שיתוף
תגובות
חדשות » פורסם הצו להפחתת הבלו על הסולר והבנזין
מפחיתים את המחיר
שר האוצר אביגדור ליברמן: ״בשורה לאזרחי ישראל. נמשיך להיאבק ביוקר המחיה ולהזניק את הכלכלה והמשק״
דלק | צילום: ThePowerPlant, שאטרסטוק

משרד האוצר פרסם היום (ה') להערות הציבור את הצו להורדת הבלו על הסולר והבנזין שיוביל להפחתת מחיר הדלק בחצי שקל לליטר.

הצו קובע כי המחיר הסופי לצרכן עבור ליטר בנזין יופחת החל מה-13 באפריל ועד ל- 31 ביולי ואילו על  הסולר ותזקיקים דומים (כגון: ביודיזל, תחליפי דלק ושמני סיכה) תחול ההפחתה של חצי שקל לליטר החל מ-1 במאי ועד ל-30 ביוני.

הפחתת מס הבלו על הדלק תביא להורדת המחירים לציבור הרחב, לרבות התעשייה ותתרום להורדת יוקר המחיה.

הפחתת המס התאפשרה בעקבות בחינת הנתונים המאקרו-כלכליים של המשק הישראלי ברבעון האחרון ובשים לב למגמות העולמיות.  המשכה יבחן שוב בתום הרבעון הנוכחי.

מחיר הדלק לצרכן יוזל לאחר חתימת שר האוצר על הצו, שתתאפשר לאחר אישור המקור התקציבי להפחתה בוועדת הכספים של הכנסת הצפויה להתכנס לדיון בעניין במהלך השבוע הבא.

כזכור, מחיר הדלק בישראל המשיך להאמיר ועלה בחודש האחרון בשירות עצמי בעוד 39 אגורות למחיר של 7.44 שקל. מדובר בעלייה חודשית שלישית ברציפות של מחיר הדלק (1.07 שקל בשלושה חודשים), שיהיה גבוה ב-1.40 שקל ממחירו בחודש אפריל בשנה שעברה.

יצוין כי הפעם הקודמת בה מחיר הדלק היה יקר מ-7.44 שקל הייתה בחודש יולי 2014, אז מחירו עמד על 7.62 שקל. כמו כן, מדובר בעלייה הגדולה ביותר בחודש אחד מאז שמחיר הדלק קפץ ב-42 אגורות ביוני 2020.

עליית מחירי הדלקים בעולם נובעת מהמלחמה באוקראינה, כאשר החלטת המערב להטיל סנקציות כלכליות קשות על הרוסים, כוללת חרם על רכישת נפט וגז ממנה, היא הסיבה העיקרית לעליית המחירים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים