שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » סלקום תחל באספקת חשמל לצרכנים
ישבר המונופול?
החברות חתמו על מסמך עקרונות לעת עתה עם תקופת בלעדיות של 90 ימים בה תוקם סלקום אנרג'י, בה יחזיקו הצדדים כ-50% כל אחת
מתקן אנרגיה | צילום: mr. teerapon tiuekhom, שאטרסטוק

חברת משק אנרגיה הודיעה היום לבורסה שחתמה על שיתוף פעולה בתחום אספקת חשמל לצרכנים ביתיים ועסקיים עם סלקום, ההודעה באה בעקבות הרפורמה המתגבשת של רשות החשמל לפתיחה לתחרות של ייצור ואספקת חשמל.

החברות חתמו על מסמך עקרונות לעת עתה עם תקופת בלעדיות של 90 ימים, לפיו יקימו מיזם משותף, בשם סלקום אנרג'י, שיוחזק על-ידי הצדדים בחלקים שווים (50% לכל חברה). מטרת המיזם היא למכור ללקוחות פרטיים ועסקיים חשמל מוזל, מוצרי חשמל חכם, בית חכם, התייעלות אנרגטית ומוצרי אגירה וטעינה.

כזכור, הרפורמה במשק החשמל, הובילה חברות גדולות במשק לבחון כניסה לתחום מכירת חשמל ללקוחות הקצה, כמקור הכנסה ופעילות נוסף עבור החברות.

הרעיון הזה בסלקום, שממילא יש לה קשרים עם חח"י, דרך השותפות ב-IBC החל בתקופתו של ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, שהולך לממש זאת כעת במסגרת קבוצת פז, שהוא המנכ"ל שלה.

המנכ"ל הנוכחי של סלקום, אבי גבאי, החליט לצאת לדרך ולהקים אגף לתחום החשמל בחברת סלקום, וסלקום פרסמה בזמנו כבר מודעת גיוס למנהל התחום.

השותפה של סלקום בבעלות על IBC, קבוצת הוט, גם היא בדרכה להיכנס לתחום מכירת החשמל ללקוחות הקצה.

סלקום, שבשליטת דיסקונט השקעות, היא חברת תקשורת שמספקת שירותי סלולר, אינטרנט, טלפונייה וטלוויזיה לכ-3.2 מיליון מנויים. היא שותפה במיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד ורכשה את חברת הסלולר גולן טלקום.

משק אנרגיה היא חברה בתחום האנרגיות המתחדשות בשליטת משקי הקיבוצים (59.5%), שהונפקה בשנה שעברה. שווי השוק שלה הוא חצי מיליארד שקל. משקי הקיבוצים היא אגודה של התנועה הקיבוצית, משקי התק"מ והאגודה השיתופית שכוללת 281 קיבוצים ומושבים שיתופיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים