שיתוף
תגובות
חדשות » פניה לראש הממשלה לפיד: לפנות את חאן אל אחמר עוד השבוע
חאן אל אחמר
פורום עוטף ירושלים קראו לראש הממשלה יאיר לפיד ולשר המשפטים גדעון סער לממש עוד השבוע את צווי ההריסה שהוצאו נגד חאן אל אחמר, ולקיים את פסיקת הבג"צ
תגיות:
ח'אן אל-אחמר | צילום: Marco, ויקיפדיה

לפנות את חאן אל אחמר עוד השבוע: פורום עוטף ירושלים שלח מכתב לראש הממשלה יאיר לפיד ולשר המשפטים גדעון סער בבקשה לממש את צווי ההריסה שהוצאו נגד המאחז הבלתי חוקי חאן אל אחמר ובכך לקיים את החלטת בג"צ בנושא.

במכתב תיארו אנשי הפורום את הבעייתיות במצב כיום "הבניה הבלתי חוקית הרב המשתוללת בסביבתו (של חאן אל אחמר), אשר פוגעת באינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל באזור עוטף ירושלים ובכביש מס' 1, המוביל מבקעת הירדן לבירת ישראל ירושלים".

עוד צוין כי "בג"צ פסק פעם אחר פעם כי יש לממש את החוק והדין ולפנות את המאחז. בג"צ אף הוציא צו על תנאי אשר מחייב את הממשלה לנמק מדוע צווי ההריסה במקום לא בוצעו. אין צורך להכביר במילים על החשיבות בשמירה על החוק והסדר אל מול הבניה הפרועה והבלתי חוקית, וכן על החשיבות בקיום פסיקות בג"צ".

"לאור זאת, אנו קוראים לכם, לממש עוד השבוע את צווי ההריסה, לקיים את פסיקת בג"צ ולפנות המאחז הבלתי חוקי", כתבו אנשי הפורום לראש הממשלה ולשר המשפטים. "בהזדמנות זו נזכיר כי ישנו פתרון בסמוך לאבו דיס אשר הושקעו בו משאבי עתק, וכי הוא עומד מוכן, וממתין לתושבי חאן אל אחמר" הזכירו.

בהמשך המכתב ציינו נציגי פורום עוטף ירושלים כי במידה ובכוונת המדינה שלא לבצע את מימוש צווי ההריסה בשל 'ממשלת המעבר' "נבקש כי עמדת המדינה אשר תוגש לבג"צ תבהיר באופן חד משמעי כי לא יינתן פרס לפורעי החוק, וכי המדינה תעמוד כחומה בצורה מול כלל הניסיונות לחנוק את ירושלים, להשתלט על אדמות מדינה ולפגוע בציר מרכזי ואסטרטגי המוביל לבירת ישראל".

בועז עידו יו"ר פורום עוטף ירושלים מסר "אנו קוראים לראש הממשלה לפיד ולשר המשפטים סער ליישם באופן מיידי את החלטת המדינה ובית המשפט, ולהעביר את מעט המשפחות המתגוררות בחאן אל אחמר לאזור שהכשירו לטובתן סמוך לאבו דיס. המגרשים מוכנים, הכל עומד וממתין לתושבי חאן אל אחמר".

עידו הזהיר "השארת חאן אל אחמר במקומו הנוכחי סמוך לכביש 1 המחבר בין ירושלים לבקעת הירדן מהווה סכנה חמורה – אסטרטגית ומדינית. חאן אל אחמר והבדואיות סביבו עוד עלולים לחנוק את ירושלים. ביהמ"ש קבע, וכך יש לעשות".

נזכיר כי על המדינה להשיב לצו על תנאי שהוציא בג"צ בקרוב, ולהשיב מדוע טרם בוצע פינוי חאן אל אחמר כפי שהוחלט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים