שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עשרות מסתננים התגיירו בדוכן 'גיור אקספרס'
מחאת הגיור
ארגון חותם, הציב בדרום ת"א את דוכן "הגיור אקספרס" של מתן כהנא, גלעד קריב וליברמן. בדוכן "גיירו" הרכב הדיינים – כהנא, קריב וליברמן את מסתנני דרום ת"א
גיור אקספרס של ארגון חותם | צילום: ארגון חותם

ארגון חותם, הציב היום (שלישי) בדרום ת"א את דוכן "הגיור אקספרס" של מתן כהנא, גלעד קריב וליברמן. בדוכן "גיירו" הרכב הדיינים – כהנא, קריב וליברמן את מסתנני דרום ת"א, בגיור אקספרס ע"פ מתוה הגיור החדש אותו מקדם השר כהנא, כל מסתנן קיבל באופן מהיר תעודת גיור המאשרת כי הם גויירו ב'גיורי כהנא'.

מנכ"ל חותם עמיטל בראלי הסביר "מתן כהנא וגלעד קריב מעוניינים לפתוח דוכני גיור, לגיור המוני של כל הבא ליד, כולל עובדים זרים, מסתננים ושוהים בלתי חוקיים. הדבר יביא לנישואי תערובת במדינת ישראל בקנה מידה קטסטרופלי. ברגע שמתגיירים אלו ירשמו כיהודים, בגיורי כהנא, לא ניתן יהיה לדעת מי עבר גיור אמיתי והוא גר צדק, לעומת מי שעבר גיורי אינסטנט בגיורי כהנא, כל מי שלא ירצה להתבולל, יצטרך להתחתן ע"פ ספרי יוחסין, הנקיים מגיורי כהנא".

"היום הגענו להמחיש איך מתווה הגיורים של כהנא וקריב הולכים לפעול. אנו נעשה הכל בכדי לעצור את הרפורמה בגיור, גיור אמיתי הוא התחברות אמיתית לעם ישראל, למורשתו ולתורתו, ולא דרך קצרה למסתננים ומבקשי עבודה להתאזרח בישראל", הוסיף בראלי.

הפעילות של ארגון חותם היום, היא חלק ממאבק הארגון במתווה הגיור של השר כהנא. בארגון חותם פירסמו חוברת מפורטת, המסבירה את הסכנות שממתווה הגיור החדש. בתחילה, עוסקים בארגון חותם בשאלה 'מה מתן כהנא רוצה לעשות'? לדבריהם, "ההצעה של כהנא מעניקה את סמכות הגיור הממלכתי, על כל משמעויותיו, לבתי דין בהם ישמשו כל רב אזורי או רב ישוב. סמכותו של בית הדין החדש לא תהיה רק לתושבי הרשות המקומית שממנה מגיעים הרבנים, אלא הם יוכלו להקים דוכן- גיור לכל אחד שיבוא, מכל כצוות הארץ".

עוד נכתב בחוברת כי "האם היינו מוכנים לקבל שכל פקיד זוטר במס הכנסה יקבע את מדיניות המס של מדינת ישראל?, האם הגיוני שכל מ"פ בצבא יוכל להחליט על המדיניות הביטחונית של מדינת ישראל? האם בסמכות כל רופא במרפאה מקומית לקבוע בשאלה האם יש לחסן את אזרחי המדינה בחיסון נגד קורונה?" שאלו בארגון

כאמור, בשבועות האחרונים פועל ארגון חותם כנגד המתווה המתגבש. במודעה שהוציא הארגון נראים השר כהנא, השר אביגדור ליברמן וח"כ גלעד קריב בדוכן לגיור אקספרס בו ניתן להדפיס תעודות גיור באופן מידי, ציור שעלול על פי הארגון להפוך למציאות במידה והרפורמה תעבור. במודעה אחרת שפורסמה, נראה טופס הרשמה לספר יוחסין שבמידה והרפורמה תעבור הוא זה שיהווה פתרון על מנת שנוכל בעתיד לדעת מי אכן נחשב ליהודי על פי ההלכה ומי לא.

לאחרונה הוציא הארגון מודעה נוספת בה רואים את השר כהנא חוטב בעץ יחד עם ח"כ גלעד קריב מהתנועה הרפורמית ומתחת לכך הכיתוב "אל תכרתו את אילן היוחסין של עם ישראל". מודעות אלו מצטרפים לסרטונים ופרסומים שונים שמכין הארגון על מנת להעלות למודעות של הציבור את הסכנה במתווה הגיור שמקדם השר כהנא.

מחאת ארגון חותם בתל אביב | צילום: ארגון חותם
הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים