שיתוף
תגובות
כללי » "עצרנו סוכני מוסד עם משלוח נשק גדול"
באיראן טוענים
הרפובליקה האסלאמית טוענים כי ישראל תכננה לבצע התנקשויות בזמן הבחירות במדינה ונתפסו נשקים, תחמושת ורימוני יד
תגיות: ,
סמל המוסד | צילום: שאטרסטוק Anelo

איראן הודיעה היום (שלישי) כי עצרה "מרגלים" שלטענתה קיימו קשרים עם המוסד הישראלי, ונתפסו לדבריה עם כלי נשק שבהם הם התכוונו להשתמש במסגרת המחאה המתחוללת כעת בכמה וכמה ערים ברחבי הרפובליקה האיסלאמית, בעקבות בצורת קשה ומחסור במים.

מנכ"ל המשרד למודיעין ולביטחון לאומי האיראני אמר כי סוכני המוסד התכוונו להשתמש בציוד במהלך הפרעות סדר בערים שונות. "במהלך הבחירות התכוון המשטר הציוני לבצע פעולות חבלה באזורים שונים במדינה בכמה הזדמנויות. על ידי נקיטת פעולות בזמן, נמנעו חבלות אלה ורשת הטרור של המוסד ספגה מכה", הוסיף. כמו כן ציין כי כלי הנשק שנתפסו כוללים בין היתר אקדחים, רימונים ורובי סער מסוג קלצ'ניקוב.

"במקביל לכך שמשרד המודיעין מודה לציבור על ערנותו, בייחוד לאלו שגרים באזורים המערביים מול אויבי איראן האסלאמית, המשרד קורא לכל הציבור לשים לב להצעות חשודות שהם מקבלים – במיוחד באמצעות האינטרנט", אמר מנהל המחלקה לריגול נגדי.

ההודעה היום הגיעה לאחר כמעט שבועיים של מחאה על מחסור במים, בעיקר בדרום-מערב איראן, שהפכה פוליטית והתפשטה לאזורים אחרים במדינה. המשטר מאשים גורמים חמושים בפרוץ עימותים במהלך ההפגנות, אך ארגוני זכויות אדם טוענים כי כוחות הביטחון פתחו באש לעבר המפגינים וכמה מהם נהרגו.

תיעודים שהופצו ברשתות החברתיות מלמדים על עימותים קשים בין המפגינים לבין כוחות הביטחון. על פי אחד התיעודים שעלה ברשת, כמה מתושבי טאבריז נראו קוראים במהלך ההפגנה הלילה "להפיל את חמינאי!". לפי הדיווחים המשטר גם ניתק את האינטרנט לפרקי זמן ארוכים ואת אספקת החשמל באזור. בתיעוד נוסף נראים מפגינים כשהם כפותים ועם כיסוי על העיניים לאחר שנעצרו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים