שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סער מבטיח להגביל את כהונת ראש הממשלה
בכל הכח
יו"ר 'תקווה חדשה': "אנחנו החלופה השלטונית היחידה, כל השאר ניסו כבר את הכל ביחד ולחוד – ברור שהם לא יכולים לעשות זאת, בשום תסריט לא אשב בממשלה עם נתניהו"
גדעון סער ובנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

יו"ר מפלגת 'תקווה חדשה', חבר הכנסת לשעבר גדעון סער, התייחס הבוקר בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה להתחייבות שלא לשבת בממשלה עתידית בראשות בנימין נתניהו. "השאלה הברורה שעומדת בפני הבוחר הישראלי היא, המשך שלטון נתניהו – הארוך בתולדות ישראל, או החלפת השלטון ע"י תקווה חדשה בראשותי", אמר.

סער הבהיר, כי קיימות רק שתי אפשרויות, "מי שמרוצה מהכיוונים שהמדינה הולכת אליהם מן הסתם יצביע לנתניהו על מנת שהוא ימשיך לכהן כראש ממשלה. האפשרות השנייה היחידה, לא רק בגלל שהיא עולה מהסקרים, אלא כי היא קשורה ליכולת להגיע לקהלים רחבים ולבצע את החיבורים הנדרשים הנדרשים כדי להחליף את השלטון – זו תקווה חדשה בראשותי".

"זאת החלופה השלטונית היחידה. כל השאר ניסו כבר את הכל, ביחד ולחוד. זה ברור שהם לא יכולים לעשות זאת", אמר סער.

בדבריו קרא סער "להגביל את כהונת ראש הממשלה בישראל ל-8 שנים – זה יהיה החוק הראשון שנעביר", התחייב.

לדבריו, "צריך להגביל גם את כהונת ראשי הערים לשתי קדנציות, עם אופציה לקדנציה שלישית רק אם ראש העיר מקבל יותר מ-50% מהקולות. סער הציג שלושה שינויים שהוא דוגל בהם: הגבלת כהונה, בחירה ישירה של חלק מחברי הכנסת והעברת סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון האזורי".

אמש, בתום ראיון לאיילה חסון ברשת 13, לאחר שדווח כי סער היה פחות נחוש בהצהרתו ובהתחייבותו כי לא יישב עם נתניהו לאחר הבחירות בכל אופציה שרק לא תהיה, פרסם סער הודעת הבהרה בה נכתב:
"חזרתי והבהרתי ביותר מדרך אחת את שאני אומר מאז שיצאתי לדרך: טובת המדינה מחייבת את החלפת נתניהו. אני מתכוון להחליף את נתניהו ומאמין שהציבור יתן בי את האמון. בשום תסריט לא אשב בממשלה בראשותו, כי המשך כהונתו מנוגד לטובת המדינה ועל זה לא אתפשר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים