שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » "פיילוט הרכבת על גלגלים – מצומת תפוח"
רגב הודיעה
במהלך אירוע בשומרון בישרה השרה רגב על החלטה נוספת שקיבלה לקידום התחבורה בהתיישבות: "נפעיל את פיילוט הרכבת על גלגלים מכפר תפוח לתל אביב"
תגיות:
הרכבת עם הגעתה לנמל | צילום: דוברות משרד התחבורה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל מיל' מירי רגב קיבלה אמש את אות יקירת השומרון, כהוקרה מיוחדת על פועלה ועשייתה למען ההתיישבות. "נרגשת וגאה בפרוייקטים שהובלתי למען השומרון וההתיישבות", אמרה השרה רגב באירוע והוסיפה, "ההתפתחות של טבעת גוש דן מזרחה לאריאל ושומרון היא העתיד של התיישבות בישראל ולכן אנו צריכים לקדם פיתוח מואץ של תשתיות התחבורה, סלילת כבישי אורך ורוחב ופתרונות הסעת המונים לאזור השומרון וההתיישבות, כל זאת על מנת לפעול יחד לקידום ״חזון המיליון” – מיליון מתיישבים בעזרת ה׳ בחבלי המולדת בארץ התנ״ך״.

במהלך האירוע הודיעה השרה רגב ליוסי דגן, כי בהנחייתה ייבחר אזור השומרון למקום שבו ייערך הפיילוט לרכבת על גלגלים, ראשונה מסוגה באירופה, המהווה פתרון חדשני בתחום הסעת ההמונים ואשר יבוצע כניסוי בין צומת תפוח לתל אביב – במטרה לקדם את התחבורה בשומרון. הרכבת הובאה לישראל לפני כשבועיים ובימים אלו מתבצעות העבודות להרכבתה לקידום תחילת הפיילוט.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהעניק לשרה רגב את אות "יקירת השומרון" אמר באירוע: "זו בשורה של ממש לשומרון, את עושה היסטוריה, מן הראוי שיהיה חיבור מהסוג הזה ללב הארץ, שיאפשר גישה נוחה מיישובי גב ההר דרך יישובי מרכז ומערב השומרון למרכז הארץ, אנחנו נמשיך לפעול בכדי להביא תשתיות שיובילו אותנו למליון תושבים בשומרון, אני רוצה להודות לשרת התחבורה מירי רגב, שהיא ידידה אמיתית של ההתיישבות, זו זכות גדולה עבורי להעניק לך אזרחות כבוד בשומרון".

במהלך השנה האחרונה הזניקה רגב את תחום התחבורה בהתיישבות באמצעות הוצאה לביצוע של שורת פרוייקטים שנגררו במשך שנים ארוכות ובאו לפתרונם בזכות פעילותה הנחושה של השרה רגב לטובת ההתיישבות, לצד ייזום פרויייקטים חדשים וקידומם. הפעילות המקצועית המשותפת בין משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הובילה לשורה של הישגים תחבורתיים להתיישבות בשומרון, ביניהם יציאה לדרך של כביש עוקף חווארה והפיכתו לדו מסלולי ודו נתיבי בתקציב של 300 מיליון ש"ח, הפיכת כביש 505 לדו נתיבי ודו מסלולי, הרחבת כביש 55, רמזור צומת תפוח ופרוייקט "מאירים את השומרון" שבמסגרתו הוצבו פנסי תאורה לאורך הכבישים להגברת הביטחון והבטיחות בצירי הנסיעה בשומרון.

השרה רגב הוסיפה: "המהפכה של תשתיות ותקציבים לחבל ארץ זה מהווים המשך של פעילותי כשרת התרבות בהקמתי את קרן הקולנוע שומרון לראשונה וכן עשרות מתקני ספורט ותרבות כאן ביהודה ושומרון זאת כחלק ממדיניות ממשלת ישראל ובראש ראש הממשלה בנימין נתניהו לחיזוק ההתיישבות והחלת הריבונות דה פקטו בכל חלקי המולדת. אני מודה לחברי ראש המועצה האזורית יוסי דגן על עשייתו למען השומרון וההתיישבות. מצאתי אדם עם אנרגיות בלתי נדלות לעשייה. יוסי ננעל על משימה ומטרה ורץ עליה עד הסוף בלי לוותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים