שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » עיריית י-ם במכרז לאספקת רכבים חשמליים
כחלק ממהלך
כיום, מונה צי הרכבים העירוני כ-800 כלי רכב, המשמשים לביצוע עבודות תפעול שוטפות • המסגרת התקציבית השנתית להתקשרות הינה עד 7 מיליון ש"ח, לא כולל מע"מ
בניין עיריית ירושלים | צילום: Opachevsky Irina, שאטרסטוק

עיריית ירושלים נמצאת במהלך גדול של התייעלות אנרגטית בתחומים רבים, כחלק מתוכנית רחבה לאקלים שאישר לאחרונה ראש העיר ירושלים, משה ליאון. אחד המרכיבים הוא האצת רכבים חשמליים מונעי זיהום אוויר. לכן, לאחרונה פרסמה העירייה מכרז להקמת מאגר ספקים לאספקת רכבים חשמליים.

במסגרת המכרז, ייקבע מאגר ספקים, שבמסגרתו תבצע העירייה הליכי תיחור, על-פי הצורך, לרכישת כלי רכבים חשמליים שונים, לרבות טנדרים, אופנועים ורכבים מסחריים. המסגרת התקציבית השנתית להתקשרות הינה עד 7 מיליון ש"ח, לא כולל מע"מ .

מדובר בנדבך נוסף במדיניות העירונית להפחתת פליטות וזיהום אוויר, גם מכלי רכב עירוניים, שיפור איכות האוויר בירושלים ושמירה על איכות הסביבה והאקלים.

כיום, מונה צי הרכבים העירוני כ-800 כלי רכב, המשמשים לביצוע עבודות תפעול שוטפות ורכבים המשמשים עובדים בדרגי ניהול שונים. רכבים אלו, עוברים בדיקות שנתיות במטרה לוודא כי הם עומדים בתקני הפליטות השונים. עוד מציינים בעירייה, כי המכרז לאספקת רכבים חשמליים פורסם לאחר עבודת מטה, אשר בחנה את העלויות התפעוליות והכלכליות ולאור הממצאים המעידים על חסכון בעלויות האחזקה והדלק.

בחודשים האחרונים פועלת העירייה באמצעות חברת עדן, החברה העירונית לפיתוח כלכלי, להתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בכלל רחבי העיר. בין היתר, הותקנו מספר עמדות טעינה בחניון ספרא הנמצא בכיכר העירייה. במסגרת המכרז, שומרת לעצמה העירייה את האפשרות לרכוש עמדות טעינה מהספקים בתשלום נפרד.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "העתיד הוא גם בשמירה והגנה על הסביבה בה אנו חיים. אנו בתהליך רציף של קידום תשתיות ירוקות ובהתייעלות אנרגטית בעיר וכן שימוש באנרגיה ירוקה לצרכים שונים. העירייה תמשיך בקידום מיזמים ירוקים כאלה במטרה להפחית את זיהום האוויר, לשמור על בריאותם של תושבי העיר, ועל סביבה ירוקה וידידותית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים