שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עשרה מתפללים בפנים או בתו ירוק למחלימים
מתווה פורים
איסור התקהלויות, סעודות חג יתאפשרו עם משפחה גרעינית בלבד, איסור מסיבות ואירועים רבי משתתפים, משאיות שמחה ללא התקהלות וסגירת קבר הרשב״י
בית כנסת בפורים | צילום: avid Cohen 156, שאטרסטוק

קבינט הקורונה אישר היום (ראשון) את הצעתו של פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש לחגיגות הפורים בצל הקורונה. ההצעה כוללת איסור מסיבות, תהלוכות ואירועים רבי משתתפים; איסור משאיות שמחה; סעודות חג במסגרת המשפחה הגרעינית בלבד וסגירת קבר הרשב"י. הגבלות הפורים לא יכללו הגבלות תנועה, אלא רק הגבלות התקהלות. 

ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי המתווה כולל איסור התקהלויות (למעט 10:20 ובתי התפילה בהתאם לפעימה השנייה בתכנית היציאה). סעודות חג יתאפשרו עם משפחה גרעינית בלבד. איסור מסיבות, תהלוכות עדלאידע ואירועים רבי משתתפים. תאושר פעילות משאיות שמחה ללא התקהלות. סגירת קבר הרשב״י (החל מיום חמישי 18.2.21 ועד ליום ראשון 21.2.21).

מלשכת יו"ר יהדות התורה נמסר כי בתום שיחות ארוכות ודיונים מרתוניים בין יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני לרה"מ בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין אושר 'מתווה גפני' – התו הירוק לשבת זכור ולחג הפורים.

להלן המתווה שאושר לפי הודעת גפני: תותר סעודות והתקהלויות רק בקרב המשפחה הגרעינית. משרד הבריאות יצא בקמפיין הסברה שיקרא לארח רק מחוסנים או מחלימים. בתי הכנסת ובתי המדרש ייפתחו החל משבת זכור הבעל"ט לפי התו הירוק למחוסנים ומחלימים ב-50 אחוז תפוסה. או במגבלה של עשרה מתפללים בפנים ו-20 בחוץ.

בהודעה דומה מטעם ש"ס נמסר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, אישרו את מתווה בתי הכנסת של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, על פי המתווה, בתי כנסת ייפתחו לפי איך שייבחרו: או עשרה מתפללים בפנים ועשרים מתפללים בחוץ או בבית כנסת שיחליטו על תו ירוק למחלימים, ייפתחו עד 50% מהתפוסה של בית כנסת. המשמעות היא שהמוני בני ישראל יוכלו לשמוע את פרשת זכור בבית הכנסת כדת וכדין וכבר בחג הפורים ניתן יהיה לבעלי תו ירוק להתכנס בבית הכנסת ועד 50% מהתפוסה.

דרעי אמר בפני שרי הקבינט: "החינוך הכי חשוב. כל יום שילדים לא נמצאים בבתי הספר, אי אפשר לתקן. יש פגיעות בנפש, ונזקים לילדים שאי אפשר לתקן. אנחנו בדרך לפתיחה כוללת, מסחר, תרבות אבל את מערכת החינוך לא פתחנו לגמרי, כל פתיחה של סקטור מסוים, הוא על חשבון החינוך".

דרעי הבהיר כי הוא "מאד מתחבר לבקשת שר החינוך לפתוח מידי את מערכת החינוך ביישובים הירוקים והצהובים – היינו צריכים לפתוח היום את הגנים ולצערי לא עשינו זאת. אני מאד חושש ומודאג מהמשך הסגירה של מערכת החינוך. רוב ילדי ישראל לא לומדים בכלל. אפשרנו אמנם לגילאים נמוכים ללמוד בחוץ אבל הגשם מתחיל מחר וגם זה לא יהיה. אני מבקש ממשרד החינוך לשבת עם משרד הבריאות ולהגיע להסכמות שיאפשרו לכמה שיותר ילדים לחזור ללימודים".

השר יעקב אביטן אמר בראיון למימרן ב׳קול חי׳: "המתווה שהוביל היום השר דרעי הביא לבשורה אדירה לציבור שחיכה כבר לפתיחת בתי הכנסת לפי ההנחיות וקיבל מתווה ברור לפורים. להוביל מתווה זה לא לחיצת כפתור, זה שעות על גבי שעות של דיונים. עזוב מה אני אומר, תשמע מה שר החינוך אומר על דרעי, מה שר האוצר אומר, הם יושבים בחדרי קבלת ההחלטות והם לא מתנועת ש״ס״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים