שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עיריית ירושלים ניסתה להשתלט על ועדי השכונה
בשכונת רמות
העירייה פנתה לעמותה החרדית "מינהל קהילתי – מעלה רמות" ודרשה ממנה לשנות את תקנון הבחירות שלה. עו"ד רווח: "העירייה מנועה מלעשות כן"
בניין עיריית ירושלים | צילום: Opachevsky Irina, שאטרסטוק

עיריית ירושלים ביקשה לאחרונה לאשר מחדש את תקנון הבחירות לכל המינהלים הקהילתיים בשכונות העיר. במסגרת בקשה זו פנתה העירייה לעמותה החרדית "מינהל קהילתי – מעלה רמות" ודרשה גם ממנה לשנות את תקנון הבחירות שלה. לדברי עו"ד הילה רווח, המייצגת את העמותה, העירייה מנועה מלעשות זאת, מאחר ששכונת רמות אינה כשאר השכונות בעיר, שכן פועלים בה שני מינהלים קהילתיים – האחד למגזר הכללי והשני לחרדי.

נציגי העמותה פנו לעירייה על מנת שזו תקבע מתווה בחירות מיוחד לשכונה וועדת היגוי משותפת – על פי החלטת מועצת העיר משנת 2011. בתגובה לפנייה זו, הזהירו נציגי העירייה את אנשי העמותה, כי אם לא יאשרו את תקנון הבחירות החדש, העירייה לא תעביר לעמותה תקציבים ולא תכיר בה כעמותה מעין עירונית. עקב כך, שלחה עו"ד רווח לעיריית ירושלים מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים. במכתבה זה מפרטת עו"ד את הפגמים המהותיים, שנפלו לטענתה בדרישת העירייה לאישור תקנון הבחירות החדש.

לדוגמא: מהתקנון החדש הושמט סעיף, שהופיע בתקנון הקודם, לפיו בשכונת רמות יתקיימו בחירות מיוחדות להנהלה זמנית למשך 24 חודשים עד להקמת ועדת היגוי ובמקומו הופיע סעיף חדש, הקובע כי במקרים שיהיו על דעתה, תקבע הוועדה המקצועית הסדר חלופי – אשר לא ברור מהו – לבחירת הנהלת מינהל קהילתי קבוע ולא זמני.

לטענת עו"ד סעיף מנוגד להליך בחירות, שאמור להיות דמוקרטי ושוויוני, המשקף את רצון התושבים, שכן הוא מקנה לעירייה שיקול דעת בלעדי לבחור בעצמה את נציגי השכונה להנהלת המינהלים הקהילתיים. "בכך למעשה מבקשת העירייה לשלוט באופן מוחלט בעמותה, ולא שליטה של 40 אחוז בלבד כפי שקובע תקנון המינהלים הקהילתיים", דברי עו"ד רווח.

בהמשך לדברים אלה הוסיפה עו"ד כי העירייה ביקשה בתקנון לאפשר לה למנות באופן חד צדדי הנהלה קבועה ולא זמנית, וזאת בדרך לא ברורה או קבועה מראש. לדבריה, נציגי העירייה אף הגדילו לעשות ודרשו מהעמותה לאשר את שינוי התקנון הבחירות, מבלי לכנס את האסיפה הכללית של העמותה, וזאת תוך ניגוד חריף לקבוע בתקנון העמותה.

"כל עוד לא התקבלה החלטה אחרת במועצת עיריית ירושלים, הרי שההחלטה מ-2011 לאשר מתווה הליך בחירות מיוחד למינהלים הקהילתיים בשכונת רמות, שיפעלו באמצעות ועדת היגוי משותפת, היא ההחלטה הקובעת ועל העירייה לפעול על פיה… ככל שהעירייה תבקש לשנות את החלטתה מ-2011, עליה לעשות זאת במסגרת דיון והחלטה במועצת העיר". דברי רווח במכתב ההתראה שנשלח.

כאמור, מכתב ההתראה של עו"ד רווח, ככל הנראה עשה את שלו ובדיון שהתקיים לאחרונה בעירייה, המליצה ועדת הבחירות המקצועית על דחיית מועד הבחירות בשכונת רמות, תוך שהיא מבקשת לבחון את אפקטיביות הליך בחירות מסוג זה בשכונה שבה פועלים שני מינהלים קהילתיים. לאחר דיון בסוגיה, החליטה העירייה לבטל את דרישתה לשינוי התקנון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים