכניות של הכלא היו חשופות ברשת. היה ברור שהחפירה לא עניין של ימים ושיש כשל מודיעיני ובבריחה עצמה כשל מבצעי"

כחלק מהסקת המסקנות השר אמר כי לפני שבוע הסתיים ביטון הכלא ומילוי החללים והתחיל חיזוק הרצפות. לדבריו, עד כה הושקעו 30 מיליון שקל מתקציב שב"ס. בהמשך יועברו עוד 39 מיליון שקל לשאר בתי הכלא. עם זאת, השר הדגיש כי המהלכים הללו יקרים ונדרשת תוספת תקציב לשב"ס.

משב"ס נמסר: בהמשך לדברי השר לבט"פ, עמר בר-לב בעדותו בפני ועדת הבדיקה הממשלתית היום 9.2.22, ביום שני 7.2.22, במסגרת חיפוש ייזום שנערך על ידי סגל סוהרי כלא 'עופר', נמצא באחד התאים שירטוט המפרט את מעגלי האבטחה בביס"ר.

אסירי התא הופרדו ובהנחיית מפקד המחוז הוגדרו סג"ב (סיכון גבוה לבריחה) והועברו באופן מיידי מבית הסוהר לאגף הפרדה בביטחון מירבי. פעולות נוספות מבוצעות ע״י כוחות היחידה והמחוז. במקביל בלשי יחידת 'דרור' נקראו לביצוע פעילות חיפוש ייחודית בתא וסגל בית הסוהר תודרך להגברת עירנות ושבירת שיגרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים