שיתוף
תגובות
חדשות » פוטין: מכיר בעצמאות הבדלניים במזרח אוקראינה
עילה למלחמה?
פוטין: "אוקראינה מעולם לא הייתה מדינה של ממש, ולפיכך היא נשענת על מדינות זרות כגון ארה"ב ומנוהלת על ידן בכל הדרגים". בבית הלבן מיהרו להגיב
נשיא רוסיה ולדימיר פטין | צילום: הקרמלין

בעקבות המתיחות בימים האחרונים סביב המשבר עם אוקראינה ונאט"ו נשא היום הנשיא ולדמיר פוטין נאום לאומה ובה הודיע כי חתם על צווים המכירים בעצמאות המחוזות הבדלניים דונייצק ולוהאנסק שבמזרח אוקראינה. פוטין אף חתם על הסכמי שיתוף פעולה עם המחוזות הבדלניים.

במהלך הנאום פוטין הצדיק את הצעד ואמר כי הצטרפות אוקראינה לנאט"ו, שהוכרעה כבר מראש, מהווה איום על ביטחונה הלאומי של רוסיה. לטענתו, דרישות הביטחון של רוסיה נדחו. הוא אף האשים את אוקראינה בהרג אזרחים בהפצצות, וכן טען כי אוקראינה מתכננת לייצר נשק גרעיני משלה כדי לתקוף את רוסיה, דבר שרוסיה לא יכולה להתעלם ממנו.

עוד הוא קבע כי ארה"ב ונאט"ו השתמשו באוקראינה ככסות לגיוס מהיר של חיילי נאט"ו למדינה, ואף הקימו בסיסי נאט"ו במדינה ובכך הפכו את אוקראינה ל"תאטרון של טרור". לדבריו, הובטח לרוסיה כי ברית נאט"ו לא תתרחב – וההפך הגמור קרה. בהמשך, הוא חרץ כי הפלטפורמה העיקרית לתקיפה נגד רוסיה תהיה אוקראינה.

עוד ציין פוטין כי בעיני רוסיה, אוקראינה אינה מדינה הגובלת בה, אלא שהיא אדמה רוסית מימים ימימה, יצירת כפיה של רוסיה הקומוניסטית וחלק אינטגרלי מההיסטוריה הרוסית. לדבריו, אוקראינה מעולם לא הייתה מדינה של ממש, ולפיכך היא נשענת על מדינות זרות כגון ארה"ב ומנוהלת על ידן בכל הדרגים. לטענתו, אוקראינה היא, למעשה, "קולוניה אמריקנית עם משטר בובות".

בתגובה לדברים אמר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כי ההכרה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במחוזות הבדלנים במזרח אוקראינה היא הפרה של החוק הבינלאומי. "אני קולט בדיוק כשנכנסתי למסיבת העיתונאים הזו שלדימיר פוטין הכריז למעשה שרוסיה מכירה ברפובליקות המתפרקות של דונייצק ולוגנסק. זו ללא ספק הפרה של החוק הבינלאומי. זו הפרה בוטה של ​​הריבונות והיושרה של אוקראינה", אמר ג'ונסון במסיבת עיתונאים.

בבית הלבן מיהרו להגיב לצעד והודיעו כי "ציפינו למהלך כזה מרוסיה ומוכנים להגיב באופן מיידי. הנשיא ביידן יוציא בקרוב צו ביצוע שיאסור על השקעות חדשות, סחר ומימון על ידי אנשים אמריקאים אל, מ או באזורים המכונים DNR ו-LNR של אוקראינה".

עוד אומרים בבית הלבן כי "זה גם יספק סמכות להטיל סנקציות על כל אדם שנחוש לפעול באותם אזורים באוקראינה. למשרדי המדינה והאוצר יהיו פרטים נוספים בקרוב. בקרוב גם נכריז על צעדים נוספים הקשורים להפרה הבוטה של ​​היום של ההתחייבויות הבינלאומיות של רוסיה.

"שיהיה ברור: הצעדים הללו נפרדים ויהוו בנוסף לצעדים הכלכליים המהירים והחמורים שהכנו בתיאום עם בעלות הברית ושותפות אם רוסיה תפלוש עוד יותר לאוקראינה.

"אנו ממשיכים להתייעץ מקרוב עם בעלות ברית ושותפים, כולל אוקראינה, לגבי הצעדים הבאים ועל ההסלמה המתמשכת של רוסיה לאורך הגבול עם אוקראינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים