שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » פיילוט טכנולוגי ינסה לצמצם את הפקקים בכבישים
הסוף לפקקים?
חברת נתיבי ישראל,‏ Moovit ,Nexa ו-5 חברות נוספות באיגוד תחבורה חכמה ישתפו פעולה ,בפיילוט שאמור להתבצע בכביש החוף, במה שאמור לנטר את התנועה ולשפרה
פיילוט טכנולוגי | צילום: metamorworks, שאטרסטוק

בניסיון להקל על פקקים התנועה המפרכים, יוצא מיזם ראשון מסוגו בעולם להפחתה בעומסים, חברת נתיבי ישראל,‏ Moovit ,Nexa ו-5 חברות נוספות באיגוד תחבורה חכמה ישתפו פעולה ,בפיילוט שאמור להתבצע בכביש החוף.

שיתוף הפעולה ייעשה על גבי פלטפורמה טכנולוגית, שקודמה ע"י האיגוד בהשקעה של מיליוני דולרים עם הרשות לחדשנות ומנהלת תחבורה חכמה. במקטע כביש זה תתבצע אינטגרציה מבוססת AI, שתמליץ על ניהול התנועה על בסיס שיתוף מידע ממקורות רבים, בהם קהילת משתמשי Waze, אפליקציית התחבורה הציבורית Moovit, מצלמות דרך של מרכבים ורחפנים.

איסוף המידע בכביש יאפשר לחברת נתיבי ישראל להבין מה גורם לעומסים החריגים בכביש זה, ולהחליט כיצד לפעול: האם לשנות את תזמון הרמזורים, להוסיף קווי אוטובוס, לפתוח עוד נתיב תחבורה ציבורית או לפתור בעיות בשדה הראיה. השימוש במידע שנאסף מהשטח על גבי תשתית Israel Living Lab  יאפשר קפיצת מדרגה ביכולת של רשויות ציבוריות להתמודד עם אתגרים מגוונים ומורכבים במרחב הציבורי".

מקטע הכביש הראשון שנבחר לניסוי, הוא כביש החוף, בין מחלף נתניה למחלף גלילות, שכן מדובר באחד הכבישים המרכזיים ועתירי התשתיות במדינה, אליו מקבילה תשתית הרכבת הראשית בישראל.

מטרת הפרויקט העיקרית היא להוריד משמעותית את עומסי התנועה בכבישים ולפעול למניעת תאונות דרכים באמצעות שיתוף מידע בין חברות טכנולוגיות, ביצוע אינטגרציה של המידע והסקת מסקנות בזמן אמת.

בנוסף, בכביש יותקנו תשתיות ניטור מגוונות וראשונות מסוגן בישראל, בהן מצלמות תרמיות, שתאפשרנה ראיית לילה וראות במזג אוויר קיצוני וגלאי Bluetooth ו-WiFi, שיאפשרו בחינה של עומס המשתמשים בתחבורה הציבורית.

תשתיות חכמות אלו תאפשרנה גם לזהות פגיעה בתשתית פיזית דוגמת בורות או חפצים על הכביש, דבר, שיאפשר מניעת תאונות ועומסי תנועה מיותרים.

המערכת של "Israel Smart Mobility Living Lab", שמבוססת על מודל ה- Data Trust המאפשר שיתוף מידע בין חברי האיגוד בצורה בטוחה, תאפשר לחברת נתיבי ישראל יכולת אינטגרציה של כלל מאגרי המידע, ניתוח ולקבלת החלטות בזמן אמת עבור אירועי בטיחות ועומסים חריגים לצד איסוף של מידע לאורך זמן כדי לפעול לשיפור התשתיות בכביש.

המהנדסת הילה חדד-חמלניק, סמנכ"לית אסטרטגיה וחדשנות בחברת נתיבי ישראל: "מדובר בבשורה פורצת דרך בה גופים ממשלתיים וחברות הייטק ישראליות עם יכולות מוכחות בעולם חוברים יחדיו כדי ליצור כלי אופרטיבי להקלה משמעותית בעומסי התנועה. הפקקים אינם גזירת גורל ובאמצעות מערכת זו תתאפשר יצירת תחבורה ציבורית זמינה ומזמינה אשר תהווה חלופה אטרקטיבית לרכבים הפרטיים, שיעמדו בפקקים, גם אם אלה פחותים".

ד"ר סמדר איצקוביץ', מייסדת ומנכ"לית Israel Smart Mobility Living Lab: "בפרויקט זה תשתפנה פעולה חברות טכנולוגיות בניהןMoovit , Nexar Waycare, BWR, Safer Place, A.D. Knight, ADASKY עם רשויות ציבוריות: חברת נתיבי ישראל, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הארצית לתחבורה ציבורית. זה שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין חברות פרטיות לרשויות תחבורה ציבוריות במטרה להוריד את העומס בדרכים. כדי לתת פתרון מדויק, עלינו להבין מה מקור הבעיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים