שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » סיבת ההתנכלות להדלקה של המשפיע במירון
חוששים מתחרות?
גורמים בקהילות מסוימות מנסים למנוע את קיום מעמד ההדלקה בראשות הרה"צ רבי אלימלך בידרמן • בסביבת המשפיע אומרים: "ההדלקה טרם אושרה, אך עדיין לא אמרנו נואש"
ל"ג בעומר במירון | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

גורמים בקהילות מסוימות מנסים למנוע את קיום מעמד ההדלקה במירון בראשות המשפיע המפורסם הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, בל"ג בעומר הקרוב.

בעוד יומיים יעלו מאות אלפי יהודים לציון התנא רבי שמעון בר יוחאי במירון, מספר רב של מעמדי הדלקות אושרו – אך מעמד ההדלקה של הרב בידרמן טרם אושר על ידי המשטרה.

ל'בחזית' נודע כי בנוסף לחשש שקיים במשטרה מקיום מעמד ההדלקה, עקב רבבות נאמניו של המשפיע שרוצים להשתתף באירוע – ישנם גם עסקנים, מקהילות אחרות אשר מקיימות מעמדי הדלקה במקום, שמנסים להפריע למאמצים של מקורבי הרב בידרמן להגיע להסדר על אישור משטרתי לקיום האירוע.

לטענת גורמים המעורים בפרטים, "עסקנים בחסידויות שונות המקורבים למשטרה, וקיבלו אישור לקיים מעמד הדלקה, מנסים למנוע את ההדלקה של המשפיע, מחשש לסחף של אלפי חסידים שיעברו ממעמד ההדלקה שהם מארגנים ויעדיפו להשתתף במעמד של הרב בידרמן".

לצד זאת, בסביבתו של הרב בידרמן אמרו ל'בחזית' כי "ההדלקה טרם אושרה, אך עדיין לא אמרנו נואש, ומצפים להשגת האישורים הנדרשים".

בימים האחרונים עולות טענות מהשטח, כי הסירוב של המשטרה לאשר את ההדלקה מחשש של התאספות המונים ואיבוד שליטה, שתגרום לסכנת נפשות – אינו מוצדק, מכיוון שאפשר לקיים את האירוע באותם מתחמים בהם מקיימות חצרות אחרות את מעמדי ההדלקה שלהם. בנוסף לכך, הגבלת המשטרה על עשרת אלפים משתתפים בהדלקה אמורה לפתור את הבעיה, ולכן, בעיני אלפי נאמניו של הרב בידרמן – הסירוב המשטרתי תמוה מאוד.

אחד מ'אנשי מירון', שנחשף לטענות אודות עסקנים שרוצים להפריע להדלקה, אמר בשיחה ל'בחזית' כי "אכן היו שמועות כאלה, אך ממה שאני רואה בשטח – ישנן חסידויות שעוזרות ומסייעות למאמצים של מקורבי הרב בידרמן לקיים את האירוע בצורה מכובדת".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים