שיתוף
תגובות
משפט » סייעת ללא חיסון או בדיקה – לא תוכנס לבי"ס
פסיקה תקדימית
בית הדין לעבודה קבע כי המועצה המקומית כוכב יאיר יכולה למנוע כניסה של צוותי הוראה לאחד ממוסדות החינוך ביישוב אם אינם מוכנים להיבדק לקורונה או להתחסן
תגיות:
חיסון | צילום: Billion Photos, שאטרסטוק

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל הבוקר (ראשון) את עמדת המועצה המקומית כוכב יאיר צור יגאל ודחה את העתירה שהגישה סייעת בבית הספר היסודי כנגד החלטת ראש המועצה יובל ארד לחייב חיסון או בדיקת קורונה שלילית כתנאי לכניסתה לבית הספר.

בית הדין לעבודה פסק כי מבחינת עילת תביעה לא ניתן לקבוע בשלב זה כי זכותה של הסייעת, סיגל אבישי, לכבוד ולפרטיות גוברת על זכותם לחיים של התלמידים, ההורים וכלל הצוות הבית ספרי וכן על זכותה וחובתה של המועצה להגן על אלו.

"אף כי אין בפנינו הסדרה מפורשת בחקיקה או הסכמה קיבוצית בדבר הגבלת כניסת של עובד למקום עבודה ללא בדיקת קורונה שלילית בהעדר התחסנות, אין מקום לקביעה כבר בשלב זה של ההליך כי סיכוי התביעה של המבקשת גבוהים, כאשר בוחנים את עילת התביעה בה אוחזת המבקשת", נכתב בפסה"ד.

באשר למתח בין זכויות היסוד נאמר בהחלטה כי "ב'שיח הזכויות החוקתיות' לא ניתן לדבר על זכותה של המבקשת לכבוד ולפרטיות – שאכן קיימת ואין להקל בה ראש – כזכות העומדת וניצבת לה לבדה בתוך חלל ריק, כאשר מנגד ניצבות זכויות יסוד באותה רמה נורמטיבית – חוקתית של התלמידים, ההורים ושאר צוות בית הספר, בין היתר זכותם לחיים שהינה זכות יסוד רמת מעלה – זכות היסוד היסודית ביותר, עליה מונחות הזכויות כולן".

לאור היעדר החקיקה בנושא, לבקשת בית המשפט התקבלה בשבוע שעבר עמדת היועמ"ש לממשלה בסוגיה, שעמד מאחורי חוות הדעת של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שטענה כי "כניסתם של עובדים לא מחוסנים למקומות עבודה, ובפרט מקומות עבודה בסיכון גבוה, עלולה להביא לסיכון משמעותי לציבור המקבל שירות במקומות עבודה אלו".

"מדובר בתקדים מבורך שישליך על כל המשק", אמרה בתגובה עו"ד נעמה שבתאי בכר, מומחית בייצוג מעסיקים בדיני עבודה, שייצגה את המועצה האזורית. "בית הדין לעבודה עשה את האיזון הנכון בית הזכויות של העובדים לבין טובת הציבור בכללותו. כל עובד רשאי להחליט על גופו וזכותו להתחסן או לא. אבל כל עובד גם חייב לשאת באחריות להחלטתו. כמובן שאין להטיל את האחריות על המעסיקים, שכל מטרתם היא להגן על עובדיהם ועל הקהל הרחב הבא בשערי מקום העבודה".

מטעם הסייעת נמסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שבית הדין מצא לקבל את עמדת המועצה המקומית, חרף העובדה כי מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות ובניגוד לדין. יחד עם זאת, אנו מברכים על החלטת בית הדין שקיבל את עמדתנו ביחס לשכרה של הסייעת, והורה למועצה המקומית לשלם את מלוא שכר העובדת עד להיום. מעבר לכך, נלמד את הכרעת בית הדין, ונשקול לערער לבית הדין הארצי בהקדם".

ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, יובל ארד, מסר בתגובה להחלטה: "שמח שבית הדין קבע שהזכות לחיים, שהיא זכות היסוד היסודית, גוברת על זכותה של הסייעת לכבוד ולפרטיות. החלטת בית הדין מחזקת את מוסד ראש הרשות בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים