שיתוף
תגובות
משפט » סלקום תפצה 27 אלף חרדים בכ-548,000 שקל
הושגה פשרה
החברה לא עדכנה את לקוחות החבילה הכשרה "ללא הגבלה" על העלייה ייקור התעריף החודשי ותפצה 27,400 מנויים בעשרים שקל לכל אחד • סלקום טענה כי מדובר היה בתקלה טכנית
אתר חברת סלקום | צילום: Pavel Kapysh, שאטרסטוק

בית המשפט המחוזי מחוז מרכז אישר השבוע הסכם פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד סלקום, ממנה עולה כי החברה לא עדכנה עשרות אלפי מנויים במסלול "כשרים ללא הגבלה" על ייקור התעריף לאחר השנה הראשונה.

בתובענה הייצוגית שהוגשה נגד החברה, נטען כי סלקום לא עדכנה חלק ממנוייה החרדים על ייקור התעריף בכ-50 שקל בחלוף 12 חודשים מהפעלת המנוי, מ-29 שקל לחודש ל-79 שקל לחודש.

התביעה התבססה על העובדה שלמנויי הקומה הכשרה כלל אין אפשרות לקבל או לשלוח מסרונים, ובשל כך לא קיבלו התראה על ייקור התעריפים, כנדרש על פי תקנות משרד התקשורת. "הדרך היחידה לעדכן מנויים שכאלה, שגם לא מחזיקים ברובם תא דואר אלקטרוני, הוא על ידי שיחות טלפוניות או שיחות מוקלטות המחויגות אליהם", טען עו"ד צביאל מוסקוביץ' שהגיש את התביעה.

על פי ההוראות שהעביר משרד התקשורת לחברות הסלולר ביולי 2017, הן מחויבות ליידע את המנויים שלהן בדבר ייקור התעריף מבעוד מועד, בתקופה שבין 14 ל-21 ימים לפני השינוי.

סלקום לא התכחשה לטענות ואף הודתה בהן, אך תלתה את המקרים בתקלה חריגה וזמנית, שאף טופלה בהמשך, בהתאם לתנאי הרישיון. עוד טענו ב"כ של סלקום, כי החברה מיידעת את המנויים על ייקור התעריפים במעמד ההתקשרות בעל פה ובכתב, כמו גם במסמך מקוצר של עיקרי התוכנית ובצורה בולטת בחשבונית שניתנה סמוך למועד התייקרות החבילה.

השבוע כאמור, אישר בית המשפט המחוזי מחוז מרכז את הסדר הפשרה אליו הגיעו הצדדים במהלך המו"מ ביניהם, לפיו תפצה סלקום את המנויים שלא קיבלו התראה טלפונית ב-20 שקל כל אחד, ונתן להסדר תוקף של פסק דין.

בכתב ההגנה אמדה סלקום את מספר המנויים שלא קיבלו התראה מראש על שינוי המסלול בכ-27,400 לקוחות, מה שמשקף פיצוי כולל בסכום של 548 אלף שקל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים