שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פייסבוק חסמה צ'אטבוט של נתניהו
אסף מידע רפואי
הנהלת פייסבוק הסירה פוסט מטעם נתניהו שקרא לעוקבים למסור מידע על אנשים מעל גיל 60 שחוששים להתחסן מפני נגיף הקורונה. נחסמה גם הצ'אט בוט למשך שבוע
וואטסאפ ופייסבוק | צילום: Leonidas Santana, שאטרסטוק

הנהלת הרשת החברתית פייסבוק השעתה היום (שני) למשך שבוע בוט ששימש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ליצירת קשר עם עוקביו. זאת, לאחר שביקש לעודד חיסונים בקרב בני 60 ומעלה, ובכך, לטענת החברה, הפר את מדיניות הפרטיות של הרשת החברתית.

בעמוד הפייסבוק של נתניהו פורסם ביום שישי פוסט ובו קרא לציבור עוקביו לכתוב לו בפרטי אם מי מהגולשים מכיר חברים או בני משפחה מעל גיל 60 שחוששים להתחסן, ובתגובה ראש הממשלה ייצור עמם קשר. לצד זאת, נשלחה גם בצ'אטבוט של ראש הממשלה הודעה למי שיצר אינטרקציה בעמוד הרשמי.

"אם יש לכם חברים או בני משפחה בני 60 או יותר שטרם התחסנו, אפשר לכתוב לי כאן בתגובה שם ומספר טלפון ואולי אתקשר לשכנע אותם!", נכתב.

לטענת החברה, הבקשה של נתניהו כוללת איסוף מידע רפואי של אזרחים.

בתגובה, פייסבוק הסירה את הפוסט וחסמה באופן זמני את הצ'אטבוט במערכת של החברה המויעדת לשליחת הודעות אישיות. "בהתאם למדיניות הפרטיות שלנו איננו מאפשרים תוכן המשתף או מבקש מידע רפואי של אנשים. בעקבות הפרת הכללים הללו, הסרנו את הפוסט והשעינו זמנית את הצאטבוט במסנג'ר ששיתף את התוכן הזה", מסרו.

ההודעה ברשת, מטעם נתניהו, פורסמה ברקע קמפיין הליכוד לקראת הבחירות הקרובות.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "המטרה הייתה לעודד ישראלים מעל גיל 60 להתחסן כדי לשמור על חייהם לאחר שראש הממשלה נתניהו הביא חיסונים לכל אזרח ישראלי – אנו קוראים לכולם ללכת להתחסן כדי שנפתח את הכלכלה ונצא ראשונים בעולם מהקורונה".

כזכור, גם במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה-21 בשנת 2019 הושעה הצ'אטבוט של נתניהו למשך 24 שעות בטענה ל"דברי שטנה". אז נכתבה הודעה מטעמו של ראש הממשלה, בה נטען כי "הערבים רוצים להשמיד את כולנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים