שיתוף
תגובות
חדשות » סוכני FBI פשטו על האחוזה של טראמפ בפלורידה
רדיפה פוליטית
ה-FBI הוציא צו חיפוש על ביתו של נשיא ארה"ב לשעבר במאר א-לאגו, בחשד ללקיחת מסמכים מסווגים | הנשיא לשעבר, אמר כי הפשיטה נערכה ללא התראה והשווה אותה לווטרגייט

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, טען הלילה (שלישי) כי קבוצה גדולה של סוכני FBI פשטו על אחוזתו במאר א-לאגו שבפלורידה וביצעו שם חיפוש נרחב. בהצהרתו טראמפ אף טען, "הפשיטה על ביתי, נעשתה ללא התראה מוקדמת, ולאחר ששיתפתי פעולה עם סוכנויות הממשלה הרלוונטיות, היא בלתי הכרחית ולא הולמת, הסוכנים אפילו פרצו לכספת שלי". לפי כלי תקשורת בארה"ב, הנשיא לשעבר שהה במגדל טראמפ בניו יורק בזמן הפשיטה. לטענתו, מדובר בחלק מהמאמצים למנוע ממנו להתמודד על הנשיאות ב-2024, "התקפה שכזו יכולה להתרחש רק במדינת עולם שלישי".

נכון לעכשיו לא יצאה הודעה רשמית של ה-FBI, אך אנשיו אישרו את הפרטים לכלי התקשורת. רשת CNN פרסמה כי הפשיטה והחקירה קשורות למסמכים המסווגים שטראמפ לקח למעונו הפרטי מהבית הלבן לאחר תום כהונתו. ב"וושינגטון פוסט" דווח כי טראמפ חשוד שלקח מסמכים מסווגים, אותם היה אמור למסור לארכיון הלאומי, מהבית הלבן לאחוזה. בנו אריק אישר כי הוא זה שעדכן את אביו על הפשיטה, וציין כי הסיבה שבגינה הגיעו סוכני FBI למקום היא ניסיון למצוא מסמכים שחיפש הארכיון הלאומי. טראמפ בעצמו לא ציין את סיבת החיפוש החריג בהודעתו, והשווה בה את הפשיטה לפרשת "ווטרגייט".

נכון לרגע זה, מטה ה-FBI בוושינגטון סירב להגיב על הפשיטה. לטענתו של טראמפ, החיפוש החריג נובע מ-"רדיפה פוליטית" לקראת בחירות אמצע הכהונה, וכן לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו בעוד כשנתיים. "אלה זמנים חשוכים לאומה שלנו. דבר כזה לא קרה מעולם לאף נשיא אמריקני קודם", כתב טראמפ.

בחודש פברואר הודיע דיוויד פריירו, מנהל הארכיון הלאומי בוושינגטון, כי מצא מידע מסווג בין החומר שלקח עמו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לביתו בפלורידה כשעזב את התפקיד, הוא לקח עימו לא פחות מ-15 ארגזים של מסמכים מסווגים ובהם גם פריטים שמוגדרים כמידע מסווג של הביטחון הלאומי, לאחוזתו הפרטית. 

נציגי הארכיון הלאומי גילו אותם שם, והם דיווחו על כך לארכיון, ולאחר מכן כי הם השיבו את 15 ארגזי המסמכים מאחוזתו בפלורידה. בין המסמכים שהוחרמו היו התכתבויות רשמיות בין טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און והמכתב שהותיר קודמו בתפקיד ברק אובמה אליו בעת חילופי השלטון ביניהם. על פי חוק הרשומות הנשיאותיות, על טראפ היה להעביר את כל המסמכים והרישומים הנוגעים לעסקים נשיאותיים רשמיים לארכיון עם סיום תפקידו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים