שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "עושים הכל להימנע מפגיעה מלא מעורבים"
נתניהו לביידן
גנץ: "ישנן מדינות וארגונים, שאינם מבינים את המציאות כפי שהיא ובמקום ללחוץ על חמאס שיפסיק את הירי, מתעלמות מפשעי המלחמה שלו ולוחצות דווקא על ישראל"
בנימין נתניהו ואהוד ברק עם ג'ו ביידן ב-2010 | צילום: הבית הלבן
צילום: טל עוז / משרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא ארה״ב ג’ו ביידן. ראש הממשלה עדכן את הנשיא בהתפתחויות ובפעולות שישראל נקטה ובפעולות שישראל מתכוונת לבצע. ראש הממשלה נתניהו הודה לנשיא על התמיכה הבלתי מסויגת של ארה״ב בזכות שלנו להגן על עצמנו. רה״מ נתניהו הדגיש בשיחה ואמר שישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים וההוכחה לכך היא שבמגדלים בהם יש יעדי טרור שמותקפים ע״י צה״ל הם מפונים מבלתי מעורבים.

גנץ קיים שיחה עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. גנץ הודה למזכיר ההגנה על על הגיבוי של הממשל לזכותה של ישראל להגן על עצמה. גנץ הדגיש בפני אוסטין כי ישראל עושה את כל מה שניתן בכדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים ומטרתה להשיג שקט ארוך טווח מול ארגון טרור שמכוון לפגיעה בריכוזי אוכלוסייה.

שר הביטחון בני גנץ סיים כעת הערכת מצב לקראת המשך הפעולות המבצעיות הערב, בהשתתפות סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן וראש אגא"ס אלוף טל קלמן.

גנץ קייפ גם הערכת מצב עורף אזרחי בהשתתפות מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין וראש רח"ל יורם לרדו, במפקדת פיקוד העורף ברמלה. בסיום הערכת המצב ציין שר הביטחון כי לאור התמשכות המבצע יש להגביר את מאמצי ההסברה לאוכלוסייה ולמנוע שחיקה. עוד הנחה שר הביטחון לחתור למגע מול ראשי הרשויות צמודות הגדר ולוודא כי ניתנים פתרונות לכל הצרכים לרבות אספקת הוואוצ'רים להתרעננות התושבים.

גנץ, קיים הערכת מצב בפיקוד המרכז, ביחד עם מפקד פיקוד המרכז אלוף תמיר ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ומפקד אוגדת איו"ש תא"ל יניב אלאלוף. בסיום הביקור אמר שר הביטחון גנץ: "אני מסיים הערכת מצב בפיקוד המרכז עם מפקד הפיקוד, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, קציני הפיקוד, שב"כ ומשטרת ישראל, כדי לבדוק את המוכנות ואת הפעילות בשטח".

"לצד הלחימה ברצועת עזה, אנחנו רואים גם עליית מדרגה בגזרות נוספות ובתוכן איו"ש. אני מבקש להעביר מסר לפלסטינים באיו"ש- למדינת ישראל אין עניין בהסלמה באיו"ש, אבל היא מוכנה לכל תרחיש. בעזה התושבים סובלים בגלל שלטון החמאס- בעוד שהפלסטינים ביהודה ושומרון יכולים להנות משקט וכלכלה יציבה. מי שמלהיט את השטח- מסכן את ביטחונכם ופרנסתכם בשל אינטרסים פוליטיים שלו ובשל המצוקה שלו".

"אם הטרור ירים את ראשו- אנחנו נוריד אותו, ונאלץ לבטל צעדים שנועדו לסייע לכלכלה ולחברה הפלסטינית לאחר שנת הקורונה. צה"ל פרוס ופועל ביהודה ושומרון במוקדי החיכוך, בצירים וביישובים, הכוחות מתודרכים והמפקדים נוכחים בשטח, כך גם בשאר הגזרות- בצפון ובדרום, בים, באוויר, ביבשה וגם בסייבר. בעזה גבינו ביממה האחרונה מחיר קשה מאוד מחמאס- ויש עוד תוכניות פעולה רבות בכדי שנביא לשקט מוחלט ויציבות ביטחונית".

גנץ פרסם פנייה לציבור בישראל: "לפני חמישה ימים ירה ארגון הטרור חמאס על בירת ישראל- את התוצאות בכיריו ולצערי גם תושבי עזה, מרגישים היטב. תשתיות שראשי חמאס ראו כמוגנות, קרסו בין לילה. מנהרות מושמדות, משגרים נופלים ומקומות השהייה של בכירי חמאס הפכו למטרות תקיפה. אני מבקש להדגיש- צה"ל נלחם בכל העוצמה, ומשתמש בתחבולות ואמצעים שמפתיעים את ארגוני הטרור".

"למדינת ישראל יש את הזכות והחובה להגן על אזרחיה ואף מדינה בעולם לא הייתה מקבלת ירי של טילים לעבר אזרחיה. שוחחתי מוקדם יותר עם ידידי, מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, שהביע אף הוא תמיכה בזכותנו להגן על עצמנו, ואני מודה לכל מנהיגי המדינות שהביעו תמיכה בישראל".

"אני מצר על כך שישנן מדינות וארגונים, שאינם מבינים את המציאות כפי שהיא ובמקום ללחוץ על חמאס שיפסיק את הירי, מתעלמות מפשעי המלחמה שלו ולוחצות דווקא על ישראל. ישראל שומרת על מוסר הלחימה- ובעוד שצה"ל מכוון ופוגע במטרות צבאיות- חמאס מכוונת לאזרחים ומתחבאת מאחוריהם- זה כל ההבדל. מי שהחל בלחימה, מי שמכוון לאזרחים ויורה ללא הבחנה או התראה, מי שמפר את הדין הבינלאומי- הם ראשי חמאס".

"אזרחי ישראל, אני יודע שאנו עוברים ימים לא פשוטים. כמו תמיד, יכולת העמידה שלכם, האמונה והגיבוי שצה"ל וכוחות הביטחון מקבלים מכם והעמידה שלכם בהנחיות מצילות החיים- היא הכוח שלנו. החוסן האזרחי יאפשר לנו להכות בחמאס ולהביא שקט. לצערי גם היום נפגעו אזרחים בעורף, ואני מבקש להדגיש את החשיבות של שמירה על ההנחיות. חייהם של עשרות אזרחים ניצלו משום ששהו במרחבים המוגנים כשהיה צריך- זה קריטי, זה בנפשנו ואני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם בנושא הזה".

"היום סיירתי גם בלוד ובמוקדי חיכוך נוספים בתוך ישראל- אני מקווה שנביא לרגיעה גם בתוכנו. צה"ל מסייע לוגיסטית ובהעברת כוחות של מג"ב למשטרת ישראל ואני מבקש לחזק גם את ידי השוטרים ואנשי ההצלה שפועלים בשטח ודואגים לביטחון האזרחים כולם, בלי הבדלי דת, גזע ומין. אני מבקש מכולם- זה הזמן שלנו להתחבר. כשאנחנו ביחד- אנחנו מנצחים".

גנץ ביקר אמש בצק"ח 7 של אוגדה 162, שיושבת בשטחי הכינוס סמוך לרצועת עזה ושחייליה לקחו חלק פעיל במבצע שהתקיים אמש. לגנץ התלוו סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר ומפקד עוצבת הפלדה תא"ל סער צור.

בסיום הסיור אמר גנץ: "אני נמצא במרחב רצועת עזה, יחד עם הלוחמות והלוחמים של צה"ל שפועלים בימים האחרונים בלילה וביום בכדי לפגוע קשות בחמאס ולהשיב את השקט למדינת ישראל. אנחנו תוקפים ומפתיעים את חמאס כל הזמן, אתמול ביצענו תקיפה משולבת שהפתיעה את חמאס ושפגעה בצורה קשה ברשת המנהרות ובמערך התת קרקעי שלהם. במקביל אנחנו מסכלים כל יום בכירים בארגוני הטרור, משמידים מחסנים ומפעלי אמל"ח ומנטרלים את מוסדות השלטון שלהם ונמשיך לגבות מהם מחיר כבד".

"לוחמי צה"ל ימשיכו להילחם: נשלול עוד יכולות, נפגע בעוד ועוד יעדים עד שנביא שקט ארוך טווח וביטחון.
מכאן אני מבקש למסור לחיילי צה"ל האמיצים שיש להם רוח גבית חזקה מאוד מאיתנו בהנהגה ומהציבור הישראלי כולו. אתם, אזרחי ישראל מקפידים גם על ההנחיות ובכך נותנים עורף חזק ללוחמים – המשיכו כך ותתנו לנו לאפשר ותאפשרו לנו לסיים את המשימה. אלו ימים מורכבים לכולנו, לצערי בעיקר בבית. אנו פוגעים קשות באויבנו, אך קומץ קיצוני פוגע בישראליות ובחברות שיצרנו במשך שנים. אני קורא לכולם ערב השבת- לשמור על החברה הישראלית. לשמור על אחדותנו. על כל היתר נתגבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים