שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פייזר הפסיקה את האספקה לישראל
לוי מאשר
ממונה הקורונה על חיסון ילדים: "מחכים לאישורי ה-FDA והוועדה בארץ, מקווים שזה יקרה בימים הקרובים" • על ההגבלות במערכת החינוך: "הכיוון הוא לבטל"
חזי לוי | צילום: לע"מ

מנכל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר פייזר הפסיקה את האספקה לישראל וצפויה לחדש אותה רק לאחר שהממשלה תתכנס לאשר את ההסכמים: "משלוח המנות במסגרת ההסכם שלא נחתם – הפסיק, הוא יתחדש על פי הצורך כשייחתם חוזה חדש", אמר בראיון ל'גל"צ'.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס בראיון לגל"צ לאפשרות לחזרה מלאה ללימודים לנוכח הירידה בתחלואה. לטענתו, נבחנת האפשרות לביטול הקפסולות: "אנחנו בוחנים את זה בימים הקרובים, היכן ואיך נבטל את הקפסולות וזה יהיה בהדרגה, בחלק מהמקרים גם עם מעקב על ידי בדיקות, אבל הכיוון הוא לחזור ללימודים בכיתות מלאות".

באשר לאפשרות שלאחר תקופה מסוימת מהחיסון השני תיתכן ירידה בכמות הנוגדנים בדם: "זה במעקב שלנו, אבל יותר חשוב לראות אם מי שהתחסן נדבק יותר וכאן לא רואים סימנים כאלה. צפוי שתהיה ירידה בכמות הנוגדנים בדם, כך שאני לא רואה בזה בעיה – ונמשיך לעקוב".

פרופ' אש נשאל אם נתוני התחלואה המעודדים עשויים להוביל לשינוי בעמדת משרד הבריאות לגבי קיום המועדים הקרובים. "אין שינוי בעמדה", ענה. לדבריו, "אנחנו נעביר השבוע את התקנות. אני חושב שקבענו כללים מידתיים שמאפשרים הגעה לבתי העלמין וקיום טקסים, ומצד שני זה צריך להיות מוגן כדי שהתחלואה לא תקפוץ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש בחגיגות המימונה אצל ח״כ אסנת מארק במעלה אדומים: "לפני שנה המימונה הייתה מופלטות בזום ואני אמרתי לפני כמה חודשים – תתחסנו ותרבחו. ברוך השם עשינו את זה ואנחנו המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה ואנחנו צריכים עכשיו להבטיח עוד מיליוני חיסונים כדי להבטיח שלא נחזור לקורונה – וזה חייב להתבצע מייד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים