שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » הנתונים מוכיחים: דרעי השחיר את החרדים
דו"ח חדש
בעוד שר הפנים חולל סערה כשבראיון לתקשורת טען כי 70% מכלל הנדבקים בישראל נמנים על האוכלוסייה החרדית, הרי שדו"ח טאוב מציג תמונה מאוזנת יותר • כל הפרטים
יו״ר ש״ס אריה דרעי | צילום: דוד כהן, שאטרסטוק

עם המשך הירידה המשמעותית בתחלואת נדבקי נגיף הקורונה ברחבי הארץ, התפרסם בסוף השבוע דו"ח חדש של 'מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל' המסכם את אחוזי התחלואה ברחבי הארץ.

תחת הכותרת "תמונת מצב המדינה 2020" מציג הדו"ח את תמונת המצב בכל הנוגע לפער בין הנדבקים מקרב האוכלוסייה החרדית לזו של הציבור הכללי. הדו"ח מפריך את טענת השר דרעי שכזכור חולל סערה כשטען בראיון תקשורתי כי 70% מכלל הנדבקים בציבור הינם מהמגזר החרדי.

על פי הדו"ח החדש, בתוך המגזר היהודי שיעורי התחלואה הגבוהים ביותר היו ביישובים חרדיים ובהם בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית, קריית יערים, כפר חב"ד, כוכב יעקב ורכסים. במקום השני ברמת התחלואה נמצאו יישובים מעורבים אך כאלה שיש בהם שיעור גבוה של חרדים: ירושלים, בית שמש, צפת ומקומות אחרים.

עוד עולה מהדו"ח, כי שיעורי ההדבקה והתחלואה בקרב חרדים היו גבוהים בהרבה מחלקם היחסי של החרדים באוכלוסייה. נכון ל-12 במאי, 22% מההדבקות המאומתות ביישובים עם 5,000 תושבים ומעלה היו ביישובים חרדיים, שמתגוררת בהם 5% מהאוכלוסייה – כלומר יותר מפי ארבעה מגודלם היחסי. 26% נוספים מההדבקות היו בשלוש הערים שבהן יש אוכלוסיות חרדיות גדולות: ירושלים, בית שמש וצפת – כמעט כפול מחלקן של ערים אלו באוכלוסייה הכללית שעומד על 14%.

פנינו לדוברו של השר דרעי ושאלנו האם לאחר שהתברר כי שונאי הדת השתמשו בדברי השר כקרדום לחפור בו, במבט לאחור, האם היה מתבטא אחרת או לכל הפחות היה משתמש בצורה פחות מכלילה? אך עד לסגירת המהדורה לא התקבלה תגובתו – לכשתתקבל נפרסמנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים