שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ספינה ישראלית נפגעה בפיצוץ במפרץ עומאן
פעילות איראנית?
ספינת המשא שהובילה מכוניות ונשאה את דגל איי בהאמה שייכת לאיש העסקים הישראלי רמי אונגר. גנץ: "ההערכה שהאיראנים עומדים מאחורי הפעולה"
תגיות:
הספינה הליוס ריי | צילום: Katsumi Yamamoto, MarineTraffic.com

ספינת משא בבעלות ישראלית ניזוקה ביום חמישי כתוצאה מפיצוץ שאירע בה בעת שהייתה בדרכה לצאת מאזור הים התיכון, מה שאילץ אותה לעגון בנמל הקרוב ביותר שבמפרץ עומאן. לפי חברת אבטחה של הצי הבריטי, אין נפגעים באירוע. בישראל מעריכים כי הפיצוץ הוא פיגוע שאיראן אחראית לו, וכי ידעו כי הספינה בבעלות ישראלית.

האונייה, "אם.וי. הליוס ריי", הנושאת את דגל איי הבהאמה, הייתה בדרכה לסינגפור כשבבטנה כלי רכב. בעלי החברה שרשומה באי מאן הוא איש העסקים הישראלי אברהם אונגר בן ה-74, איל ספנות שעוסק בין היתר ביבוא מכוניות.

גורמים בכירים בישראל אמרו כי איראן עומדת מאחורי הפיצוץ. שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס בראיון ל'כאן חדשות' לפיגוע בספינה ואמר כי "המיקום של הספינה ליד איראן מביא להערכה שהאיראנים עומדים מאחורי הפעולה. זו הערכתי ונמשיך לבדוק אותה".

במערכת הביטחון הישראלית עוקבים אחר הנעשה ומנהלים דיונים חשאיים בנושא, שעיקרם איסוף מודיעין כדי לגבש תמונת מצב. נכון להבוקר, ההערכה היא שהאיראנים אחראים לפעולה. גורם ביטחוני בארה"ב אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפיצוץ התרחש מעל קו המים ולא מתחתיו, וכי החורים נפערו בשני הצדדים של הספינה.

בהודעה של ארגון הסחר הימי של בריטניה צוין כי חקירת האירוע נמשכת וכי "כלי השיט והצוות בטוחים". עוד המליצו בארגון לכלי שיט המגיעים לאזור לנקוט במשנה זהירות. תמונות לוויין מאתר האינטרנט Marine Traffic מראות כי הספינה הייתה קרובה מאוד לים הערבי טרם נאלצה לחזור על עקבותיה למצרי הורמוז

"למרות שהפרטים על האירוע עדיין לא ברורים, נותרה אפשרות ריאלית שהאירוע היה תוצאה של פעילות של הצבא האירני", מסר גורם בחברת המודיעין הימי "דרייאד גלובל". מטעם הצי החמישי האמריקני שמוצב בבחריין, נמסר כי הוא מודע לאירוע ועוקב אחר המצב.

מחברת "ריי שיפינג" נמסר: "האונייה נושאת דגל איי בהאמה כאשר נשמע פיצוץ במפרץ הפרסי ליד מצרי הורמוז. על האונייה 28 אנשי צוות. לא נפגע איש. לא נפגע חדר המכונות. היא בדרכה לנמל דובאי על מנת לתקן את כל הדרוש".

אונגר אמר ל'ווינט' כי "אנחנו לא יכולים לדעת מה בדיוק קרה עד שהאונייה תחזור לנמל. זה או טילים או מוקשים ששמו על הדופן". הוא ציין כי הוא מצפה שהסוגיה תיבדק יחד עם גורמים בישראל. "אני לא חושב שזו פגיעה מכוונת באוניה בבעלות ישראלית", הוסיף אונגר. "זה עוד לא קרה לי ואני בן 74 אבל היו מקרים כאלה במפרץ. אני חושב שזה משחק בין איראן לארה"ב ושבגלל זה הם פוגעים באוניות מערביות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים