שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » סגר"ע בית שמש שמעון גולדברג עתר נגד בלוך
סוער במועצה
כזכור, לאחרונה הודיעה בלוך כי היא מפטרת את גולדברג שכיהן כסגן ראש העיר. משכך, מבקש גולדברג בעתירה "להורות על ביטול החלטת ראש העיר ליטול סמכותו"
עיריית בית שמש | צילום: Ahmed Zaggoudi, שאטרסטוק

סגן ראש עיריית בית שמש שמעון גולדברג עתר לבית המשפט המחוזי בירושלים (בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים) נגד החלטתה של ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך, לפטרו מתפקידו כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה בעיר. עיקרי הטענות בעתירה הם כי אין בסמכותה של ראש עיר לבטל תפקיד שאושר על ידי חברי עירייה ולא הגיע בדרך של האצלת סמכות.

כזכור, לאחרונה הודיעה בלוך כי היא מפטרת את גולדברג שכיהן כסגן ראש העיר. אלא שזמן קצר לאחר מכן, היא גם הודיעה לו כי היא מפטרת אותו מתפקידו כיו"ר ועדת המשנה לתו"ב.

בעתירה, טוען גולדברג, כי הפיטורין נעשו שלא כחוק, והוא מפרט את סדר הדברים, כאשר בעוד לתפקיד הסגן הוא מונה ברוטציה לפני מספר חודשים, הרי שלתפקיד יו"ר ועדת המשנה הוא מונה עם הקמת הקואליציה לפני יותר משנתיים וחצי.

עיון בפרוטוקולי המועצה, מעלה לדבריו הוכחות כי מדובר היה בדרך של מינוי ולא בדרך של האצלת סמכות. כך שלראש עיר אין שום אפשרות לבטל את המינוי ללא רוב בישיבת מועצה. רוב שכרגע אין לראש העיר בלוך, והיא ביצעה את הפיטורין במכתב על דעת עצמה.

מעבר לכך שלא היא זו שהאצילה לגולדברג את הסמכות, טוען העותר לבית המשפט כי לראש עיר אין כל סמכות להאציל לתפקיד יו"ר ועדת משנה, משום שתפקיד זה אינו מוגדר בסמכות ראש עיר. "תפקידו של העותר כיו"ר הוועדה וראש רשות הרישוי לא הואצלו לו, הרי שהוא מונה על ידי מועצת העיר באופן ישיר, ועל כן אין ביכולתה של ראש העיר ליטול ממנו סמכות אשר כלל לא הואצלה לו", מנמקת העתירה.

מדובר, כך גולדברג בעתירה, "בניסיון לא חוקי, שלא לומר בריוני, של ראש העיר, לנטרל נבחר ציבור מתפקידיו, וזאת על ידי שימוש בכוחה כראש עיר על מנת לעקוף המנגנונים הקיימים בדין להדחת חבר מועצה הנושא במשרה בעלת משקל כגון יו"ר ועדת המשנה". עוד הוא מוסיף כי "מהלך זה אינו אלא ניסיון נקם פוליטי בחבר מועצה אשר מסרב ליישר קו עם רצונותיה האישיים".

משכך, מבקש גולדברג בעתירה "להורות על ביטול החלטת ראש העיר ליטול סמכותו כיו"ר ועדת המשנה, כראש רשות רישוי, ולהורות על העדר סמכות ראש העיר כיו"ר ועדת משנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים