שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » עירוב מהודר בעיירה ליז'ענסק שבפולין
ויהי אחרי הקורונה
בציון הקדוש נצפתה השבוע אחת מסנוניות ההתחדשות והחזרה לשגרת החיים בעולם היהודי שאחרי הקורונה, עם התקנתו וחידושו של העירוב המהודר המקיף את כל המתחם

בשנה האחרונה, בעקבות הקורונה וההגבלות שהוטלו על התעופה בעולם, התמעטו דרכי העיר ליז'ענסק. אף ביום ההילולא, היו אלו 'יחידי סגולה' ממש שהצליחו להגיע להשתטח על הציון. אך כעת, עם החזרה לשגרה בחסדי שמים, שוב שוקקים שביליה של ליז'ענסק.

יהודים מהעולם כולו מגיעים להשתטח ולהתרפק על ציונו של אותו צדיק שהבטיח ש'כל מי שיתפלל על קברו לא ייפטר מן העולם בלא תשובה'. לאור זאת התעורר הצורך המיידי לחזק את בדקי ה'עירוב' המהודר בעיר, כדי לאפשר ליהודים להגיע לשבות בליז'ענסק כמקדם. 

מחזה מרגש היה זה השבוע, כאשר בליבה של ליז'ענסק נראו אברכים יראי שמים, בראשותו של הרה"ג ר' יעקב ברלין שליט"א שהגיע לשם כך מארץ ישראל, והתקינו מחדש בתכלית ההידור את חוטי העירוב סביב כל המתחם היהודי, בתי הכנסת, בית 'הכנסת אורחים ליז'ענסק' בניהולו של איש החסד הרב שמחה קרקובסקי, וסביב חדרי האירוח והמלון.

ב"הכנסת אורחים ליז'ענסק" מוסרים כי עם חידושו של ה'עירוב' דמתא, שוב פתוחה האפשרות בפני יהודים מכל העולם לבוא ולעשות שבת במחיצתו של הרבי ר' אלימלך זי"ע, 'א שבת בארן רבי ר' אלימלך', כאשר כל צרכי השבת, למהדרין מן המהדרין, מוגשים כיד המלך על ידי 'הכנסת האורחים' הפועלת במקום כל ימות השנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים