שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » עסקת ענק לרכישת אוטובוסים חשמליים ל'אגד'
הצי הגדול בישראל
האוטובוסים החדשים יהפכו את צי האוטובוסים החשמליים של אגד (235 אוטובוסים) לגדול ביותר בישראל, בפער עצום מהמתחרים, ולאחד מציי הרכב החשמליים הגדולים באירופה
האוטובוסים החשמליים החדשים | צילום: אגד

לאחר הליך תחרותי וניסוי של חצי שנה אגד חושפת הבוקר (ד') את שלוש החברות שיספקו את האוטובוסים החדשים לצי האוטובוסים החשמליים הגדול בישראל. החברות שנבחרו לאחר הליך הבחירה והניסוי הן:

  • קבוצת שלמה אשר תספק לאגד 100 אוטובוסים מתוצרת BYD.
  • חברת פנדן תחבורה מתקדמת אשר תספק לאגד 50 אוטובוסים מתוצרת Higer.
  • חברת אוטו חן אשר תספק לאגד 50 אוטובוסים מתוצרתGolden Dragon.

האוטובוסים החדשים צפויים לעלות על כבישי ישראל באפריל 2022 והם יתווספו למצבת האוטובוסים של אגד הכוללת כיום 35 אוטובוסים חשמליים מתוצרת BYD ו-Golden Dragon, מה שיהפוך את צי האוטובוסים החשמליים של אגד (235 אוטובוסים) לגדול ביותר בישראל, בפער עצום מהמתחרים, ולאחד מציי הרכב החשמליים הגדולים באירופה.

חלוקת הרכבים מבחינה גאוגרפית צפויה להיות כך: 150 אוטובוסים יפעלו באזור חיפה וירוכזו ב-2 חניונים של אגד בהן יותקנו עמדות טעינה חדשות. 50 האוטובוסים הנוספים יפעלו באזור ראשל"צ וירוכזו בחניון חדש המוקם על ידי נתיבי איילון במערב ראשל"צ.

עלות העסקה נאמדת במאות מילוני שקלים, כאשר הפרויקט כולו מתבצע בתמיכה של הרשות לתחבורה ציבורית אשר שותפה לרכש הנוכחי של 200 האוטובוסים החשמליים ולתוכנית ארוכת הטווח של הפיכת הצי העירוני של אגד לצי בו יפעלו בעתיד הלא רחוק רק אוטובוסים מאופסי פליטות. במקביל לתוכניות רכש האוטובוסים, פועלות אגד והרשות לתחבורה יחדיו לאיתור והקמה של תשתיות לטעינת האוטובוסים. אגד מקבלת תמיכה כלכלית ישירה עבור 50 מתוך 200 האוטובוסים החשמליים מהמשרד להגנת הסביבה בעקבות זכייה בהליך קול קורא לתמיכה באוטובוסים חשמליים שפרסם המשרד במהלך שנת 2020.

באגד מציינים כי מהלך כניסת 200 האוטובוסים החשמליים מתווסף לרכש מסיבי של אוטובוסים חדשים ומהווה קפיצת מדרגה משמעותית במעבר לצי אוטובוסים מתקדם, שקט ונקי יותר אשר ישרת את ציבור הנוסעים מדי יום. בנוסף לכך,  המעבר לאוטובוסים עירוניים חשמליים יעזור בהפיכת הערים בישראל לשקטות, נעימות ונקיות משמעותית. האוטובוסים החשמליים החדשים אף יצוידו במצברים בעלי קיבולת כללית של כ-420 קוט"ש, נתון המהווה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת האוטובוסים הקיימים כיום בצי אגד, מה שיאפשר גמישות תפעולית גדולה יותר עקב הגדלת טווח הנסועה היומית.

ניר לנדאו, מנהל חטיבת הרכש של אגד: "מדובר ביום חשוב לתושבי ישראל, לחברת אגד, וכמובן לנוסעי התחבורה הציבורית אשר יוכלו להנות מעתה מתחבורה ציבורית איכותית יותר, שקטה יותר ונקיה יותר. הליך הבחירה בוצע לאחר ניסוי ייחודי במסגרתו בחנו במשך חצי שנה 5 דגמים שונים של אוטובוסים חשמליים. לאחר בחינה מעמיקה ומדוקדקת בחרנו את 3 הדגמים אשר נבחרו, מתוך הבנה כי אלו הדגמים אשר יעניקו לתושבי ישראל ולציבור הנוסעים את חוויית הנסיעה הטובה ביותר לצד אלמנטים נוספים דוגמת בטיחות, בלאי, עלות ועוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים