שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » פי 3 מדוכאים בהשוואה לשנתיים האחרונות
בגלל הקורונה
בתקופה כה מבלבלת שגורמת לאנשים להתכנס בתוך עצמם ולפתח חרדות, יש לנו עניין גדול יותר להעמיק בכוח האמונה שתחדיר בנו שמחה
נגי הקורונה | צילום: Dan76, שאטרסטוק

חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בוסטון, אספו נתונים מ- 5,065 משתתפים בסקר שנערך לפני מגפת הקורונה, והשוו אותם לנתונים מסקר שכלל 1,441 משתתפים לאחר פרוץ מגפת הקורונה החל מחודש מרץ האחרון. הנתונים התפרסמו בגיליון כתב העת הרפואי JAMA.

לפי הנתונים, פי 3 אמריקנים עמדו בקריטריונים לאבחון דיכאון במהלך מגפת הקורונה, בהשוואה לנסקרים מלפני פרוץ המגפה. משיעור של 8% אחוז לפני הקורונה, עלה הנתון ליותר מ- 28% מאז התפרצות המגיפה.

לפני שבועיים פרסם המרכז לבקרת מחלות האמריקני נתונים מדאיגים המשקפים את השפעת המשבר, שיעור האבטלה הגבוה בצל הקורונה הכלכלית, הסגרים והחשש הבריאותי.

כ-41% מהנשאלים דיווחו על בעיה נפשית או התנהגותית אחת לפחות, 30% השיבו כי הם סובלים מהפרעת חרדה או הפרעה דיכאונית, ו-26% גילו כי הם סובלים מתסמין המחשיד להפרעה פוסט טראומטית.

נתונים אלה היו גבוהים במידה ניכרת בקבוצות מסוימות: כמעט אחד מכל שלושה צעירים בגילאי 18 עד 24 וכמחצית מהמבוגרים בני 25 עד 44, דיווחו על לפחות סימפטום בריאותי נפשי או התנהגותי.

כבר בחודש יוני הגיעה הכתובת על הקיר, כאשר בכתב העת של ההסתדרות הרפואית האמריקנית פורסם סקר שמצא כי אחוז המבוגרים בארצות הברית שמדווחים על חרדה, עצבות ודיכאון, גדל פי 3 בהשוואה לשנתיים האחרונות. גם חברות התרופות בארצות הברית ואירופה, הבהירו באותו חודש כי יש אצלן מחסור בחלק מהתרופות נוגדות דיכאון, בעקבות ריבוי מרשמי רופאים שנתנו לאנשים החל מחודש פברואר.

תסמיני הדיכאון הם בדרך כלל עצבות, איבוד עניין והנאה מפעילויות שונות, הפרעות בתיאבון, לעיתים שינויים במשקל, הפרעה בשינה או יתר שינה, אי שקט או הפחתה בתנועתיות, עייפות ותחושת חוסר אנרגיה, תחושת חוסר ערך ותחושות אשם, אובדן שמחת החיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים