שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » סטארט אפ ישראלי יסייע למנוע תאונות ברוסיה
כחול לבן
אוטוטוקס מסייעת לצמצם התנגשויות בכבישים ולשפר את הניידות באמצעות מערכי שבבים, הפרויקט קיבל את המינוי של ממשלת רוסיה
תגיות:
מערכות חכמות לשמירה נגד תאונות | צילום: Blue Planet Studio, שאטרסטוק

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, חלוצה עולמית של פתרונות תקשורת' משתפת פעולה עם Sreda Solutions הרוסית בכדי להציע פתרון V2X שיאפשר למנוע תאונות בכבישי רוסיה.

אוטוטוקס מסייעת לצמצם התנגשויות בכבישים ולשפר את הניידות באמצעות מערכי שבבים המורשים לשימוש בענף הרכב. שבב ה-V2X של אוטוטוקס משלים את המידע המגיע מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין לנהג קו ראיה (non-line-of-sight) עם האובייקט, במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ומתאמת באופן אפקטיבי בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל.

פרויקט NTI AutoNet, שקיבל מינוי של ממשלת רוסיה, עומד בראש המאמצים להביא טכנולוגיית V2X לשוק הרכב המקומי החל מ-2024. Sreda Solutions, ספקית בולטת בשוק התקשורת האלחוטית והמערכות המשובצות לכלי רכב ברוסיה, השיקה את תוכנת ה-V2SC (VXSmartCore) הראשונה שלה תוך התבססות על מערך השבבים CRATON2 של אוטוטוקס. הפתרון של Sreda כולל תוכנת V2X עם פונקציות מתקדמות לתקשורת בין כלי רכב לתשתיות (V2I).

רוסיה היא שחקנית גדולה בשוק ייצור הרכב העולמי. 1.77 מיליון כלי רכב יוצרו ברוסיה ב-2018, שדורגה באותה שנה במקום ה-13 בטבלת המדינות בהן מיוצרים כלי רכב, עם נתח של 1.8% מכלל הייצור העולמי.

רוסיה נעה במהירות לקראת אימוץ של טכנולוגיית V2X. לאחרונה החלו ניסויי V2X בעיר סנט פטרסבורג וניסויי V2X חדשים מתוכננים בעיר קלינינגרד וכן באזורים נוספים ובכבישים מהירים בהמשך 2021. הרוסים מזמינים יצרנים ושותפים אחרים בענף הרכב להצטרף לניסויים אלה. בנוסף לכך, נציגים רוסים נמצאים בשיחות עם נציגי הפרויקט הכלל אירופי C-Roads, בהן נידונה הפעלה של תשתיות V2X שיחברו בין רוסיה למדינות באיחוד האירופי.

"לתעשיית ה-V2X יש פוטנציאל עצום ו-Sreda Solutions היא שותפה אידיאלית שתאפשר לאוטוטוקס לחדור לשוק זה בדיוק בתקופה שבה הוא נפתח במהירות", אמר יובל לחמן, סגן נשיא לפיתוח עסקי באוטוטוקס. הוא הוסיף שתמיכת הממשלה הרוסית צפויה להוביל להאצה חזקה באימוץ טכנולוגיית V2X במדינה.

לא מכבר הודיעה אוטוטוקס על הצטרפותה לפרויקט הבינלאומי SECUR (Safety Enhancement through Connected Users on the Road), המיועד לשפר את הבטיחות של כל הנוסעים במכוניות, באופנועים, באופניים וכן של הולכי רגל. פרויקט SECUR כולל את החברות המובילות בעולם בתחומי ייצור הרכב, ספקי Tier1 ומעבדות של בדיקות לרכב, ובכללן טויוטה, הונדה, רנו, פולקסוואגן וחברות רבות נוספות.

אוטוטוקס משתפת פעולה עם ספקי ה-Tier1 המובילים בענף הרכב בעולם בכדי לפתח פלטפורמות על בסיס מערכי השבבים של החברה. פתרון ה-V2X של אוטוטוקס מועדף בשל הרמה הגבוהה של הביצועים, הידע באבטחת מידע, המומחיות בתקשורת רדיו והעלות המשתלמת שהחברה מציעה. אוטוטוקס גייסה מהקמתה כ-120 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה, צרפת, ואוקראינה ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים