שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עלות הרוג בתאונת דרכים – 7 מיליון ש"ח
נחשף בדיון
ח"כ טופורובסקי אמר בוועדה שדנה על מקרי התאונות ועל כך שאין אחראים על כך "ההערכה היא שעלות הנפגעים מתאונות עולים למדינה כל שנה כ-17 מיליארד ש"ח"
התאונה הקשה בכביש 45 - אילוסטרציה | צילום: דובורת איחוד הצלה

ועדת הכלכלה בראשות ח"כ מיכאל ביטון דנה היום (שלישי) דיון חרום בנושא הבטיחות בדרכים. יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) אמר, "כנראה שלא נמצא מנהיג אמיתי לבטיחות בישראל וגם לא תקציב".

"האם זו גזירת גורל או טבע העולם? הממשלה אמרה שהיא תקטין את ההרוגים בתאונות דרכים בחצי אבל שכחו אותם. אנחנו רוצים לדעת מי אחראי. הרשות גוססת ודועכת מתקציב של מאות מיליונים, למליונים מעטים, כאילו נגמרו ההרוגים. הזמנתי לדיון את שרת התחבורה ואת מנכ"ל משרדה, אני מקווה שהם יגיעו לדיון הבא בנושא. ביטון אמר למנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים, אנחנו בקטסטרופה וחידלון! אין לכם אבא ואימא, נשארתם יתומים".

אבנר פלור סמנכ"ל תנועה משרד התחבורה אמר בדיון, "אני מרכז עבור המנכ"לית את נושא הבטיחות בדרכים. אני מסייע, אולם הנושא אינו בתחום אחריותי". פלור נמנע מלענות לשאלת יו"ר הוועדה מי אחראי על נושא הבטיחות בדרכים.

"שבעה סמנכ"לים יש במשרד התחבורה, אולם אף אחד לא אחראי על התחום" אמר ח"כ ביטון.

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) אמר, "זה זלזול בכנסת! זה לא לעניין. ועדת שיינין המליצה בשנת 2006 שהרלב"ד תפקד ותתכלל את התחום ותקציבה לא יפחת מ-540 מיליון ₪. עוד הומלץ, לחייב רכב כבד בטכוגרף, להקים מטה, להקים ועדת מנכלים וועדת שרים. עד היום אין כלום. לא ועדות ולא אחראי במשרד התחבורה על התחום. אני משיג להם תקציבים כמו שנורר".

"כעת אנחנו מנהלים את הקואליציה, משרד התחבורה צריך הרבה דברים מהוועדה הזו. עד שלא נקבל תקציב לנושא, לא נעביר להם כלום. כמעט שום דבר לא מיושם מהמלצות הוועדה זה אומר שאנחנו צריכים ללמד אותם לקח".

יו"ר הוועדה ביטון הגיב ואמר, "אנחנו הולכים לטפל בזה באופן יסודי אם במשרד התחבורה ישנים בלילה, אנחנו לא נישן בלילה. דרוש שם אחראי לבטיחות בדרכים! אם היה כל יום פיגוע עם שני הרוגים, היה אחראי על הנושא".

ח"כ מוסי רז (מרצ) אמר, "צריך אחראי וצריך מימון. אין ועדת שרים. יש הרבה שרים בממשלה, אולי צריך למנות אחד מהם לאחראי על התחום. העיתונות מסקרת בהרחבה על כל הרוג בפיגוע אבל להרוגי תאונות דרכים, אין שם. צריך שהזעקה תישמע. כמו שעשו סגר בתחילת הקורונה, צריך לעשות מעשה קיצוני. מספר עצום של הרוגים הם הולכי רגל שכלל אינם נוסעים בתחבורה".

"צריך לעודד את התחבורה הציבורית, סיכויי הפגיעה בנוסעי התחבורה הציבורית אפסית ביחס לרכב פרטי. אנחנו צריכים שיהיה לנו חזון ועתיד בנושא רכב אוטונומי, שיגרמו להרבה בעיות, אולם ביחס לתאונות דרכים, האוטונומי עשוי להפחית באופן דרמטי את ההרוגים בתאונות".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר, "נדרש מנהיג עם שיניים שקיבל סמכות. אנחנו צריכים ד"ר פרייס בנושא התאונות שישמיע את קולו ברבים. צריך גוף עם אנשי מקצוע. היום הרלב"ד הוא לא יותר מכלי עזר אין לו שום מעמד. כל עוד אין גוף שפועל באופן מקצועי, לא יהיה כלום. איבדתי לפני חודש חבר טוב שנהרג מפגיעת קורקינט. אני מקווה שמחר מליאת הכנסת תאשר הצעת חוק שלי בנושא".

מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים שניר זיידל אמר, "עפ"י החוק, הרלב"ד הוא הגוף שמתכלל את תחום הבטיחות בדרכים אנחנו כפופים לשרת התחבורה. הגוף מקצועי שצבר הרבה ניסיון מקצועי ומעצב את המדיניות של הממשלה בתחום. המצב אינו אידיאלי".

במהלך הדיון נמסר לוועדה כי כל הרוג עולה למדינה 7 מיליון ₪.

ח"כ טופורובסקי אמר, כי "ההערכה היא שעלות הנפגעים מתאונות עולים למדינה כל שנה כ-17 מיליארד ₪".

יו"ר הוועדה אמר בסיום הדיון, "אנחנו דורשים מכל משרדי הממשלה שכל הבירוקרטיה סביב נושא הפעלת ותקצוב ארגון שומרי הרכב, יסתיים". ביטון הוסיף, כי "משרד התחבורה צריך למנות בכיר- לפחות סמנכ"ל שיהיה אחראי על כל נושא הבטיחות בדרכים. הועדה דורשת הקמה של ועדת שרים לצורך התיאום בין המשרדים השונים סביב סוגיה זו. בנוסף הכריז ביטון כי תישקל הקמתה של ועדת משנה לעניין הבטיחות בדרכים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הפתרון לבעיה הורדת נהגים שיוגדרו כשור מועד על עבירות תנועה חמורות יש להורידם מהכביש ל3 …6 …9…חודשים ושנה.לגבי שימוש בנייד להחשיב כעבירה פלילית ושלילת רשיון לחצי שנה וקנס של 5000ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים