שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פיוס בין הקואליציה והאופוזיציה בנושא ט' באב
סטרוק יזמה
היום הגישה ח"כ סטרוק את הצעת החוק כשהיא חתומה ע"י חברי כנסת מרוב סיעות הבית מהקואליציה מהאופוזיציה
בית קדום במנהרות הכותל ש"נקבר" תחת הקמרונות | צילום: תמר הירדני, הקרן למורשת הכותל

אחד הנושאים סביבו התנהל עימות סוער בין הקואליציה והאופוזיציה במושב הקיץ של הכנסת, היה דרישתה של ח"כ אורית סטרוק, יו"ר סיעת הציונות הדתית, לקיים דיון במליאת הכנסת בנושא ציון יום תשעה באב והקשר הנצחי של עם ישראל לירושלים ולבית המקדש.

דרישה זו של ח"כ סטרוק הובילה, כזכור, את יו"ר הקואליציה ח"כ סילמן לגייס באישון לילה את חברי הקואליציה, על מנת להצביע נגד ההצעה.

ח"כ סטרוק לא ויתרה, והחליטה להעביר את הנושא בחקיקה בהסכמה רחבה, ולגייס בעצמה את חברי הקואליציה להיות שותפים להצעת חוק, שתחייב את הכנסת לקיים פעם בשנה דיון מיוחד לציון האבל הלאומי על חורבן הבית בתשעה באב, ולהדגשת הקשר בל-ינתק של עם ישראל לירושלים ולבית המקדש.

היום הגישה ח"כ סטרוק את הצעת החוק כשהיא חתומה ע"י חברי כנסת מרוב סיעות הבית (מהקואליציה מהאופוזיציה). בין החותמים מהקואליציה: ניר אורבך, רם שפע, מיכאל ביטון, מירב בן ארי, מיכל שיר, אמילי מועטי, אלון טל, יום טוב כלפון, משה טורפז ורות וסרמן לנדה.

הצעת החוק קובעת שנשיאות הכנסת תקבע מדי שנה באחד הימים בשבוע שלפני תשעה באב, יום לציון האבל הלאומי על חורבן הבית. יו"ר הכנסת יהיה אחראי ליישום החוק ויכנס דיון מיוחד במליאת הכנסת בו יישאו דברים נשיא המדינה, ראש הממשלה, ראש האופוזיציה, השר לשירותי דת ושר ירושלים ומורשת.

בדברי ההסבר נכתב כי לאורך אלפי שנות הגלות ובכל ארצות פזוריו, עם ישראל שמר אמונים לירושלים ולמקום המקדש. קשר בל ינתק זה בא לידי ביטוי בתפילה ובברכות, בשירה ובספרות, באירועי שמחה לצד אירועי אבל.

כנסת ישראל היא המוסד הריבוני של עם ישראל ומבטאת יותר מכל את השיבה לחיים הלאומיים, ועל כן מתבקש שיום זה, על ערכיו ומסריו, יצוין בה. מכיוון שביום תשעה באב הכנסת אינה פעילה, מוצע שנשיאות הכנסת תקבע את היום, מדי שנה, בשבוע שלפני תשעה באב, ובתקופת הפגרה במועד הסמוך ביותר ככל הניתן לפניה.

ח"כ אורית סטרוק: "המחשבה שהקואליציה התגייסה נגד הרעיון הבסיסי כל כך של הקשר שלנו לירושלים – לא נתנה לי מנוח. אמרתי לעצמי שזה מחייב תיקון. אני מודה לכל הח"כים מכל הקשת הפוליטית שנתנו כתף וחתמו על הצעת החוק הזאת, שמוכיחה שעם כל הבדלי הדעות בינינו – רב המחבר על המפריד, והמחבר הזה הוא-הוא הסיבה לכך שאנחנו כאן, מקימים מחדש את מדינתנו בארץ ממנה גלינו. הקשר בל ינותק של עם ישראל לירושלים ולבית המקדש הוא עוגן מרכזי של כולנו, ודוקא עכשיו, בעשרת ימי תשובה, טוב לדעת שסביב העקרון הזה התפייסנו והתלכדנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים