שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » על הצדיקים ועל החסידים: הרחקות והסתייגויות
וְנִשְׁמַרְתֶּם
עם מי נפגשו בכירי החסידות? באיזו חסידות הקומה 'ועדת החמישה' לטיפול בנפגעים? מה השיב שר התורה לשואלים? והמכתב מיוחד של העדה החרדית
מירון בצל הקורונה | צילום: פישל רוזנפלד

בצל התפשטות נגיף הקורונה בישראל והמשך זינוק מספר הנדבקים מדי יום, כאשר מספר המאושפזים והחולים במצב קשה יותר מהכפיל את עצמו בשבועות האחרונים, נפגשו אמש דייני בית הדין של חסידות בעלזא עם האלוף במיל' רוני נומה. המפגש נערך ביוזמת היועץ הרפואי יוסי ערבליך.

כזכור, האלוף נומה, לשעבר מפקד פיקוד המרכז, כיהן כפרויקטור מטעם הממשלה בזמן הסגר על העיר בני ברק וזכה לשבחים רבים על התנהלותו בענין.

ההערכה היא, כי בקרוב ייצאו דייני בית הדין במכתב לכלל החסידים בהם יבקשו לטעון כי אין להגיע למצב של 'הדבקת עדר' כפי המסתמן בשבועות האחרונים מהתנהלות החסידים. כזכור, לפני כשבועיים יצא בית הדין במכתב מיוחד בו הם קוראים לציבור להישמע לכללי משרד הבריאות.

בחסידות סערט ויזניץ שרשמה אחוזי תחלואה גבוהים בשבועות האחרונים, יצאו בתחילת השבוע בהנחיות מחמירות לכלל החסידים בו נקראו החסידים להתפלל בחצרות הבתים ובשטחים פתוחים.

יצוין כי בהוראת האדמו"ר הוקמה וועדה המורכבת מחמשה עסקנים שהוסמכו על ידיו לקבל ההחלטות באשר להתנהלות החצר בימים אלו, כשאלו יחייבו את כלל החסידים.

בין שלל ההחלטות שהתקבלו, נרשם פרק מיוחד עבור השוהים בבידוד: "משפחה שיש בביתם אחד החייב בבידוד, והוא אכן סגור בחדר ומבודד בתוך הבית מאחרים, בני המשפחה ייצאו לתפילה רק במקום פתוח עפ”י ההנחיות, או לדברים חיוניים ונחוצים כגון ללכת לעבודה או להצטייד במזון ומצרכים. לשאר דברים לא ייצאו מביתם", לשון המודעה שנתלתה ברחבי השכונה בחיפה.

עוד נכתב, כי "בני משפחה שיש בביתם אחד החייב בבידוד והוא לא סגור בחדר ומבודד מאחרים, כל בני המשפחה חייבים בבידוד ולא ייצאו מפתח ביתם כלל".

אתמול פורסם מכתבם של חברי בד"ץ העדה החרדית בענייני השעה, בו הם מבקשים "להשגיח בעינא פקיחא על סדרי לימודם של תשב"ר בחורי הישיבות ואברכי הכוללים הי"ו, ושלא לבטל חלילה מלימודיהם – במיוחד בהתקרב המועד בו יוצאים רבים להפסקה הנקראת חופש או בין הזמנים אשר ע"ז כבר צווחו קמאי בקול גדול אולם בעוה"ר פשתה ברבים מבתי התתי"ם והיכלי הישיבות צריכים להזיהר במשנה זהירות שלא לבטל ח"ו תורה מישראל".

חברי הבד"ץ מגלים התייחסות מיוחדת לתקופה הנוכחית, "בפרט בשנה זו אשר כבר התבטלו רבות, ומה כואב הלב אשר בתקופה של כמה חודשים באין סדרי לימודים ורבים חללים נפלו ותשתפכנה אבני קודש בראש כל חוצות באין מסגרת וסדר היום".

במכתבם מפצירים הרבנים להשגיח בתקופה זו על הכללים, "וכמובן שיש להיזהר שלא להיות גרמא בנזקין לעצמו או לאחרים חלילה, ודי למבין".

בתוך כך, השבוע פורסם שו"ת מיוחד ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהשיב לשואלים בימים אלו. בין היתר השיב לשואלים, כי אין לחשוש משליחת הילדים לתלמוד תורה מחשש להידבקות בנגיף. על שאלה אחרת השיב, כי על ראשי הישיבה להרבות בהשתדלות להצלחת הבחורים בימים אלו "כמה שיכול אין לו שיעור, שלא יהא כמאמר הכתוב 'ארור עושה מלאכת ד'". והוסיף, כי "עלמא קאי בזכות הבל פיהם של תשב"ר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים