שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פסגת ארגוני הטרור בעזה: בג'יהאד רוצים מלחמה, חמאס מעדיף להמתין
בדרך לסבב לחימה?
חמאס בהנהגת סנוואר משתקם צבאית אחרי שנפגע קשות במבצע שומר חומות, וישנה סבירות כי הארגון לא מעוניין בשלב זה בלחימה | הג'יהאד האיסלאמי מנגד, לוחץ לפתוח במלחמה
יחיא סינוואר - חמאס | צילום: Anas-Mohammed, שאטרסטוק

הפלגים הפלסטיניים החמושים ( הכינוי בחלקים מהתקשורת לארגוני הטרור) ברצועת עזה יקיימו מפגש משותף (רביעי) כדי לקבוע את "כללי העימות מול ישראל" בכל הקשור למסגד אל-אקצה ולאירועים בג'נין, שם נרשמים לאחרונה חילופי אש והיתקלויות בין כוחות הביטחון למחבלים כמעט מדי יום.

הדיון ייסוב על דרגות התגובה מהרצועה נגד מה שכונה "הצעדים ההתקפיים של ישראל". מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, הזמין את הפלגים לדיון בעקבות ההסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון ובשל הקריאות של פעילי ימין לנסות ולהעלות קורבן בהר הבית במהלך חג הפסח.

עד כה ומאז תם מבצע שומר חומות- רצועת עזה שמרה על שקט מוחלט בכל הנוגע להסלמה בגדה המערבית בכלל ובמחוז ג'נין בפרט.

בכירים בחמאס שיגרו איומים כלפי ישראל ומסרים לפלסטינים, אך אלה נועדו בעיקר כדי לשלהב את היצרים בגדה ובמזרח ירושלים ולא הייתה בהן התייחסות ממשית לאפשרות שרצועת עזה תצטרף למערכה. ההודעה על הכינוס היום מעידה על תחילתו של שינוי בגישה של עזה למצב ולאפשרות שהיא תיאלץ להצטרף כזירה נוספת אל מול ישראל אם מספר ההרוגים בגדה המערבית יילך ויגדל.

חמאס, נדגיש, נתלה בהר הבית בכל הסלמה ובכל אחד משלושת הרגלים – פסח, סוכות ושבועות – שבהם עולים יהודים רבים אל ההר.

מי שעשויים לעודד תגובה צבאית של ירי רקטות מרצועת עזה הם אנשי הג'יהאד האיסלאמי, שמובילים את ההסלמה בג'נין ובמחנה הפליטים של העיר.

גורמים שונים טוענים טענה מפוקפקת, לפיה חמאס מעוניין ככל האפשר לשמור על שקט ברצועה בשל ההטבות האזרחיות המשמעותיות שישראל מעניקה, כולל אישור כניסה של כ-20 אלף פועלים מהרצועה לעבודה בארץ.

חמאס עדיין משתקם צבאית אחרי שנפגע קשות במבצע שומר חומות, וישנה סבירות כי הארגון לא מעוניין בשלב זה בלחימה. הג'יהאד האיסלאמי מנגד, שש אלי קרב

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים