שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עד הרגע האחרון: נתניהו ניסה לסכל את ההסכם
הבחירות לקונגרס הציוני
שעות ספורות לפני ההצבעה בבחירות לקונגרס הציוני ניסה ראש הממשלה לבחון את פתיחת ההסכם מחדש במטרה למנוע מליברמן שליטה על חברת הנדל"ן היוקרתית של קק"ל
מיקי זוהר ובנימין נתניהו | צילום: אורן בן חקון

בעוד תוצאות הבחירות לקונגרס הציוני כבר ברורות, מתברר כי עד לרגע האחרון נמשכו המלחמות והמאבקים הפנימיים בתוך הליכוד בשאלה האם להיענות לדרישת הסיעות החרדיות להפר את ההסכם שנחתם עם אביגדור ליברמן, שצפוי לקבל לידיו תקציבי עתק וכוח רב בסוגיות הקשורות להתיישבות.

בעוד ראש הממשלה ומרבית אנשי הימין שהיו מעורבים במגעים גילו התעניינות בהצעה לפתוח מחדש את ההסכמים שכבר נחתמו, היה זה יו"ר הקואליציה ומי שבהמשך ייבחר ליו"ר הליכוד העולמי ח"כ מיקי זוהר שצידד בעמדת מיעוט לטובת אימוץ ההסכמים שכבר נחתמו.

ל'בחזית' נודע כי הבוקר, שעות ספורות טרם תחילת ההצבעה התקיימה פגישה בין ראש הממשלה למיקי זוהר, במהלכה ניסה נתניהו לבחון את ההשלכות של חזרה מההסכם שכאמור כבר נחתם והפרתו, אלא שזוהר מצדו הפציר בנתניהו לאמץ את המתווה שכבר נחתם כשהוא מציין כי אין זה ראוי ומכובד להפר הסכם לאחר חתימתו ועוד שעות ספורות בטרם תחילת ההצבעה.

עוד נודע ל'בחזית' כי בשיחה שקיימו השניים הבהיר נתניהו לזוהר כי הוא אינו מוכן שיעניקו לליברמן את השליטה בחברת "הימנותא", חברת הנדל"ן היוקרתית של קק"ל, אלא שכאמור זוהר ביקש להרגיע את השטח.

בתגובה לשאלת 'בחזית' האיך ייתכן, שדווקא ח"כ זוהר המקורב לח"כים החרדים וידוע ברגש החם שלו לנושאי דת ומסורת, מצא לנכון לקשור קשר עם ליברמן הידוע כמי שסימן את החרדים כאויב?

השיב גורם בסביבתו של זוהר, כי "צריך להבין את הסיטואציה, מדובר בפעם הראשונה בה הצליח הימין להגדיל את כוחו בכל המוסדות החשובים, גם בקק"ל גם בהימנותא, גם בהסתדרות הציונית, בכל אלו הצליח הימין לגרוף הישגים אדירים שלא זכורים שנים".

"קודם כל יש הסכם והסכם צריך לכבד, נחתם הסכם בין כל סיעות הבית, על ההסכם חתמו גם החרדים וגם ש"ס, דבר שני אנחנו מדברים על נושאים הקשורים להתיישבות ואין כל קשר או נגיעה לנושאי דת, בסוף מדובר בעניינים של קרקעות שחשוב שזה יישאר בימין. ליברמן למרות שהוא נגד החרדים הוא עדיין נשאר איש ימין".

ועדיין החשש הגדול לגבי ליברמן הוא, שהכח הרב שהוא עתיד להחזיק בידיים שלו יתורגם בסופו של דבר אלקטורלית למספר רב של מנדטים שיגדילו את השפעתו בכנסת

"בסופו של דבר הציבור הרחב פחות מכיר את הנושא, הוא אינו מגלה בזה ענין ואף לא יודע במה מדובר. בסוף זהו ענין של מנגנונים פנימיים.

בסוף אנחנו רואים שלראש הממשלה עמדה אחת ומיקי מאמץ עמדה הקרובה יותר לליברמן?

"היו כל מיני גורמים שחשבו שאולי כדאי לפוצץ את ההסכם ולפתוח אותו מחדש לאחר שכבר נחתם וללכת עם השמאל ועם דני עטר לקק"ל ועל הדרך לתקוע את ליברמן ודובדבני ואז כאילו לחרדים ולימין אמנם היינו משיגים מעט יותר ממה שהשגנו, אבל זה להפר הסכם ועוד ביממה האחרונה.

אז היו כל מיני דיבורים וניסיונות פה ושם, בסוף הוחלט שהולכים על ההסכם שכבר נחתם וזה בתיאום כמובן עם רה"מ. אין שום עימות כפי שגורמים מסוימים ניסו להציג".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים