שיתוף
תגובות
כללי » על פי נתוני דיירקט פולס באוצר לא מעודכנים
סקר עומק
בשבועיים האחרונים עסקו לא מעט כלכלנים במשרד האוצר בנושאים הקשורים לציבור החרדי, אולם אם נשפוט על פי נתוני סדר דיירקט פולס הם פשוט לא מעודכנים

בדיירקט פולס חוקרים את החברה החרדית לעומק בשנתיים האחרונות, כעת חושפים בחברה את אחד הסקרים הכי משמעותיים בשנים האחרונות, והוא היקף התעסוקה ואי התעסוקה בחברה החרדית.

השורה התחתונה: על פי הסקר, כ-78,960 גברים חרדים בגיל תעסוקה אינם עובדים כלל. והם מהווים רק 1.85% מתוך 4.2 מיליון איש המהווים את כוח העבודה בישראל. עוד מגלים שם כי רבים מהחרדים הללו נשואים, וכ- 89% מבנות הזוג שלהם כן עובדות, רובן במשרה מלאה ומדובר באחוז גבוה מהממוצע הארצי, כך שמדובר במשפחות המתבססות על מפרנס יחיד במשפחה.

מתברר כי במהלך החודשים האחרונים ביצעו בדייקרט פולס מחקרי שטח שכללו מיפוי עומק של כלל האוכלוסייה החרדית בישראל, עד לרמת הערים והשכונות.

על פי הנתונים שהעלו מתברר כי אוכלוסיית החרדים בישראל מונה כ-1,285,000 איש כ"י, שהם כ- 13.5% מאוכלוסיית המדינה.

לא מעט עסקו לאחרונה במשרד האוצר בנושא התעסוקה החרדית במדינת ישראל, ולא מעט קמפםיינים שחלקם הגיעו עד לאנשיטמיות של ממש ערך שר האוצר ליברמן על גב האוכלוסיה החרדית במטרה לעשות הון פוליטי, אולם אם לשפוט על פי הסקר הערב, הוא פשוט לא מעודכן.

רוב מכריע מהחרדים (70.1%) הם צעירים עד גיל 25, אשר נחשבים מתחת לגיל התעסוקה בישראל (גיל התעסוקה לפי הלמ"ס מחושב מגיל 25). הגברים החרדים בגיל התעסוקה מונים כ- 172,000 איש, כאשר 54.3% מהם עובדים במשרה מלאה או חלקית ורק 45.7% בחתך הזה (כ- 79,000 גברים חרדים כאמור) לומדים על מלא.

עוד מציינים בסקר כי בחברה החרדית ארבעה פלגים מרכזיים: חסידים, ליטאים, ספרדים ואחרים. מתוך הפלגים הללו, האחוז הגבוה של הלומדים מתמקד בעיקר במגזר הליטאי, אולם במקביל זהו גם המגזר שבו הנשים עובדות באחוז גבוה אף משיעור תעסוקת הנשים בקרב כלל האוכלוסייה בישראל.

וכל זה עוד לפני שמתייחסים לתוצאות הסקר מבחינה פוליטית פנים חרדית וההשלכות הרבות שעלולות לבוא כתוצאה מכך.

צריך לציין שהחברה החרדית ברובה מקדישה גם את העשור השלישי של חייה (גילאי 20 עד 29) ללימוד, אך ככל שעולים בגיל, אחוז הלא מועסקים יורד, וכל זה עוד לפני שהרחבנו על השינויים בדור החרדי הצעיר (גילאי 25 עד 35) שבו אחוז המשלבים לימודים אקדמאים ועבודה גדל כל העת.

החלוקה הפנים חרדית על פי נתוני דיירקט פולס

זהו רק קצה הקרחון של המהפכה שמתרחשת בחברה החרדית. ואם לסכם, אומרים בדיירקט פולס, פקידי האוצר, באיחור אופנתי, מנסים להציע פתרונות שהיו חשובים אולי לפני עשור – אבל הופכים מימלא להיות לא רלוונטים בשנים הקרובות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים