שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » סרב למכור תמונה ונתבע ע"י מיסיונרים
בושה
חברה מיסיונרית תובעת יהודי, צלם אוויר בינלאומי, על סירוב למכור תמונת ירושלים העתיקה לצורכי מיסיון
צילום אוויר של ירושלים | צילום: ישראל ברדוגו

ישראל ברדוגו הוא צלם אוויר בינלאומי שמוכר את יצירותיו לכל המעוניין. באוגוסט 2021 הגיש ברדוגו תביעה בסך 80 אלף שקל נגד החברה המיסיונרית "החברה לכתבי הקודש" והמנכ"ל שלה ויקטור קלישר. החברה מגדירה עצמה "מוסד ללא מטרות רווח" והיא פועלת להפצת הנצרות במדינה היהודית, בשלוש חנויות בירושלים, חיפה ותל אביב. כך פורסם לראשונה ע"י גלובס.

ברדוגו הגיש את התביעה לאחר שגילה כי המוסד המיסיונרי השתמש ארבע פעמים בתמונות העיר העתיקה שצילם, ללא תשלום או מתן קרדיט. ברדוגו דרש פיצוי בסך 80 אלף שקל וצו המורה על הסרת הפרסומים.

החברה המסיונרית החליטה להגיש נגד ברדוגו תביעה שכנגד. לטענתה, המדיניות של הצלם ברדוגו מנוגדת לחוק "איסור על הפליה במוצרים". היא מצטטת דברים שהוא מפרסם, לפיהם "אין לעשות שימוש בתצלומים בפרסומים המכילים תוכן אנטישמי, אלימות או מיסיונריות".

עו"ד לבנהרץ-ברדוגו המייצגת את חברת ברדוגו גרופ בע"מ מסרה בתגובה כי "אנו מעניקים שירותי מדיה ללקוחותינו מבלי לבחון דת או מוצא. בתוך כך וכחברה הפועלת בשוק הבינלאומי אנו לא מאשרים שימוש ביצירות לצרכי אלימות, והטפה להמרת דת כפי שאסורה בישראל ובמרבית מדינות העולם. תביעת הסרק שהוגשה נגדנו היא בעלת חשיבות שכן היא צפויה להעמיד במבחן את סכום ההוצאות אשר יש לפסוק לזכות בעל דין אשר הוטרד בתביעת בדים".

הרב בנימין וולקן, מנהל המחלקה למאבק במיסיון ובכתות בארגון "אור לאחים", אמר כי זו עליית מדרגה בחוצפה של המיסיונרים. על הצלם היהודי, "הוא הצהיר כי עם ישראל יכול להתברך בבנים כאלה, הנאבקים על הזהות היהודית שלהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים