שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בנקאות ומימון » סופרבוס חתמה עם 'הפועלים' על הסכם מימון
490 מיליון ש"ח
לצורך מימון זכייתה באשכול "ירושלים מרכז עירוני". העסקה כוללת אשראי לטווח ארוך למימון רכש אוטובוסים ותמלוגים. סופרבוס תחל להפעיל את האשכול החל מאוקטובר
סופרבוס | צילום: בן ניקסון, ויקיפדיה

קבוצת התחבורה סופרבוס חתמה על הסכם עם החטיבה העסקית של בנק הפועלים על סך כ-490 מיליון שקל לצורך מימון זכייתה באשכול "ירושלים מרכז עירוני". העסקה כוללת אשראי לטווח ארוך למימון רכש אוטובוסים ותמלוגים.

סופרבוס שבשליטת קבוצת בליליוס תחל להפעיל את האשכול החל מאוקטובר הקרוב במקום חברת "אגד". האשכול מכסה את השטח הגאוגרפי של אזור ירושלים מרכז וכולל כ-57 קווי שירות הכוללים קווים קיימים, קווים חדשים, וכן שינויים בקווים קיימים, המהווים כ-40% מהקווים העירוניים בבירה ולהם צפי של כ-34 מיליון נוסעים בשנה.

את בניית הסכם המימון הובילו שי רז סמנכ"ל הכספים של קבוצת סופרבוס ויעל נסצקי שפירא מנהלת קשרי לקוחות באגף העסקי של בנק הפועלים.

צחי כהן, משנה למנכ"ל והממונה על החטיבה העסקית, אמר: "בנק הפועלים רואה חשיבות גבוהה בקידום מערך התחבורה הציבורית ותשתיות התחבורה בישראל, באמצעות העמדת מימון לפרויקטים אלו לאורך השנים. אני מודה לחברת סופרבוס על שבחרה בבנק הפועלים ועל שיתוף הפעולה".

אלי בליליוס, יו"ר סופרבוס, ציין: "סופרבוס ממשיכה להתכונן במרץ לקראת תחילת הפעלת האשכול המרכזי בבירה, וזאת על מנת לספק את השירות הטוב ביותר, בין היתר באמצעות צי אוטובוסים חדשני. אנו מודים להנהלת הבנק על שיתוף הפעולה והאמון".

סופרבוס, שהוקמה בשנת 2000, מעסיקה כ-1300 עובדים ומחזיקה צי של כ-700 אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים, ביניהם כאלה המונעים באמצעות חשמל וגז טבעי. החברה מפעילה כיום שני אשכולות תחבורה ציבורית – עמקים ובית שמש פרוזדור ירושלים בהם היא מסיעה כ-40 מיליון נוסעים בשנה בכ-240 קווי שירות וכ-8,000 נסיעות ביום. החל מאוקטובר הקרוב תחל החברה בהפעלת שני אשכולות משמעותיים נוספים: הראשון הוא כאמור אשכול "ירושלים מרכז עירוני", והשני הוא המטרונית בחיפה, קו BRTייחודי שצפוי להסיע למעלה מ-20 מיליון נוסעים בשנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים