שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "סירבנו לדרישת ישראל שלא להעביר מנות לעזה"
הפלסטינים טוענים
שרת הבריאות ברמאללה טוענת: סירבנו לדרישות שלא להעביר חלק מהמנות לעזה ולהימנע מחתימה תחת השם "מדינת פלסטין". כמאה אלף מנות חיסון הועברו כבר היום
מבצע החיסונים בצה"ל | צילום: דובר צה"ל
צילום: דוברות מתפ״ש

על רקע עסקת חילופי חיסוני הקורונה שיצאה היום לדרך, שוחח לפני זמן קצר שר הבריאות ניצן הורוביץ עם שרת הבריאות הפלסטינית ד"ר מאי אל קאילה. השר הורוביץ הדגיש בפני השרה הפלסטינית את חשיבות המהלך, שיוריד את התחלואה ברשות הפלסטינית, מבלי לפגוע במלאי החיסונים של ישראל.

הורוביץ אמר לעמיתתו: "הקורונה לא מכירה בגבולות ולא מבדילה בין עמים. המהלך החשוב הזה הוא אינטרס של כל הצדדים. אני מקווה ומאמין שהמהלך הזה יקדם שיתוף פעולה בין ישראל לשכניה הפלסטינים גם בתחומים נוספים".

השרה אל קאילה השיבה להורוביץ: ״זה מהלך חשוב שמאוד מסייע לנו במאבק בקורונה, ואני מודה לכם על שיתוף הפעולה. התיאום עם ישראל בנושא הקורונה עובד מצוין, ואני מקווה שהקשר בינינו יילך ויתהדק, בוודאי בנושאים הנוגעים לבריאות ולזכויות אדם״.

השרה אל קאילה טענה מאוחר יותר כי הרשות סירבה לדרישת ישראל שלא להעביר לרצועת עזה חלק ממיליון עד 1.4 מיליון חיסוני פייזר שתקבל ממנה ושתוקפם עומד לפוג – כשישראל תקבל בתמורה כמות זהה של מנות חיסון חדשות מפייזר, בחודשים ספטמבר-אוקטובר, על חשבון המשלוח שמיועד לפלסטינים.

במשרד הבריאות הפלסטיני הודיעו שההסכם נחתם אחר סירובם לשני תנאים שהציבה ישראל – חתימה על ההסכם לא תחת השם "מדינת פלסטין" ואי העברת חלק מהחיסונים לעזה. "אתמול הודענו לישראלים שאנו מוותרים על כל החיסונים בגלל שהם התנו לא לספק חלק מהם לעזה. היום הם חזרו אלינו והסכימו".

השרה התעקשה גם כי לא מדובר בהסכם עם ישראל, אלא עם חברת פייזר האמריקנית, כאשר הרשות בעצמה שילמה על ארבעה מיליון מנות חיסון. היא הוסיפה כי משרד הבריאות ברשות יתחיל לקבל את המנות החל מהיום (חמישים אלף מנות) ויחל במבצע חיסונים.

ב'וואלה' דווח כי על פי גורמים המעורים בפרטי העסקה, מהלך העברת החיסונים אושר עקרונית בעבר על ידי ראש הממשלה לשעבר נתניהו, אבל ביצוע המהלך התעכב. הגורמים הוסיפו כי בשלב זה יועברו, במסגרת ההסכם, חיסונים לרשות הפלסטינית ביו"ש בלבד, ולא לרצועת עזה.

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "היחידה תיאמה היום מעבר של כמאה אלף מנות חיסון נגד נגיף קורונה של חברת פייזר הנמצאות בישראל, לידי הרשות הפלסטינית. זאת בתום עבודת מטה שנמשכה חודשים ארוכים ביחידה, בשיתוף עם המשרד לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית ומשרד הבריאות הישראלי".

"במסגרת ההסכם שנחתם היום בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית, סוכם כי יועברו לידי הרשות כמיליון מנות חיסון נגד נגיף קורונה של חברת פייזר הנמצאות בישראל. בתמורה, בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2021 תקבל מדינת ישראל כמות זהה של מנות חיסון מחברת פייזר – אותן הזמינה הרשות הפלסטינית מבעוד מועד".

"החל מראשית התפרצות נגיף קורונה, פעלה מדינת ישראל בשיתוף עם הרשות הפלסטינית, במטרה לסייע לאחרונה להתמודד עם המגיפה. במסגרת המאמצים, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים תיאמה הכנסת ציוד רפואי שנתרם ע"י הקהילה הבינלאומית לרשות הפלסטינית – אשר כלל ערכות לבדיקת קורונה, מכונות הנשמה, ציוד מיגון וחיטוי, וכן העבירה לידי מערכת הבריאות הפלסטינית מאות אלפי מנות חיסון, אשר חלקן נתרמו ע"י הקהילה הבינלאומית וחלקן ע"י משרד הבריאות הישראלי. כמו כן היחידה תיאמה הדרכות משותפות של צוותי רפואה ישראלים ופלסטינים בנושא התמודדות עם מגיפת הקורונה ואף הובילה מבצע רחב היקף לחיסון למעלה ממאה אלף פלסטינים אשר מועסקים בישראל ובהתיישבות ביהודה ושומרון.ף.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן: ״בשבועות האחרונים פעלנו ביתר שאת על מנת להביא לחתימת הסכם החיסונים בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית, אשר מביא עימו בשורה משמעותית למאמץ המשותף למיגור מוחלט של נגיף הקורונה באזור שלנו. מדובר באינטרס בריאותי וכלכלי משותף ראשון במעלה, שכן אנו חיים במרחב אפידמיולוגי אחד. הסכם זה מצטרף לשורת צעדים במסגרת המאמץ המשמעותי שמובילה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מאז התפרצות נגיף הקורונה -במטרה לשמור על בריאותם של תושבי האזור ולהשיב את שגרת החיים על כנה״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים