שיתוף
תגובות
דעות » עם פתק לא מגיעים לתב"ע
כְּכֹ֖ל אֲשֶׁ֥ר יוֹרֽוּךָ
כולנו נצא להצביע ג' או ש"ס – כל אחד בהתאם להוראת רבותיו – וממש לא על מנת לקבל הקצאה כזאת או אחרת, אלא כי זה מה שהורו לנו רבותינו
קלפי | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

זה חוזר על עצמו שוב ושוב בכל מערכת בחירות, וזה כבר ממש לא אחת לארבע שנים… הדיון "מי יעשה לי ומה הוא ייתן לי" צף מחדש בסדר היום החברתי והתקשורתי, ואחריו באים גם הקמפיינרים שנצמדים לסדר היום התקשורתי.

מצוקת הדיור החרדי היא ללא ספק בראש סדר היום של הנציגים החרדים בכנסת, וכיאה לקמפיין בחירות שמנסה לגעת ברגשות הציבור החרדי, העשייה בנושא מודגשת לא פעם בקמפיין הבחירות. דוגמה משמעותית לכך ניתן היה לראות בבחירות סבב ג', אז השיקו הקמפיינרים של 'יהדות התורה' את סדרת הסרטונים "הם ואנחנו" תחת הקמפיין הכולל שהיה בסימן "רגע האמת".

הסרטונים ששימשו כקמפיין גיוועלד בתוך ההארדקור החרדי הבליטו יותר מתמיד את מצוקת הדיור, כמו גם ההקצאות הציבוריות לרשתות החינוך ובתי הכנסת. השורה התחתונה הייתה: ברגע האמת, רק הנציג החרדי יהיה שם בשבילך.

לפעמים אנו נדרשים דווקא למכה כלכלית ובריאותית אנושה, דוגמת משבר הקורונה, כדי להתחבר לקרקע ולהיות מציאותיים. ההגבלות החמורות, כמו גם התחושות הקשות ברחוב החרדי על אפליה לכאורה – ובאותה מידה טענות קשות על כך שחברי הכנסת החרדיים לא בהכרח היו שם בשבילנו ברגע האמת – היוו תמרור אזהרה מספיק גבוה לקמפיינרים, אך הגיע הזמן שגם אנחנו נפנים זאת ונהיה מציאותיים.

כולנו נצא להצביע ג' או ש"ס – כל אחד בהתאם להוראת רבותיו – וממש לא על מנת לקבל הקצאה כזאת או אחרת, אלא כי זה מה שהורו לנו רבותינו. ואם למרבה הצער אמונת החכמים לא ממש מאפיינת את אורח חייכם, צאו לסיבוב בצפון תל אביב וספרו לי האם יש ישראלי 'ממוצע' אחד שמרוצה מהמפלגה בה תמך באחד מהסבבים האחרונים.

גם כשסמוטריץ' ואנשיו מנסים להבליט יותר מתמיד את הרגעים שהח"כים החרדים לא היו לשיטתם לצידנו, הקמפיינרים של ש"ס ויהדות התורה כבר הפיקו את הלקח ולא נגררים אחריהם. בין אם זה ש"ס שמגייסת מצביעים בשם מרן, ובין אם זה יהדות התורה שמגייסת מצביעים בשם גאוותנו וגדולתנו.

מה שבטוח, זה שנדל"ן לא מקבלים בקלפי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים