שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חיל הים סיכל איום מכלי שיט סמוך לעזה
צה"ל הודיע
כלי שיט ללא נוסעים יצא מעזה, והגיע אל מול החוף הסמוך לחאן יונס. בצבא החליטו לסכל את האיום הפוטנציאלי. בעזה מדווחים: ספינות ירו שני פגזים לעבר סירה
תגיות:
ספינת חיל הים, אילוסטרציה | צילום: Alexander Turovsky, שאטרסטוק

ספינת סיור מסוג דבורה של חיל הים זיהתה הבוקר (שני) כלי שיט עזתי שהתקרב אליה. הלוחמים חשדו בכלי השיט, פתחו באש והטביעו אותו. ככל הנראה, איש לא נפגע מירי האזהרה. התקשורת הפלסטינית בעזה מדווחת שחיל הים הישראלי ירה שני פגזים לעבר סירת דייג בשעות הבוקר.‎

מדובר צה"ל נמסר כי "כוח ימי של צה״ל זיהה מוקדם יותר הבוקר פעילות ימית שהיוותה איום פוטנציאלי לכלי שיט של חיל הים. לוחמי צה״ל זיהו את הפעילות וסיכלו אותה. צה״ל ימשיך ויפעל כנגד איומים מסכנים במרחב הימי".

גורמים צבאיים שצוטטו ב'ווינט' ציינו בעקבות התקרית: "מדובר באיום פוטנציאלי מול העיירה חאן יונס במרחב הימי. זיהינו אותו, עקבנו אחריו במשך כמה דקות והסרנו אותו". לוחמים בספינה של חיל הים ששטה מול חופי עזה זיהו כלי שיט פלסטיני שהתקרב אליהם בצורה מחשידה.

הלוחמים חשדו כי מדובר באיום רציני והחליטו לבצע ירי לעברו והוא הושמד. במהלך האירוע, מערך השליטה הימי איתר את הכלי החשוד והכווין לעברו את לוחמי פלגה 916 ולוחמי יחידת "סנפיר" של חיל הים. מחקירת פעילי הטרור שנעצרו, התגלה כי אמצעי הלחימה נועדו לשמש את כוחות הקומנדו הימיים של חמאס.

יש לציין כי חמאס עושה בשנים האחרונות מאמצים גדולים לפתח את היכולות הצבאיות שלו מהים בפיתוח והתעצמות. השליטה של הארגון במרחב הימי כמעט מוחלטת, וניתן להעריך כי כלי השייט שהושמד היום שייך לחמאס. מבחינתה של ישראל הושמד איום פוטנציאלי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים