שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אי אפשר לסתום פיות כדי להשתיק ביקורת"
נתניהו בסיעה
ראש הממשלה נשא דברים בסיעת הליכוד ואמר: "מגנים כל הסתה מכל צד". הוא טען כי ממשלת בנט-לפיד לא תצליח להתמודד עם ממשל ביידן: "ביקשו שאקפיא בנייה בשטחים"
בנימין נתניהו | צילום: ערוץ כנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אנחנו מגנים כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא, גם כשאחרים שותקים כשההסתה נגדנו משתוללת, כולל אתמול בלילה. הסתה זו קריאה לאלימות. במשך תקופה ארוכה קוראים נגדנו קריאות איומות כולל קריאות מפורשות לרצוח אותי ואת בני משפחתי, ובשיח הציבורי והתקשורתי היה שקט. העיקרון צריך להיות ברור ואחיד לכולם – הסתה לאלימות מחוץ לתחום. עם זאת, חופש הביטוי איננו הסתה. אי אפשר להתייחס לביקורת מהימין כהסתה ולביקורת מהשמאל כאל פעולה לגיטימית של חופש ביטוי".

"אנחנו עדים להונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה. לכן אנשים מרגישים מרומים ובצדק. אי אפשר לסתום להם את הפיות ואסור לחסום חשבונות פייסבוק וטוויטר רק כדי להשתיק את הביקורת נגד ממשלת ההונאה הזאת".

"אף אחד לא יסתום לנו את הפיות. כשציבור עצום מרגיש שהוליכו אותו שולל, כשהמחנה הלאומי מתנגד בכל תוקף לממשלת שמאל מסוכנת, זו זכותו וחובתו להביע מחאה בכל דרך חוקית ודמוקרטית".

"אנחנו תמיד היינו פתוחים לסייע לאזרחי ישראל הערבים ועשינו זאת יותר מכל ממשלות ישראל גם יחד. אבל בניגוד לבנט ולפיד מעולם לא הסכמנו לתת למנסור עבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב, לא הסכמנו להקים איתו ממשלה ולא לתת לו את ראשות ועדת הפנים בכנסת".

"ממשלת שמאל מסוכנת זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בדרישה האמריקנית להקפיא את הבנייה ביו״ש ובירושלים. זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחצים לעקירה והקפאה והיא לא תעמוד בהחלטה להקים מחדש קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בלב ירושלים ועל ידי כך להעלות מחדש את נושא חלוקת ירושלים".

"זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחץ של ארה״ב לחזור להסכם הגרעין עם איראן שתביא לאיראן פצצות אטום לאיים עלינו. כשההסכם הזה יבוא, הקבינט שלהם עם מירב מיכאלי וניצן הורוביץ ויאיר לפיד, לא יאשרו אף פעולה נועזת מעבר לקווי האוייב בתוך איראן".

"ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא תוכל לפעול באופן שיטתי ועקבי נגד ארגוני הטרור בעזה וספק אם תילחם בהחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג נגד חיילי צה״ל".

"מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל ומי שבעד ממשלת שמאל איננו ימין. יש כמה אנשים עדיין, בימינה ובתקווה חדשה, ואני קורא להם להתייצב ולהצביע נגד הממשלה הזאת שמסכנת את מדינת ישראל. השעה מאוחרת, אך לא מאוחרת מדיי. עשו את הדבר הנכון והצביעו נגד ממשלת השמאל".

"אנחנו, חבריי ואני בליכוד, נתנגד בתוקף להקמת ממשלת ההונאה והכניעה המסוכנת הזאת ואם חלילה היא תוקם אנחנו נפיל אותה מהר מאוד", דברי נתניהו.

יו"ר הכנסת יריב לוין, שדיבר לפני נתניהו, אמר כי "אנחנו נמצאים בימים מורכבים וקשים. לנגד עינינו עומדת לקום ממשלת שמאל, ושמאל רדיקאלי, וזאת בתמיכה של חברי כנסת שנבחרו בקולות הימין. ממשלה שמבוססת על שנאה תהומית, לא רק כלפי ראש הממשלה, אלא כלפי כל הערכים וכלפי הדרך שאנו מאמינים בה".

"ממשלה, שתעמוד חסרת אונים אל מול איראן, אל מול איומי הטרור, אל מול מה שנדרש לעשות בסוריה, אל מול הקיצוניים הפורעים ברחובות ערינו. ממשלה שתבלום, הלכה למעשה, את פיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון, את פיתוח התשתיות והכבישים".

"ממשלה שהיא ממשלת החלומות של ראשי מערכת המשפט, אשר ימשיכו בעוצמה גוברת, לקחת לידיהם את סמכויות הכנסת והממשלה. החיים הפוליטיים הם לא חיים קלים. הם דורשים מידה רבה של הקרבה. אבל מי שבחר בהם, בחר גם באחריות".

"האחריות היא לנהל שיח נוקב ומכבד, ולהימנע מכל הסתה או אלימות. כך נהגו, לצערי, לא מעטים במשך תקופה ארוכה ביחס לראש הממשלה נתניהו. גיניתי בחריפות תופעות חמורות אלה, בפרט כאשר דברי ההסתה והשנאה נשמעו מעל בימת הכנסת. אני מגנה באותה החריפות, כל תופעה של הסתה ואלימות, גם היום, מכל צד של המפה הפוליטית".

"אבל האחריות, אינה מתמצה במחויבות לשיח ענייני ולא אלים. האחריות היא גם לפעול בהתאם למנדט שקיבלנו מהציבור, האחריות לעשות את הדבר הנכון לטובת המדינה, גם כאשר הדבר כרוך באי-נעימות אישית כזו או אחרת. חברי הכנסת של ימינה ושל תקווה חדשה, עומדים עכשיו בפני ההכרעה החשובה והמשמעותית בחייהם".

"זהו הרגע של כל אחת ושל כל אחד מהם: לבחור באמת שלו, בדרך שלו ובמחויבות שלו לעתיד מדינת ישראל וארץ ישראל. הרי כל אחד מהם, אלמלא היה חבר כנסת, לא רק שהיה מייחל לכך שכך ינהגו חברי הכנסת המכהנים, אלא היה שואל את עצמו – איך ייתכן שכאשר אדם מגיע לעמדת השפעה והכרעה כזו, הוא בוחר לעשות את ההיפך ממה שהאמין בו, וממה שפעל למענו כל חייו".

"ביום שישי העליתי את הדרישה כי ההסכמים הקואליציוניים יפורסמו. ההחלטה של חברי הכנסת, חייבת להיעשות כאשר כל המידע גלוי בפניהם. הדיון הציבורי גם הוא חייב להיעשות מבלי שישנם דברים הנסתרים מן העין".

"סברתי שקריאתי תענה מיד, שכן אם מדובר בממשלה כל כך טובה לעם ישראל ולמדינת ישראל, היו השותפות העתידות לממשלה צריכות להיות בעלות עניין, להציג את ההסכמים ולהתגאות בהם. הסתרת ההסכמים מעיני הציבור, ומעיני חברי הכנסת – אומרת הכל. היא אומרת את מה שחברי הכנסת של ימינה ושל תקווה חדשה, יודעים עמוק בלב. שהאמת על מה שכתוב בהם – היא קשה. שהממשלה הזו – רעה. שהדרך שלה הפוכה לחלוטין, מהדרך שלנו".

"אדוני ראש הממשלה בנימין נתניהו, יש לך, לא רק כאן בסיעת הליכוד, אלא בקרב ציבור גדול מאוד, תמיכה וגיבוי מלאים כדי להמשיך ולהוביל אותנו, בהתאם לאמון העצום שקיבלת בבחירות ובדרך שכולנו שותפים לה".

"נמשיך לעמוד לצדך, ולהיאבק ביחד איתך, למען עתיד בטוח למדינת ישראל, למען ההתיישבות. למען ממשלת ימין ולא ממשלת שמאל. זוהי שעת מבחן עבור כולנו. כאן בליכוד עלינו לשמור על אחדות השורות, ולעמוד כולנו לימין ראש הממשלה במאבק החשוב הזה".

"עבור כל אחת ואחד מחברות וחברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה, זו לא רק שעת מבחן, אלא גם שעה של חשבון נפש. אני פונה אליכם, בשמם של רבים כל כך – הניחו כל שיקול של אי-נעימות בצד, עשו את מה שנכון. תודיעו שאתם מתנגדים לממשלת השמאל ותיכתבו לזכות גדולה בספרי ההיסטוריה", דברי לוין.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ביבי, עשה טובה לעם ישראל, והתפטר מתפקידך ברשות הממשלה ורשות הליכוד. תוך זמן קצר ניתן יהיה להקים ממשלת ימין חזקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים