שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סער יורד – יש סיכוי לממשלת ימין חרדים?
סקרים אחרונים
ימינה בראשות בנט ותקווה חדשה של סער ממשיכות במגמת ההיחלשות. וגם שאלות כמו עד כמה את בטוח שתצביע ביום הבחירות למפלגה שאותה אתה מעדיף כיום?
תגיות:
קלפי | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

היום (שישי) הוא היום האחרון לפרסום סקרים, ומתוצאות 3 סקרים שפורסמו היום (שישי) עולה תמונת מצב מעניינת, אך לא בטוחה. למעט סקר אחד שבאופן מפתיע נותן סיכוי לממשלת ימין, יתר הסקרים מעלים חשש שאנחנו בדרך לבחירות חמישיות.

סקר 'ישראל היום'

הליכוד 29, יש עתיד 18, ימינה 10, תקווה חדשה 10, הרשימה המשותפת 10, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 7, העבודה 5, מרצ 5, הציונות הדתית 5, כחול לבן 4.

חלוקת הגושים: גוש נתניהו 60, גוש לא נתניהו 50, ימינה 10. לא עברו את אחוז החסימה: רע"מ 1.7%, מפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה 1.1%.

מי לדעתך המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה? בנימין נתניהו 45%, יאיר לפיד 25%, גדעון סער 13%, נפתלי בנט 12%, בני גנץ 5%.

מי לדעתך יטפל בצורה הטובה ביותר בכל אחד מהנושאים הבאים?

משבר הקורונה: בנימין נתניהו 39%; יאיר לפיד 16%; נפתלי בנט 15%; גדעון סער 7% ובני גנץ 3%.

הנושא המדיני: בנימין נתניהו 43%; יאיר לפיד 18%; נפתלי בנט 8%; גדעון סער 9%; ובני גנץ 5%.

הנושא הביטחוני: בנימין נתניהו 38%; יאיר לפיד 12%; נפתלי בנט 13%; גדעון סער 6% ובני גנץ 14%.

המצב הכלכלי: בנימין נתניהו 35%; יאיר לפיד 20%; נפתלי בנט 14%; גדעון סער 9% ובני גנץ 2%.

השסע והפילוג בעם: בנימין נתניהו 24%; יאיר לפיד 21%; נפתלי בנט 11%; גדעון סער 11% ובני גנץ 6%.

שיעור הבטוחים (בוודאות) שיגיעו להצביע: מרצ 83%, הליכוד 74%, כחול לבן 74%, העבודה 71%, הציונות הדתית 71%, יש עתיד 70%, יהדות התורה 68%, הכלכלית 68%, ש"ס 67%, ישראל ביתנו 61%, הרשימה המשותפת 60%, תקווה חדשה 59%, ימינה 57%. לא החלטתי 45%, רע"מ 44%.

מה הסיכוי שעד רגע הבחירה בקלפי תשנה את דעתך? נמוך מאוד 46%, נמוך 23%, בינוני 18%, גבוה 6%, גבוה מאוד 2%. לא יודע 5%.

עד כמה את בטוח או לא בטוח שתצביע ביום הבחירות למפלגה שאותה אתה מעדיף כיום? בטוח מאוד 47%, בטוח 27%, ככה ככה 14%, לא בטוח 5%, כלל לא בטוח 2%. לא יודע 5%.

מה הסיכוי שתבוא להצביע בבחירות הקרובות? בטוחים בוודאות 62%, סיכויים גבוהים 23%, סיכויים נמוכים 11%, סיכויים בינוניים 4%.

מתי להערכתך תחליט למי להצביע? בימים הקרובים 40%, ביום הבחירות 36%, כנראה לא אצביע 3%, לא יודע 21%.

סקר "ישראל היום" בשיתוף i24NEWS, שנערך באמצעות "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כץ, התקיים במתכונת גדולה במיוחד עם 2,087 נשאלים ועם טעות סטטיסטית קטנה מהרגיל של 2.1% בלבד.

סקר 'מעריב'

סקר המנדטים: הליכוד 30, יש עתיד 19, ימינה 10, תקווה חדשה 8, הרשימה המשותפת 8, ש"ס 8, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 6, העבודה 5, הציונות הדתית 5, כחול לבן 5, מרצ 4, רעמ 4.

72% מהמשתתפים בסקר אמרו שהם בטוחים שילכו להצביע בבחירות הקרובות לכנסת (ועוד 20% אמרו שכנראה ילכו להצביע). מצביעי הציונות הדתית הם הבטוחים ביותר שילכו להצביע (88%) וצמודים אליהם מצביעי ש”ס (87%), 66% מצביעי יהדות התורה. בתחתית הרשימה נמצאות המפלגות הערביות ובעיקר הרשימה המשותפת עם שיעור נמוך במיוחד מבין מצביעיה שבטוחים שילכו להצביע (49%).,

הסקר בדק גם “ראש בראש” את מידת ההתאמה לראשות הממשלה: נתניהו 45% מול סער 41%. נתניהו 51% מול לפיד 37%. נתניהו 41% מול בנט 41%.

בסקר שנערך אתמול השתתפו 1,001 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.2%.

סקר 'דיירקט פולס'

הליכוד 32, יש עתיד 17, שס 9, ישראל ביתנו 9, ימינה 8, תקווה חדשה 7, כחול לבן 7, הרשימה המשותפת 7, יהדות התורה 8, הציונות הדתית 5, העבודה 4, מר"צ 4, רע"מ 4. המפלגה הכלכלית 1.3%. המשמעות: נתניהו עם בנט – 63 מנדטים

הפרשנות של דיירקט פולס לסקר: מערכת הבחירות הרביעית בישראל בשנתיים האחרונות, מהירה, מרהיבה, אכזרית. רק החזקים ישרדו את הגלים של הימים הקרובים.

לא פחות מהפוליטיקאים, גם אנחנו הסוקרים נדרשים לעצבים של ברזל. בהזדמנות זו אנחנו מכירים תודה ללקוחות מכל הקשת הפוליטית על האמון, במיוחד כאשר חלקם מנהלים קרב אכזרי על כל הקופה. ברמה האישית נזהרנו והקפדנו בדיירקט פולס לשמור על שתיקה במהלך מערכת הבחירות, לא להתראיין או להשתתף בפאנלים לאורך כל התקופה, ובכך לשמור על סטנדרטים מקצועיים גבוהים גם ברמת הנראות.

בהתאם להוראות החוק, אנחנו יכולים לתת כעת את תמונת המגמות האחרונה למערכת הבחירות הנוכחית, שמתבססת על תהליכי העומק של 48 השעות האחרונות ועם אלפי נדגמים, נקודת השיא של מעקב רציף לאורך כל החודשים האחרונים.

בחרנו הפעם לסמן בחץ ירוק או אדום את המומנטום של הימים הקרובים, בחלק מהמפלגות בהם הוא קיים. די ברור כי לא נוכל לדייק בשלב זה את תוצאות האמת.

נתחיל מהתחתית: לפי תמונת המגמות שלנו, שלוש מתוך ארבע המפלגות בתחתית נמצאות במגמה חיובית ובסבירות גבוהה להיות בכנסת הבאה. אחת מהן להערכתנו תהיה גם הברבור השחור של מערכת הבחירות: כחול לבן, שחוזרת דה פקטו מאי המתים. כך גם הציונות הדתית ורע"מ שמתחילות להתייצב בפנים.

בכלל, מגמת הישראליזציה בחברה הערבית, אותה הצגנו בסדרת סקרי עומק במהלך השנה האחרונה, הגיע למימוש הפוליטי שלה. רע"מ היא לא תאונה פוליטית, היא תחילתה של מגמה שתמשיך להעסיק את הישראלים.

בטווח המומנטום השלילי ועם פריכות גבוהה, נמצאות שתי מפלגות שאיש לא חזה את מצבן כך בעת הזו: מפלגת העבודה ומפלגת תקווה חדשה.

בסקר שערכנו לאחרונה, קבעו יותר מ- 80% מהנדגמים כי ימינה תצטרף לגוש הימין לאחר הבחירות. גם אנחנו מעריכים כך.

גוש ימין בראשות הליכוד, המאגד סביבו את החרדים, הציונות הדתית וימינה מגיע לפי סקר זה ל- 61 מנדטים ומאפשר הכרעה והקמת ממשלת ימין.

נראה כי בשונה מהסבבים הקודמים, בימין הפיקו את הלקחים ודאגו לא לשרוף אף קול. ימינה, גם אם לא התכוונה לכך, הפכה להיות סוכנת שמירה על מנדטים של הימין מרכז, שמאז פרישת כחלון לא מצאו בית פוליטי מתאים.

ופרדוקס אחרון לסיום: על לפיד הופעל לחץ לסדר את הקולות בגוש המרכז – שמאל. השבוע הוא הצהיר "כי מי שרוצה להצביע למרצ – שיצביע לה". נראה כי מי שנענע לקריאתו של לפיד היו בעיקר בוחרי העבודה, ועכשיו שתי המפלגות, מרצ והעבודה, עם סכנה ברורה ששתיהן תפולנה מתחת לאחוז החסימה אם אחוזי ההצבעה יעלו דרמטית. הקרב בין השתיים צפוי להיות אחת מהדרמות הגדולות של מערכת הבחירות הנוכחית.

המדגם האחרון לבחירות 2021 נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריכים ה- 17 עד ה- 18 במרץ 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 6,436 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל לרבות דוברי ערבית, רוסית והחברה החרדית. טעות הדגימה הסטטיסטית 1.2%+- בהסתברות של 95%.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ביבי בגין שרון כולם מבצעים את החלומות של השמאל!!
    שרון מסר את עזה לחמס
    בגין מסר את סיני למיצריים
    בייב מעביר כסף לחמאס
    ונותן מדינה לפלסטינים
    השמאל ניצח והעם אובס אחרי השרבין חתם על אוסלו
    אנחנו משלמים עד עכשו על תבוסת אוסלו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים