שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סיקור ברחבי העולם על הצהרת בנט-נתניהו
הדרמה הפוליטית
ה-'CNN' כתב: "בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל הוותיק ביותר, יכול להיות מודח לאחר שיריבים מסכימים לעבוד ביחד על ממשלת האחדות"
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

הצהרת יו"ר ימינה נפתלי בנט כי הוא הולך לממשלה עם יאיר לפיד ותגובת ראש הממשלה נתניהו כי מדובר בהונאת המאה עוררה סערה לא רק בישראל, בכל העולם אתרים ועיתונים מכל גווני הקשת הפוליטית סיקרו את המהלך, רובם אף כינו זאת כדרכו האחרונה של נתניהו.

'פוקס ניוז' שידוע כאתר ימני כתב בכותרת "ראש ממשלת ישראל נתניהו יורה בחזרה למאמץ הקואליציוני להדיחו: הונאת המאה". בהמשך הכתבה נרשם כי "הודעתו של בנט אמש (ראשון) היא צעד מרכזי לקראת סיום שלטונו של נתניהו בן 12 השנים".

ה'וושיגטון פוסט' בכותרת "מפלגות האופוזיציה בישראל מגיעות להסכמה להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו". בהמשך הכתבה הם מסבירים ואף מפרגנים לנתניהו: "קואליציה מגוונת של מפלגות אופוזיציה ישראליות אמרה ביום ראשון כי יש להן את הקולות להקים ממשלת אחדות כדי להפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו, המנהיג הארוך ביותר בישראל ומדמותו הפוליטית הדומיננטית מזה למעלה מעשור".

ה-'CNN' מפרשן בצורה מעניינת וכותב בכותרת "אחיזתו של נתניהו בכוח נחלשת". בהמשך הכתבה הם מסבירים: "בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל הוותיק ביותר, יכול להיות מודח לאחר שיריבים מסכימים לעבוד ביחד על ממשלת האחדות. זה אירוע סייסמי (רעידת אדמה) בפוליטיקה הישראלית, ואם הקואליציה תושבע, זה יביא לסיום 12 שנות נתניהו כראש ממשלה".

ה'ניו יורק טיימס' מכנה את בנט כימין קיצוני, וכתב בכותרת: "נפתלי בנט, אולטרא-לאומי, ויאיר לפיד, מרכז, התקרבו כדי להקים ממשלה קואליציונית שברירית שתדיח את ראש הממשלה הוותיק בנימין נתניהו".

ה-BBC הבריטי התייחס בכותרת לנאום נתניהו: "ממשלת הקואליציה – איום על הביטחון, מזהיר נתניהו" בהמשך הכתבה הם מפרטים כי "למתנגדיו של מר נתניהו עד יום רביעי להקים ממשלה. אם הם יצליחו, זה יביא לסיומו את שלטונו של ראש הממשלה המכהן ביותר במדינה".

אתר שוויצרי התייחס למשבר הפוליטי וכתב בכותרת: "האופוזיציה מצטרפת לקואליציה להפלת נתניהו בישראל". בהמשך הכתבה אף הם מכנים את בנט כימין קיצוני: "הפוליטיקאי מהימין הקיצוני הישראלי נפתלי בנט הודיע ביום ראשון רשמי על תמיכתו בממשלת שינוי כדי להדיח את ראש הממשלה בנימין נתניהו במה שיהיה סופו של העידן הפוליטי".

ה"גרדיאן" הבריטי בכותרת: "האופוזיציה בישראל דוחפת קדימה כאשר נתניהו מנסה לחסום את ההדחה". בכתבה עצמה הם קצת פחות בצד של נתניהו: "יריביו הפוליטיים של בנימין נתניהו ממהרים לבסס עסקה להדחתו לפני מועד אחרון – יום רביעי, כאשר ראש הממשלה והמנהיג הארוך ביותר בישראל פועלים לטרוף את ניסיונותיהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים