שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » עלה ל-16 מספר ההרוגים בקריסת הבניין
האסון במיאמי
עוד 4 גופות אותרו בהריסות המגדל שקרס ליד מיאמי, ומניין ההרוגים הרשמי עומד כבר על 16. עוד 147 נעדרים. בפיקוד העורף מעריכים: ניתן לאתר חיים מתחת להריסות
תגיות:
זירת האסון במיאמי | צילום: Felix Mizioznikov, שאטרסטוק

באתר שבו קרס מגדל המגורים בעיירה סרפסייד שליד מיאמי נמשכים גם היום (רביעי) מאמצי החיפוש אחר ניצולים שאולי שרדו בנס את האסון – כמעט שבוע שלם לאחר שאירע. הלילה אותרו עוד ארבע גופות, ומניין ההרוגים הרשמי באסון עלה בכך ל-16. עוד 147 בני אדם מוגדרים נעדרים.

מפקד פיקוד העורף אלוף אורן גורדין יגיע היום לאתר קריסת הבניין במיאמי ויצטרף למשלחת צה"ל שהגיעה לסייע באיתור הנעדרים. סגן מפקד המשלחת, אל"ם אלעד אדרי, התייחס לאפשרות לאתר נעדרים בחיים ואמר "אנחנו מאמינים שיש חיים, ומתייחסים לנעדרים כאל חיים. המשלחת מתוכננת לעבוד עד יום ראשון ולחזור לישראל. היום יגיע מפקד פיקוד העורף ויחד איתו נעריך את המצב, ונקבע האם צריך להאריך את משך עבודת המשלחת".

הוא כינה את צורת הקריסה כ"מאוד ייחודית. המבנה קרס בארבעה שלבים, בצורה מאוד חריגה. האתר הוא בניין מגורים קו ראשון לקו הים, 12 קומות ובנוסף חניון תת קרקעי, בכל קומה כ-12 דירות מגורים. כאשר במקרה הזה הבניין הזה קרס לתוך עצמו כאשר בדרך כלל בניינים קורסים לאחד הצדדים. במקרה הזה שכבה אחר שכבה קרסה למרכז כך שמלאכת החיפוש והאיתור הרבה יותר מורכבת מאשר במקרים רגילים".

אדרי התייחס לסוגיית הסיוע של המשפחות לחיפושים ואמר: " מהרגע שנחתנו פתחנו דסק שבו הושבנו מספר קצינים שלנו, שהמומחיות שלהם היא תחקור ותשאול קוגנטיבי – מביאים בן משפחה שמכיר את הדירה והמשפחה. מדברים איתו על אופי הדיירים, פרטי זיהוי וכו׳. דבר כזה מלמד אותנו לאן להכווין את האנשים. סוגיית המשפחות היא ראשונה במעלה. בשונה מחקירת זירה פלילית, כאן יש קבוצה שצריך להכיל ולעבוד איתה. המשפחות מרגישות שהן מאיצות את פעילות החילוץ עם המידע שהן נותנות לנו. אנו דואגים פעמיים ביום לתת להם מידע".

"אנחנו מביאים שיטות שלנו ומתבססים על מה שעשינו במקסיקו ובנפאל -זה מרוץ להצלת חיים", תיאר אל"ם אדרי. "אותו מיפוי אוכלוסייה – מראה לנו מי גר איפה, איך נראית הדירה והרגלי האנשים כדי ללמוד מי היה איפה ברגע הקריסה. עד כדי פרטים אישיים כמו מי אוהב להירדם בסלון, כדי לדעת איפה לחלץ קודם. מה לבש, איזה תכשיטים, איזה שעון או אם יש קעקועים".

יוסי לנדאו, איש זק"א העוסק בחילוץ בזירה אמר ליעקב אייכלר בתוכנית "כאן הלילה" בכאן רשת ב כי "לצוותי החילוץ המקומיים, אין ידע וציוד המתאים". לנדאו הסביר שמאז הגעת משלחת פיקוד העורף חלה תזוזה מקצועית. לדבריו, עד כה פונו רק שתי קומות מתוך 12 שקרסו, וחמש מתוכן מתחת לפני הקרקע. "גשמים וסופות ברקים מאלצים את הצוותים לסגת לפרקי זמן של שעתיים בכל פעם" ציין לנדאו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים