שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » סילברסטין עשוי להשקיע 600 מיליון דולר
יפו בסימן שאלה
איל הנדל"ן לארי א. סילברסטין עשוי להשקיע 600 מיליון דולר בהקמת מלון 4 העונות ושטחי מגורים ביפו – בכפוף להתפתחויות הביטחוניות
תגיות:
לארי סילברסטיין | צילום: UJA-Federation of New York, ויקיפדיה

איל הנדל"ן היהודי לארי א. סילברסטין, 90, עשוי להשקיע 600 מיליון דולר ארה"ב – בהקמת מלון FOUR SEASONS ומגדל מגורי יוקרה בגבול ת"א-יפו, בכפוף להתפתחויות הביטחוניות ביפו, נודע לראשונה. 

השבוע אירעו עימותים קשים ביפו, תוך אוזלת יד מוחלטת של משטרת ת"א וכוחות הביטחון, המחזיקים בפרופיל מלא של משפחות הפורעים, מתקופת המהומות במתחם אנדרומדה ביפו. 

אירועים שהובילו בשעתו, לעצירה מוחלטת בשיווק פרויקט היוקרה (1996) וקריסת חברת הבניה אילן גת (אודי אילן).  

יזם נדל"ן מקומי, אמר היוםכי "מדובר ב-3 כנופיות מסומנות של עבריינים, זה סיפור של כסף ושליטה, לא לאומנות. הם דורשים דמי חסות גם מקבלנים ערבים, גם משיפוצניקים בני מיעוטים. מתנהל מאבק אלים על נכסים מוזנחים ויהודים שמאלנים מדברים על עזיבה".   

מבעלי הנדל"ן הגדולים 

לארי סילברסטין, בנו של יזם נדל"ן במנהטן של שנות ה-50', הוא בעליה של קבוצת סילברסטין פרופרטיז – מבעלי הנדל"ן הגדולים ברובע העשיר בעולם.    

לפני כ-3 שנים, גייסה סילברסטין לראשונה בישראל כ-650 מיליון שקל באג"ח ישראלי ובפברואר 2019, הורחבה סדרה א' ב-185 מיליון שקל. 

בקיץ 2019, גייסו אנשיו של סילברסטין 230 מיליון שקל נוספים בת"א, באמצעות הנפקת סדרה ב' ובשיא הקורונה, יולי 2020, הורחבה סדרה ב' ב-107 מיליון שקל נוספים. 

בסך הכול, גויסו בת"א כ-1.2 מיליארד שקלים וסילברסטין שיבח בפני רה"מ נתניהו, במפגש משותף עם אלדסון המנוח, את יעילות ומקצועיות מנהלי הבורסה לני"ע ואנשי המקצוע בתחום. 

3.7 מיליון מ"ר 

ב-60 שנות פעילות רצופה, פיתח והחזיק לארי סילברסטין בלמעלה מ-40 מיליון ר"ר (sqf) -3.7 מיליון מ"ר – במנהטן בלבד.  

הרכוש העצום כולל את מרכז הסחר העולמי שהוחזק  בבעלותו העיקרית – עד לאירוע הטרור, בגינו קיבל 4.5 מיליארד דולר דאז, פיצוי ביטוחי בפשרה.     

כיום, מחזיק סילברסטין ב-52 קומות משרדים ב-WORLD TRADE CENTER בהיקף 1.73 מיליון ר"ר (161,000 מ"ר);

40 קומות משרדים בהיקף 1.93 מיליון ר"ר (179 אלף מ"ר) ב-Broadway 120 בדאונטאון מנהטן; 

כ-1,300 דירות יוקרה במגדליRiver Place  ו-Sillver Towers במידטאון מנהטן; 

34 קומות משרדים בשטח 665 אלף ר"ר (62 אלף מ"ר) בקומפלקס  Wall Street120 בדאונטאון מנהטן; 20 קומות משרדים בשטח 313 אלף ר"ר (29 אלף מ"ר) בפרויקט  Fifth Avenue529 במידטאון מנהטן ועוד. 

הודות לעודפי המזומנים ושרשרת רי-פייננס, מימן סילברסטין בימי הקורונה – פרויקטים של יזמים מתחרים. בין השאר, נטל חלק בשטר חוב בכיר שהנפיק הפרויקט הגדולOne Clinton .

במקביל, השתתף ברכישה הזדמנותית של 72 קומות משרדים ו-1.4 מיליון ר"ר במגדלUS BANK בדאונטאון לוס אנג'לס.

בגיל 90, סילברסטין נהנה לשמוע על עסקה חדשה, ומפנה את כל זמנו לכך. במובנים רבים, הוא מזכיר דמות יהודית מלאת חוכמה וחיוניות, מסיפוריו של בשביס-זינגר. 

חולדאי: "תביא את 4 העונות ותבנה עוד מגדל" 

בתחילת החודש (8.4.2021), אישרה הועדה המקומית לתכנון ובניה ת"א – הקמת מגדל נוסף ענק במתחם לפיד, בדופן היפואית, במערב ובקצה רחוב אילת.  

הועדה הציבורית החשובה בישראל – לאחר ועדת הכספים של הכנסת – אימצה סופית את הוראות ראש העיר רון חולדאי ואישרה שינויים רדיקליים בתב"ע לפיד, לפי דרישות פיתוח מטעם קבוצת סילברסטין ובתיאום תכנוני עם אנשי הפיתוח בקבוצת פור-סיזנס. 

"חולדאי פעל כאן, כמו שראש עיריית ניו-יורק ג'וליאני פעל לאחר קריסת התאומים, האזור כולו זקוק לשיקום מהיסוד וגופי ענק בינלאומיים יידעו לעשות זאת טוב ויעיל יותר", אומרים אנשי מקצוע מעורבים ומדגישים, כי החלטת הועדה המקומית ת"א, הושגה ברוב קולות מוחץ. 

"לאשר 50 קומות ברוטשילד פינת אלנבי, זה הרבה יותר נועז", הם מוסיפים ומכוונים לפרויקט תדהר והאחים וייס. 

"תביאו את 4 העונות ותקבלו עוד מגדל", אמר חולדאי לישראל קנדה לפני כ-3 שנים, וקיים את הבטחתו. היה זה לאחר שנודע, כי אכן ניתן לגייס את הרשת המלונאית מהמצליחות בעולם, לטובת השוק הישראלי המצומצם.  

חוג הסילון היהודי

ביולי 2018, דווח לראשונה על מגעים עם רשת מלונות היוקרה פור-סיזנס (FOUR SEASONS) – להשתלבות בענף הישראלי.  

"אין בישראל בית מלון, העשוי להוות תחרות למלונות הבינלאומיים המשרתים את חוג הסילון היהודי העולמי, ברמות מחיר של החל מ-4,000 שקל ללילה", מסכימים מלונאים ישראלים.

לדבריהם, היזם הצרפתי מישל אוחיון, שולל השקעה בנישה מלונאית כה-צרה בישראל. "מישל אוחיון, השותף בוולדורף אסטוריה ירושלים ומכיר אישית את הקהל הספציפי, שולל השקעה במלון אולטרה לאקשרי בת"א. הוא חושב שזה בזבוז זמן". 

פור-סיזנס, המנהלת את אחד ממלונות היוקרה היקרים בלאס וגאס – מודעת לכוח הקניה היהודי והעניקה הסכמה עקרונית להשתלבות בישראל, בכפוף לפרמטרים ניהוליים שונים. 

גולן חזני, כתב 'כלכליסט', טען כבר לפני כ-3 שנים, כי לארי סילברסטין מתכונן ברצינות, לאפשרות של השקעה בישראל בשיתוף פור-סיזנס. "בכירים מחברת סילברסטין פרופרטיז, ביקרו בשבועות האחרונים בעיריית ת"א, כדי לגבש את פרטי הפרויקט", טען חזני ביולי 2018.   

120,000 מ"ר עיקרי    

תב"ע לפיד החדשה (יסקי-מור-סיון אדר') – מאשרת בניה של 120 אלף מ"ר עיקרי, ב-3 מגדלי ענק בני 35-45 קומות. 

תכסית כל מגדל כ-5 דונם ו-4.5 דונם מתוך 20 דונם שטח קרקע – מיועדים לשבילים ודרכים.  

במתחם הוותיק המאכלס שטחי מלאכה, מחסנים ופחונים – יוקמו לא פחות מ-600 חדרי מלון ו-500 דירות יוקרה.

בנוסף, שטחי ציבור ומסחר בהיקף של יותר מ-15 אלף מ"ר, על פני מגרש בשטח 15.5 דונם נטו (כ-20 דונם ברוטו). 

מרבית הפרויקט – ייהנה ממבטים פתוחים וישירים לים התיכון, ליפו העתיקה ולבתיה הציוריים של נווה צדק – המשתרעת מצפון. דיירי ואורחי המתחם, יוכלו לנוע בנוחות לכל אזורי העיר וגוש דן, בשל הסמיכות לקו האדום ברק"ל. 

סילברסטין וקנדה ישראל 

מתחם לפיד מצוי בבעלות חלקית של קבוצת ישראל קנדה, בשליטת אנשי העסקים ברק רוזן ואסי טוכמאייר. 

שותפה נוספת היא חברת האחזקות דרינל, בבעלות משפ' היהלומנים האמריקאית בסל. דרינל רכשה את חלקה במתחם (כ-60%), לפני יותר מ-15 שנה, בעסקה הזדמנותית מול דלק נדל"ן ורמ"י. 

בסל פעילה מזה שנים בדרום העיר ובין השאר, בנתה מגורים במושבה הגרמנית (ת"א) וברחוב גולדמן, סמוך לכיכר השעון ביפו. 

העובדה שהיזם האמריקאי הנודע, לארי סילברסטין, מעוניין בהשקעה בפרויקט – הפתיעה את בני משפ' בסל וסימנה כיוון חדש: הליכי התכנון והרישוי המורכבים, יהיו עתה קלים לאין ערוך, העריכו בני המשפחה.  

ישראל קנדה אגב, מחזיקה במתחם יקר הערך, בעקבות זכייה במכרז רמ"י במרס 2017, תמורת 211 מיליון שקל בלבד, לא כולל עלויות פיתוח, היוון והשבחה. ללא ספק, מעסקאות המקרקעין ההזדמנותיות שבוצעו בת"א.   

כניסתו של לארי סילברסטין לפרויקט, אושרה עקרונית על ידי נציגיו, באמצעות הישראלי ליאור מור, המשמש סגן נשיא קבוצת סילברסטין פרופרטיז.  

ועם זאת, גורם מקצועי אומר באופן חד משמעי: "סילברסטין פרופרטיז עשויה להשקיע בפרויקט החדש כ-600 מיליון דולר ארה"ב, כולל בשטחי המגורים. 

"אך הרבה תלוי בהתפתחויות הביטחוניות ביפו. אם מדובר באזורי אלימות, זה לא המקום המתאים. 

"חוג הסילון שלFOUR SEASONS  זה לא הטיילים של מוטל אברהמ'ס. ידיעה אחת בבלומברג או רויטרס על עימותים ביפו, ואתה יכול לסגור את המלון ל-3 חודשים".  

מיטל להבי: מדיניות המסילה

ההחלטה על תוספת מגדל שלישי (מלונאות) למתחם לפיד – התקבלה בניגוד למדיניות תכנונית אותה מובילה סגנית רה"ע ת"א, מיטל להבי. 

להבי הכינה מצגת שטח מפורטת ('מתחם המסילה'), לרצועה הארוכה שבין נחלת בנימין פינת אילת (מגדל ניבה), עבור בנווה צדק (מגדל ליבר) וכלה במתחם לפיד ביפו. לפי מצגת להבי, הבנייה המרבית האפשרית במתחם לפיד היא 2 מגדלים, כפי שתוכנן במקור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים